Video: Så löste Tiberian Sun en av de mest irriterande AI-problemen i strategispel

Robot
Video: Så löste Tiberian Sun en av de mest irriterande AI-problemen i strategispel

En av Westwood-grundarna snackar om hur de hanterade pathfinding i Command & Conquer.

#command-and-conquer-tiberian-sun, #westwood


Medlem

Angående pathfinding så påminde det mig om ett ordspråk: för att göra något som är genialt, så är det bara att komma på något riktigt idiotiskt och sedan göra motsatsen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fasiken, nu blev jag sugen på att lira lite C&C. Köra igenom kampanjen för första gången sedan 1996.

Medlem

Grymt vad sugen man var på att återvända dit. Sånt fantastiskt spel. Jag fullständigt älskade designen och kreativiteten bakom fordonen och enheterna.

Medlem

Vad jag saknar ett riktigt nytt fräscht C&C :'(


signatur

Nämen!

Medlem

Något man önskade de fixat redan när man lirade Red Alert, fy satan va irriterande att flytta 10-20st tanks samtidigt över en bro x).

Mycket utav begränsningarna och problemen i tidigare spelen är fixat nu i OpenRA, där både C&C Tiberian Dawn, Dune 2000 och C&C Red Alert stöds och funkar bra på nya datorer och skärmar. Tiberian Sun kommer också läggas till.

https://www.openra.net/

1
Skriv svar