Efter Monster Hunters monstersuccé – Capcom gräver guld på pc

Robot
Efter Monster Hunters monstersuccé – Capcom gräver guld på pc

"Försäljningen av våra huvudtitlar blir allt bättre på pc."

#capcom, #monster-hunter-world, #pc, #resident-evil-2


Gnällkuk

Hmm, kom helt av mig med MH:W, lyckades aldrig riktigt få kläm på spelet. Blev för stora mellanrum i spelsessionerna så hade ingen direkt koll på hur stridsmekaniken fungerade när jag väl återvände. Synd, det var ett bra spel annars


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Då kanske man vågar hoppas att titlar framöver inte försenas nästan ett år mot konsolreleaserna.

Tråddemonen
Testpilot

Spelutvecklare kan ta lärdom utav att skapa ekologi inom spelsystem. Otroligt att se hur naturen fungerar med de alldra minsta varelser till de större, är sällan man får en så mysigt spelupplevelse rent naturmässigt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, kom helt av mig med MH:W, lyckades aldrig riktigt få kläm på spelet. Blev för stora mellanrum i spelsessionerna så hade ingen direkt koll på hur stridsmekaniken fungerade när jag väl återvände. Synd, det var ett bra spel annars

Tyckte jag hade ganska bra koll, men ungefär vid första questet där man ska döda pink rathian så kom det en massa andra spel ivägen.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Hmm, kom helt av mig med MH:W, lyckades aldrig riktigt få kläm på spelet. Blev för stora mellanrum i spelsessionerna så hade ingen direkt koll på hur stridsmekaniken fungerade när jag väl återvände. Synd, det var ett bra spel annars

Blev samma för mig. Ett mycket bra spel och fighterna var bra men fick spendera 10-15 min varje gång att lära om dem när man loggade in.
Hur gjorde jag detta nu...
Kanske får hoppa på det igen lite senare i år.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Köpte och installerade, men samma även för mig, det kom mer intressanta lir och gick före i kön


signatur

//monster

Inaktiv

Monster Hunter: World verkade intressant på alla sätt och vis tills jag insåg att man enbart slåss mot bossar likt Dauntless. Jag hade ju hoppats på ett modernt PSO att grinda så det var väl synd. Det ska dock sägas att jag flera gånger trots detta funderat på att köpa det i alla fall även om jag misstänker att bossfighter blir tradigt snabbt.

Medlem

Dom kan ju börja med att släppa all content på PC istället för att behandla oss som skit.
Det finns mods som låser upp content som utvecklarna sitter och håller på för att följa nån sorts släppschema.

Det verkar också som att PC kommer få Iceborn expansionen senare än konsoler.

Medlem

Capcom gör väldigt bra spel just nu. Ska definitivt köra Monster hunter world mer i höst när expansionen kommer! Det var inte ett bra spel det är ett bra spel under utveckling. Ska själv hoppa in och spela mycket mer innan hösten.

1
Skriv svar