Lovecraft-deckaren The Sinking City ser ut att försenas

Robot
Lovecraft-deckaren The Sinking City ser ut att försenas

"21 mars" blev i ett huj "2019" på Steam.

#frogwares, #lovecraft, #the-sinking-city


Fragtjuv

Blev helt klart intresserad nu. Tycker att det ser väldigt stämningsfullt ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Mer Lovecraft åt folket!

Medlem

Call of Cthulhu en besvikelse?!

Medlem
Skrivet av Bethåven:

Call of Cthulhu en besvikelse?!

Gillade det, men är lite utav en Lovecraft fanboi så är ju helt klart jävig.

Har svårt att se att 'utomstående' skulle fastna och se det som ett helt fantastiskt, underbart och 10/10 spel dock. Grafiken är sådär, animationer är sådär, berättandet (för någon som är ny i cthulhu mythosen) är nog lite smått rörig och man missar nog lite för mycket undertoner och delar av mystiken, för att det ska vara riktigt bra.

Detta nya spel kan nog dock knyta till sig lite nya fans och låta Cthulhu mythosen ta fart även digitalt om det blir bra.

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Gillade det, men är lite utav en Lovecraft fanboi så är ju helt klart jävig.

Har svårt att se att 'utomstående' skulle fastna och se det som ett helt fantastiskt, underbart och 10/10 spel dock. Grafiken är sådär, animationer är sådär, berättandet (för någon som är ny i cthulhu mythosen) är nog lite smått rörig och man missar nog lite för mycket undertoner och delar av mystiken, för att det ska vara riktigt bra.

Detta nya spel kan nog dock knyta till sig lite nya fans och låta Cthulhu mythosen ta fart även digitalt om det blir bra.

Jag har varit sugen på "Call of Cthulhu" länge nu men inväntar en större rabatt på spelet via Steam. Det är för högt prissatt enligt många Steam user reviews. Ingenting händer med rabatterna utan Focus Home Interactive verkar väldigt bestämda på priset 45£. Vill få ner det på åtminstone 30£ eller 35£. Spelet ligger på 73% i mestadels positiva betyg på Steam av 1664 recensioner. Sedan har jag försökt hitta spelet hos 3e parts sidor som Kinguin där det har varit slut länge nu och G2A där det finns för 40£ vilket inte är något bra pris. Det var samma pris hos Kinguin när spelet väl fanns där minns jag. Högt prissatt spel med andra ord.

The Sinking City ser jag verkligen fram emot då det ser riktigt mäktigt ut. Hoppas det kommer hyfsat snart i bra skick.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

1
Skriv svar