Svininfluensan = global konspiration?

Inaktiv

Konstigt,

År 2003 definerade WHO en "influensa-pandemi" så här:

"En influensapandemi uppstår när ett nytt influensavirus dyker upp som männinskor saknar immunitet mot vilket resulterar i samtidiga epidemier med ett stort antal döda och sjuka."

I maj 2009 ändrade dock WHO den till:

"En influensapandemi uppstår när ett nytt influensavirus dyker upp som männinskor saknar immunitet mot."

Roligt att den nya influensapandemin passar in på en vanlig säsongsinfluensa. WTH!

Medlem
Skrivet av THEPROTEANSELF:

Antagligen är väl Amalgamskadefonden en skojarsida den också?

Sist jag hörde kom det mest skitsnack därifrån, men jag får väl kolla upp det igen.

Citat:

Men det är klart, FZ-forumets tror-sig-på-are vet säkert bättre än en kvicksilverforskare samt ordförande i Amalgamskadefonden. Det är ju så jävla typiskt.

Kvicksilverforskningen säger ju dock samma sak som smittskyddsinstitutet säger. Reglerna vi har i dag är baserade på deras forskning.

Citat:

Snart ramlar det väl in svar i stil med "lolz appeeeal to teh authority!" till det här inlägget.

Det är ju faktiskt vad "...ordförande i Amalgamskadefonden." är.

Och en kvicksilverforskare? Det är ju inte direkt övertygande argument du kommer med här. Men med tanke på vad klockan är tror jag ingen av oss gör det.

Citat:

Första inlägget btw. Hejsan!

Tja!

Medlem

Googla gärna lite på skvalen (Squalene). Den adjuvanten (=retar upp immunförsvaret) används i dessa framstressade vaccin (precis som i gulfkriget med vaccinet mot anthrax).

"Serum antibodies to squalene were measured. In our small cohort, the substantial majority (95%) of overtly ill deployed GWS patients had antibodies to squalene. All (100%) GWS patients immunized for service in Desert Shield/Desert Storm who did not deploy, but had the same signs and symptoms as those who did deploy, had antibodies to squalene." - http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10640454

Skvalen finns naturligt i kroppens nerver, men inte i blodet. hur dum får man vara om man inducerar en autoimmun reaktion mot kroppens egna nerver? (undrar ni varför autoimmuna sjukdomar/allergier/nervsjukdomar etc. har blivit så oförklarligt vanligt sedan början av 1900-talet och varför tidpunkten för detta sammanfaller med så bra med massvaccineringar? )


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

Googla gärna lite på skvalen (Squalene). Den adjuvanten (=retar upp immunförsvaret) används i dessa framstressade vaccin (precis som i gulfkriget med vaccinet mot anthrax).

Du får gärna ge källa istället.

Citat:

(undrar ni varför autoimmuna sjukdomar/allergier/nervsjukdomar etc. har blivit så oförklarligt vanligt sedan början av 1900-talet och varför tidpunkten för detta sammanfaller med så bra med massvaccineringar? )

Källa? Då menar jag en vetenskaplig rapport som faktiskt kollat på det och inte någon blogg som påstår att det är så.

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

(undrar ni varför autoimmuna sjukdomar/allergier/nervsjukdomar etc. har blivit så oförklarligt vanligt sedan början av 1900-talet och varför tidpunkten för detta sammanfaller med så bra med massvaccineringar? )

Jag tror du skulle passa i en sådan här :3


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av 3.14raten:

Googla gärna lite på skvalen (Squalene). Den adjuvanten (=retar upp immunförsvaret) används i dessa framstressade vaccin (precis som i gulfkriget med vaccinet mot anthrax).

Du får gärna ge källa istället.

Citat:

(undrar ni varför autoimmuna sjukdomar/allergier/nervsjukdomar etc. har blivit så oförklarligt vanligt sedan början av 1900-talet och varför tidpunkten för detta sammanfaller med så bra med massvaccineringar? )

Källa? Då menar jag en vetenskaplig rapport som faktiskt kollat på det och inte någon blogg som påstår att det är så.

#1
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/pandemrix/D-H1N...

Orkar du trycka på "övriga upplysningar" så hittar du innehållsdeklarationen...

http://preview.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12892730

#2
Nope, ingen källa, men lite allmänna funderingar bara, immunförsvarsrelaterade sjukdomar (allergier) har ju fullständigt exploderat i frekvens i västvärlden. Om du har någon annan fundering på vad som kan vara orsaken till detta, skriv gärna. Personligen (och hos många andra) så låter det lite suspekt att just de delar av världen som får regelbundna vaccineringar (vars funktion är att reta upp imminförsvaret) under hela sin uppväxt är drabbade magnituder mer än "u-länderna". De ligger tydligen efter på sjukdomsplanet också...

Och ja, jag smäller till med en wikipedia-länk på det: http://en.wikipedia.org/wiki/Allergy#Epidemiology

Jag hoppas du har ork nog att klicka på länkarna till källorna där, om du inte har det så spelar det nog ingen roll vad jag än säger.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

http://www.who.int/vaccine_safety/topics/adjuvants/squalene/q...

Verkar som om squalence visst finns i blodet.

EDIT: Och att det inte alls fanns i det vaccin som delades ut under Gulfkriget.

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

Nope, ingen källa, men lite allmänna funderingar bara, immunförsvarsrelaterade sjukdomar (allergier) har ju fullständigt exploderat i frekvens i västvärlden. Om du har någon annan fundering på vad som kan vara orsaken till detta, skriv gärna. Personligen (och hos många andra) så låter det lite suspekt att just de delar av världen som får regelbundna vaccineringar (vars funktion är att reta upp imminförsvaret) under hela sin uppväxt är drabbade magnituder mer än "u-länderna". De ligger tydligen efter på sjukdomsplanet också...

Ett vaccin retar upp immunförsvaret på samma sätt som en sjukdom, bara det att man slipper bli sjuk. Om det du säger är korrekt, betyder det att sjukdomar också skulle ge oss allergier.

Anledningen till att många sjukdomar tycks vara på frammarsch kan bero på olika saker. Till exempel att vi inte upptäckt dem förrän de senaste hundra åren, vi har fått nya eller förändrade definitioner, vi har hårdare läkarkontroller från en tidigare ålder. Etc, etc.

Kom även på att det ökade antalet allergier ofta tillskrivs att vi har det så pass rent i hemmen, huruvida det är korrekt eller inte kan jag inte kommentera.

Jag ska kolla runt lite efter studier som visar att vaccin inte orsakat dessa, kommer sådana lite då och då. Får dock bli i morgon, alldeles försent för sådant nu.

Citat:

Jag hoppas du har ork nog att klicka på länkarna till källorna där, om du inte har det så spelar det nog ingen roll vad jag än säger.

Jag skulle inte be om källor om jag inte tänkt läsa dem. Det får dock bli under morgondagen.

Medlem

http://www.skeptic.com/eskeptic/09-09-23

Ett intressant blogginlägg om vaccin, tar bland annat upp det där om squalence. Källor finns efter inlägget.

Ursäkta de tre posterna på raken.

Medlem

Jag vill inte påstå nåt åt något håll, men andra stora förändringar som skett under perioden är läkemedel och förändrade matvanor. Tex äter vi inte ekologiskt längre.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

Tex äter vi inte ekologiskt längre.

Vilket påverkar oss hur?

Medlem
Skrivet av huxflux:

Tex äter vi inte ekologiskt längre.

va?

Moroten jag gnagde i mig nyss tyckte jag var jävligt ekologisk...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av huxflux:

Tex äter vi inte ekologiskt längre.

Vilket påverkar oss hur?

sa jag att det skulle göra det? Men sanningen är ju att vi i de flesta fall (säkrar nestors kommentar här ovanför på samma gång) inte gör det.

det finns studier som pekar mot att
ekologisk/biodynamisk kost kan ha betydelse, men det krävs fortfarande mer forskning inom området.


signatur

thank you, come again

Medlem

Ekologiskt må ha effekter, men biodynamisk är jag väldigt tveksam till då det bygger på antroposofiskt skitsnack.

Medlem

Jag är intresserad av vad i det här fallet definieras som "ekologiskt" ?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag är intresserad av vad i det här fallet definieras som "ekologiskt" ?

All odling som är bra! För konventionell odling försöker förslava och döda oss!

Medlem
MFC
Medlem

Obama deklarerar nationellt beredskapsläge.. detta ska bli intressant att följa.

http://www.reuters.com/article/domesticNews/idUSTRE59N19E2009...

EDIT: beredskapsläge


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar