Funcom kan komma att göra spel i Dune-universumet

Robot
Funcom kan komma att göra spel i Dune-universumet

Signerat och klart för Conan Exile-männen.

#conan, #dune, #funcom, #games


Releasehästryttare

Ser fram emot både nya spel och filmen!

Medlem

Kryddor måste flödas och stora maskar gödas.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kryddor måste flödas och stora maskar gödas.

precis som i tarmsystemet!

Inaktiv

Harkonnen is a threat

Spelade Dune 2 (på Amiga) först långt efter man spelat Command & Conquer samt Red Alert och då kändes det inte så hett, men har väl alltid respekterat dess plats som RTS-fadern.

Medlem

Dune 2 är och förblir ett av dom allra bästa RTS som gjorts.
Underbar miljö, suverän musik och jämfört med moderna RTS-spel går allt i ett skönt och lugnt tempo att det nästan blir meditativt att spela det.

Trodde att jag skulle gilla böckerna eftersom jag älskar spelen, men herrejösses vad jag avskydde boken, Bleurgh.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dune var en helt OK hybrid mellan äventyrsspel och strategispel. Man fick dock inte tillgång till strategilagret i spelet innan man kört en liten bit. Jag skulle faktiskt säga att spelet är jäkligt bra och är mer trogen källmaterialet än "uppföljaren" Dune 2 som blev ett rent RTS.

Den här videon visar vad som var bra med originalet Dune.

Medlem

Var inte jätteförstjust i Cryos Dune även om jag spelade det, men Dune II nötte jag hur mycket som helst. Kommer ihåg att det spelet fick ett grymt lyft när jag fick ett ljudkort.

Vad gäller böckerna så är den första jättebra och uppföljarna är ok (Frank Herberts alltså, inte de som hans son skrev). De är rätt deppiga dock.

Medlem

Första spelet går in i pre-production i år och är ett open world multiplayer spel. En gissning är att det skulle kunna bli ett Conan Exiles liknande spel.

Medlem
Skrivet av waeress:

Första spelet går in i pre-production i år och är ett open world multiplayer spel. En gissning är att det skulle kunna bli ett Conan Exiles liknande spel.

Mest troligt då det är ett koncept som varit lyckat för Funcom och säkerligen det som de pitchat för att få licensen.

Medlem

Älskade Emperor: Battle for Dune och Dune II! Läste nyligen igenom boken en gång till

Medlem
Skrivet av waeress:

Första spelet går in i pre-production i år och är ett open world multiplayer spel. En gissning är att det skulle kunna bli ett Conan Exiles liknande spel.

Det vore otroligt korkat att göra ett nytt Conan exiles och kalla det för Dune

Medlem
Skrivet av Querth:

Älskade Emperor: Battle for Dune och Dune II! Läste nyligen igenom boken en gång till

Också min favorit i serien, Emperor!
Och med klassiska westwood cutscenes, det är så underbart!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@roftg: Conan Exiles liknande behöver inte betyda "göra ett nytt Conan Exiles". Jag tänkte mer en open world multiplayer som det beskrivs och i mindre format som CE; dvs inte ett mmorpg.

Medlem

Dune 2000 är guld! Riktigt grymt rts lir
Har fortfarande bigboxen någonstans


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Skribent
Skrivet av waeress:

Första spelet går in i pre-production i år och är ett open world multiplayer spel. En gissning är att det skulle kunna bli ett Conan Exiles liknande spel.

Deras spelmotor är ju duktig på att visa ökenmiljöer också...:P


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Johlor: Du menar Unreal Engine 4? (Som används till CE)

Medlem
Skrivet av Johlor:

Deras spelmotor är ju duktig på att visa ökenmiljöer också...:P

Kom tänkandets på det här

När jag spelade Age of Conan så hade jag så kasst grafikkort när jag fixade gubben och utforskade öken området på låg lvl. Tyckte att det var tomt på monster och irrade omkring länge tills jag loggade ut random nånstans i "tomma öknen". Köpte ett bättre grafikkort och loggade in igen och upptäckte att min björnshaman var helt deformerad i ansiktet och det tomma öken området var det fullt med väldigt elaka monster som jag mirakulöst undvek när jag inte såg så bra och jag stendog när jag försökte springa därifrån.....än idag så är björnshamanen fast där


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Dune 2 är och förblir ett av dom allra bästa RTS som gjorts.
Underbar miljö, suverän musik och jämfört med moderna RTS-spel går allt i ett skönt och lugnt tempo att det nästan blir meditativt att spela det.

Trodde att jag skulle gilla böckerna eftersom jag älskar spelen, men herrejösses vad jag avskydde boken, Bleurgh.

Vad hatade du för något med boken?

Skribent
Skrivet av MrSandman:

Kom tänkandets på det här

.....än idag så är björnshamanen fast där

HAHAHA stackarn! Någon borde ordna ett rescue mission.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av waeress:

@Johlor: Du menar Unreal Engine 4? (Som används till CE)

oh? Jag trodde det vara den som byggdes för Age of Conan, men det var ju mer ett antagande förstås....:P


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Synd att det är funcom, man blir genast mindre intresserad

Medlem

@Johlor: Ah. Nej dom har gått över till Unreal sedan ett tag tillbaka för nya spel som dom skapar. Deras egen Dreamworld Engine blev inte hållbar att fortsätta med då dom inte hade resurserna till att utveckla den på det sätt som behövdes.

Medlem

Funcom alltså, de har ju inte direkt lyckats med speciellt många spel rent ekonomiskt. Jag är dock förtjust i Dune och håller tummarna för att det blir bra.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

@Belfry: Det verkar som dom har lyckats vända på siffrorna. 2018 var företagets mest lönsamma någonsin sen det startades; och med redan 5 nya spel under utveckling ser det positivt ut. Dom har nyss även köpt upp en utvecklingsstudio i Portugal som är tänkt att ge dom möjlighet att öka takten ännu mer.

Medlem

jaaa och sen neeej

Medlem

@Juel91: Helt ärligt minns jag inte i detalj, det var 20 år sedan jag läste den.

Det var något om att författaren gjorde likhetstecken mellan att vara bra på att slåss vara för att man växt upp i tuff klimat, typ Fremen gjorde slarvsylta av galaxens bästa soldater som inte gjort annat än att drillas i krigskonst sedan dom föddes och förklaringen var typ, att dom överlevt i det tuffa ökenklimatet så därför var dom hårdare... Som att bushfolk från Zambia skulle spöa Navy Seals.

Sedan var det något om att det inte gick att besegra kejsaren utan att använda kärnvapen, men användandet betraktades som krigsbrott och skulle straffas av resten av galaxen och detta kommer huvudpersonen runt med småskolelogiken att han minsann inte använt kärnvapen mot någon utan han använde det mot en mur... Testa den bortförklaringen i FN och kolla hur det går...

Sedan så tvingade "hjälten" in kejsarens dotter in i ett fejkäktenskap på slutet? Kändes så där lagom fräscht.

Kan ha helt fel i ovanstående exempel, minns bara att jag verkligen avskydde boken när jag läste den på andra sidan millenniet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Belfry:

Funcom alltså, de har ju inte direkt lyckats med speciellt många spel rent ekonomiskt. Jag är dock förtjust i Dune och håller tummarna för att det blir bra.

Skrivet av waeress:

@Belfry: Det verkar som dom har lyckats vända på siffrorna. 2018 var företagets mest lönsamma någonsin sen det startades; och med redan 5 nya spel under utveckling ser det positivt ut. Dom har nyss även köpt upp en utvecklingsstudio i Portugal som är tänkt att ge dom möjlighet att öka takten ännu mer.

För att inte tala om att Conan Exiles dragit in så mycket cash att bolaget gått från ruinens brant till att vara helt skuldfria, med en kassa som tillåter framtida utveckling i 2 år till utan att det behövs mer intäkter.

MEG
Medlem

Någon som spelar Conan Exile, vad är isf er åsikt om spelet?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@MEG: Nej, men ska prova nästa helg. Gratis helg då.

12
Skriv svar