Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Alltid lika skoj när man fixat alla nivåer i en challenge!

Fick tämja massa hästar i Horseman 10. Låter ju enkelt men jösses vad några av dem var jobbiga. Tappade räkningen på hur många gånger de kastade av mig!

Och så har vi challenges som är lite mera... enerverande. 😓 Som Herbalist level 9 där man ska samla 43 herb species. Jag har hittat 42 av dem men jag har ingen aning vilken jag missat! 😶😬😂

No retreat no surrender! Ut och samla... 🤪🤠

Edit: Jag får nog köpa en trisslott nu, för jag råkade precis hitta nr 43! 😄😂

Medlem

@breahl: Nu är det tisdag och klockan 05.37!
Men så BERÄTTA då!!!

Avstängd

Det vill ni va? Jag gick just igenom användaravtalet till PS Now betan jag testade och jag får inte ens säga att jag testar den såg jag nu först. Man fick bara skriva om det på Sonys beta forums så har brutit mot det flera gånger.

Men det jag skulle säga var........

Bra att ni fortfarande spelar RDR 2 för kommer en expansion.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Denna var förresten bra, verkar ju ska bli något i Armadillo ändå.

https://www.youtube.com/watch?v=2aVxS9pOD-U


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det vill ni va? Jag gick just igenom användaravtalet till PS Now betan jag testade och jag får inte ens säga att jag testar den såg jag nu först. Man fick bara skriva om det på Sonys beta forums så har brutit mot det flera gånger.

Men det jag skulle säga var........

Bra att ni fortfarande spelar RDR 2 för kommer en expansion.

Wiiihooooooo!!!

Medlem
Skrivet av breahl:

Men det jag skulle säga var........

Bra att ni fortfarande spelar RDR 2 för kommer en expansion.

Trevligt!

Vet du något mer om det hela?

Blir det prequel till storyn, Undead Nightmare eller kanske något annat?

Medlem
Skrivet av breahl:

Det vill ni va? Jag gick just igenom användaravtalet till PS Now betan jag testade och jag får inte ens säga att jag testar den såg jag nu först. Man fick bara skriva om det på Sonys beta forums så har brutit mot det flera gånger.

Men det jag skulle säga var........

Bra att ni fortfarande spelar RDR 2 för kommer en expansion.

🙌🙌🙌🙌🙌

Det är bäst du kollar posten ordentligt ifall SONY skickar en stämning på ngr miljoner dollar för att du brutit mot avtalet.😉

Medlem
Skrivet av Nemo:

Alltid lika skoj när man fixat alla nivåer i en challenge!

Fick tämja massa hästar i Horseman 10. Låter ju enkelt men jösses vad några av dem var jobbiga. Tappade räkningen på hur många gånger de kastade av mig!

https://i.imgur.com/fkodD4z.jpg

Och så har vi challenges som är lite mera... enerverande. 😓 Som Herbalist level 9 där man ska samla 43 herb species. Jag har hittat 42 av dem men jag har ingen aning vilken jag missat! 😶😬😂

https://i.imgur.com/l2qyHao.jpg

No retreat no surrender! Ut och samla... 🤪🤠

Edit: Jag får nog köpa en trisslott nu, för jag råkade precis hitta nr 43! 😄😂

Du är allt väldigt envis och en trevlig "prick"! Plus lite tvångsmässig är du allt när du orkar göra alla dessa utmaningar😉. I POSITIV BEMÄRKELSE!

Jag har en diagnos som det så fint heter. Det är "tvångssyndrom"!!
Slutar jag med min medicin kanske jag orkar göra alla utmaningar😂😂. Men det tänker jag inte göra. Det bästa med att ha DEN diagnosen är att det mest drabbar INTELLIGENTA personer. Så jag brukar skryta med det.😁 Att skämmas över sådant är helt fel. Jag föreläser om det i stället. SLUT PÅ PSYKOLOGIHÖRNAN. För idag. (Nu fattar ni varför jag ofta har skruvad humor.😊)

Avstängd
Skrivet av Över45:

🙌🙌🙌🙌🙌

Det är bäst du kollar posten ordentligt ifall SONY skickar en stämning på ngr miljoner dollar för att du brutit mot avtalet.😉

Äsch låt dom skicka det.

Vem fan läser igenom ett avtal liksom när man blir den första i Sverige (vad jag vet) som får testa PS Now. Kollar man deras betaforum så är det en massa inlägg på spanska för det mesta. Men det är helt klart något jag kommer skaffa då det kommer även fast det kostar 100 eller så i månaden. Satt en dag och ville spela något nytt spel, så gick in och kollade runt och hittade något Sonic-spel från ps3 haha, du vet igelkotten. Var ju verkligen skitkul att man bara kunde streama igång det på ett par sekunder.

Jag spelade aldrig ut RDR 1 vilket jag ångrar lite men det mesta var lite sämre än i RDR 2 vilket gjorde hela upplevelsen sämre. Det var mycket "dötrista" uppdrag som att man skulle köra race med häst osv. Jag är glad att dom hoppade över den biten i RDR 2.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@Över45: haha, jo lite tvångsmässig måste man nog allt vara! Eller "disciplinerad", som jag brukar tänka! 😉

Fast det känns inte särskilt tvångsmässigt när jag rider runt och grindar challenges hit och dit, jag råkar bara gilla att hänga i Vilda västern. Har egentligen spelat klart men vill inte släppa spelet! Inte än! 😄

Och jag har fortfarande sjukt kul! Senast igår gapskrattade jag högt när jag kom till Van Horn och fick syn på en cowboy utanför saloonen som hade druckit alldeles för mycket. 🤢

Cowboyen ställde sig mitt på gatan och tokspydde plötsligt och exakt samtidigt satte min häst igång och sket ned samma gata! Vilken scen! 🤮🐴💩 Sjukt bra timing och hejdlöst roligt!! 😂

Vad som är kul är att det finns ingen quest eller mission i spelet som ger den här upplevelsen, utan det är bara något som råkar hända för att jag befinner mig där just då. Jag skulle egentligen till stranden norr om Van Horn för att jaga pelikaner (vilket jag behöver för Herbalist 10 challenge) och så bara råkar jag bevittna det här spektaklet. Priceless! 😁

Medlem
Skrivet av Över45:

🙌🙌🙌🙌🙌

Det är bäst du kollar posten ordentligt ifall SONY skickar en stämning på ngr miljoner dollar för att du brutit mot avtalet.😉

Skrivet av breahl:

Äsch låt dom skicka det.

Haha, du har ju skrivit många positiva grejer om PS Now här i tråden, så Sony har ju fått en massa gratisreklam. De borde vara tacksamma!!

Medlem
Skrivet av Nemo:

Haha, du har ju skrivit många positiva grejer om PS Now här i tråden, så Sony har ju fått en massa gratisreklam. De borde vara tacksamma!!

Han ska ha betalt naturligtvis! 😀

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45: haha, jo lite tvångsmässig måste man nog allt vara! Eller "disciplinerad", som jag brukar tänka! 😉

Fast det känns inte särskilt tvångsmässigt när jag rider runt och grindar challenges hit och dit, jag råkar bara gilla att hänga i Vilda västern. Har egentligen spelat klart men vill inte släppa spelet! Inte än! 😄

Och jag har fortfarande sjukt kul! Senast igår gapskrattade jag högt när jag kom till Van Horn och fick syn på en cowboy utanför saloonen som hade druckit alldeles för mycket. 🤢

Cowboyen ställde sig mitt på gatan och tokspydde plötsligt och exakt samtidigt satte min häst igång och sket ned samma gata! Vilken scen! 🤮🐴💩 Sjukt bra timing och hejdlöst roligt!! 😂

Vad som är kul är att det finns ingen quest eller mission i spelet som ger den här upplevelsen, utan det är bara något som råkar hända för att jag befinner mig där just då. Jag skulle egentligen till stranden norr om Van Horn för att jaga pelikaner (vilket jag behöver för Herbalist 10 challenge) och så bara råkar jag bevittna det här spektaklet. Priceless! 😁

Ja jag tror att det är alla dessa slumpartade händelser som uppstår som gör att vi här i tråden fortsätter att gilla spelet.

Detta har jag berättat förut, men det är det mest komiska och absurda jag upplevt i spelet. - Alltså när jag gjorde miniuppdraget med Uncle och vi stal en massa kor, vallade dom till försäljning och de gick över järnvägen när tåget kom. Det undrar jag hur många som fått det att stämma så bra/dåligt😂 Jag satt bara och stirrade hjälplöst och korna flög åt alla håll. Fick börja om. Då kom inget tåg! Sanslös händelse iaf😁

Medlem

@Över45: Ja, man skulle ha sparat en video på alla roliga grejer. Vet inte hur det funkar på Xbox men på PS4 så kan jag när som helst spara en video med senaste 15 minuters spelande, men jag glömmer alltid bort det!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@Över45: Ja, man skulle ha sparat en video på alla roliga grejer. Vet inte hur det funkar på Xbox men på PS4 så kan jag när som helst spara en video med senaste 15 minuters spelande, men jag glömmer alltid bort det!

Yes det som är bra med PS4. Har sparat en hel del klipp på min men dom flesta finns på youtube eftersom nästan alla spelare varit med om det. Blir ju tyvärr så när halva världen spelar spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Nemo:

@Över45: Ja, man skulle ha sparat en video på alla roliga grejer. Vet inte hur det funkar på Xbox men på PS4 så kan jag när som helst spara en video med senaste 15 minuters spelande, men jag glömmer alltid bort det!

Ja det där med att spela in är väl inget jag lärt mig, eller kommer ihåg när jag spelar på PS4. Att visa upp vad man gjort är för modernt för en gammal/äldre karl.😁 Men det är rätt kul att kolla på en del "youtubare". De bra vet ju hur man redigerar och har bra kommentarer. Så det duger åt mig. Sedan får man UPPLEVA spel själv hemma, med inlevelse tänker man ju inte på annat än vad som sker på skärmen. Det har funkat bra sedan 1980talet för mig och gör fortfarande😀.

Nu får man vänta och se vad det kan bli för DLC!

Medlem

@Över45: ja, får hoppas att Rockstar släpper mera information om DLC snart.

Det kom förresten en uppdatering till RDR2 nyss på PS4 men det var enbart för online.

Ganska meh... 😕

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

@Över45: ja, får hoppas att Rockstar släpper mera information om DLC snart.

Det kom förresten en uppdatering till RDR2 nyss på PS4 men det var enbart för online.

Ganska meh... 😕

https://i.imgur.com/i1vFaTq.gif

Haha, min känsla precis... "Åh en update till RDR? -f***in online meh". Dök upp på Xboxen också.

Jag spelar in ibland, men jag glömmer oftast bort det. Kan välja längd och kvalitet etc, men det är sällan jag tar mig för det.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

Någon som lirar Online regelbundet? Stor patch ute nu.

https://www.rockstargames.com/newswire/article/60864/Red-Dead...


signatur
Medlem

Men. Neej. Ge oss heists och sheriff vs bandit mode. Där marshals, sheriffer eller deputies kan spela i den öppna världen och när en grupp spelare skjuter nån bara rätt upp och ner, så finns en chans för oss att jaga den personen med sheriffstjärnor och klädsel. Man kan lämna det game mode när man vill såklart. Lite som när man kör vip gang mode i gta v.

När heists sen kommer så ska det finnas en chans för spelar sheriffer att jaga dom som planerat och utfört heisten.

Sen vore det Nice om dom programmerar in att när nån skjuter någon och den personen försvarar sig inte, efter 3 gånger så ska dom förflyttas till en server där alla har samma mål. Att griefa. Rdr2 kan bli perfekt för rollspel men just nu ser jag inte den möjligheten. Det var inte vanligt att gäng strövade omkring och sköt folk som fiskade.

Vapenlagarna var också väldigt strikta mer än dom är nu i USA och i många städer var man tvungen att lämna in vapnen innan man fick komma in där, fakta. Ett spel är ett spel jag vet men det vore kul att kunna rida runt i en värld och rollspela med likasinnade utan att bli skjuten varenda gång man sätter sin fot i spelet.

KoP
Medlem

Någon som vet om det kommer något/några singleplayer dlc till RDR 2. Onlineläget vart ju lite av en besvikelse. :/

Medlem
Skrivet av KoP:

Någon som vet om det kommer något/några singleplayer dlc till RDR 2. Onlineläget vart ju lite av en besvikelse. :/

Jag hoppas på en remake av RDR. Världen finns där, det går. Men en dlc vore också Nice. Inget jag hört om i alla fall. Man kan hoppas

Medlem
Skrivet av KoP:

Någon som vet om det kommer något/några singleplayer dlc till RDR 2. Onlineläget vart ju lite av en besvikelse. :/

Förmodligen inte, lär väl mjölka sönder MP.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Ambassadör
Xbox

Jag hade kunnat tänka mig online om det hade funnits PvE-servers där man kunde ha sitt eget gäng, råna banker och andra laglösheter, dra ut på jakt tillsammans, mm. Möjlighet att delta i frivillga instancerade PvP-aktiviteter.

Då hade jag förmodligen bott i RDR Online, och spenderat pengar på det. Men det verkar som om Rockstar helt har missbedömt sin målgrupp. Ingen jag känner som spelar/spelat RDR2 vill ha det Online-läge som nu finns.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: det verkar som att de bara vill göra en GTA online-variant av Vilda västern. Men vad jag läst i olika forum så är det just det som många spelare inte vill ha. Hur Rockstar kan missa det är en gåta. 😕

Skulle de istället fixa PvE-servrar med frivilliga instansierade PvP-aktiviteter som du skrev, ja då kommer jag att vara helt såld. Det vore grymt!! 😀

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag hade kunnat tänka mig online om det hade funnits PvE-servers där man kunde ha sitt eget gäng, råna banker och andra laglösheter, dra ut på jakt tillsammans, mm. Möjlighet att delta i frivillga instancerade PvP-aktiviteter.

Då hade jag förmodligen bott i RDR Online, och spenderat pengar på det. Men det verkar som om Rockstar helt har missbedömt sin målgrupp. Ingen jag känner som spelar/spelat RDR2 vill ha det Online-läge som nu finns.

Skrivet av Nemo:

@Mortaigne: det verkar som att de bara vill göra en GTA online-variant av Vilda västern. Men vad jag läst i olika forum så är det just det som många spelare inte vill ha. Hur Rockstar kan missa det är en gåta. 😕

Skulle de istället fixa PvE-servrar med frivilliga instansierade PvP-aktiviteter som du skrev, ja då kommer jag att vara helt såld. Det vore grymt!! 😀

Håller verkligen med. Hade varit fantastiskt att spela storydrivna co-op uppdrag med en eller flera kompisar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Jag hade kunnat tänka mig online om det hade funnits PvE-servers där man kunde ha sitt eget gäng, råna banker och andra laglösheter, dra ut på jakt tillsammans, mm. Möjlighet att delta i frivillga instancerade PvP-aktiviteter.

Då hade jag förmodligen bott i RDR Online, och spenderat pengar på det. Men det verkar som om Rockstar helt har missbedömt sin målgrupp. Ingen jag känner som spelar/spelat RDR2 vill ha det Online-läge som nu finns.

Hade varit drömmen. Då hade vi på FZ kunnat skapa ett gäng och bara ha roligt så vidare Sony fick tummen ur arslet och gjorde crossplay till den sämre konsolen Xbox.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Hade varit drömmen. Då hade vi på FZ kunnat skapa ett gäng och bara ha roligt så vidare Sony fick tummen ur arslet och gjorde crossplay till den sämre konsolen Xbox.

Pfft, min Xbox One X käkar ps4or till frukost.

Crossplay i ett bra RDR Online med en FZ-crew från den här tråden hade varit så episkt! Vi hade haft sinnessjukt trevligt tillsammans.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Pfft, min Xbox One X käkar ps4or till frukost.

För RDR2 är det inte någon match ens, xbox one x är klart den bästa konsollen för detta spel. Sen om vi snackar exclusives så vinner väl PS4 med hästlängder. Att ha båda är optimalt. Men för RDR2 är det inget snack. Slängde in min gamla rdr1 skiva och den laddar då ner en 4k version av första spelet, riktigt trevligt!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Själv så är jag inte någon trofé jägare men brukar hjälpa andra och håller på att beta av saker i Apex(tar lång tid & väntar på dom nya karaktärerna). Tycker att RDR2 online mm är riktigt ok. Men har tyvärr inte jätte mycket tid till det spelet alls. Roligt att det kommer expansioner men kläder klarar jag mig utan i spelet. För min karaktär är en halvnaken skäggig alkoliserad skön snubbe med hängslen.

Skriv svar