Retroflörtiga Shakedown: Hawaii blir Epic Store-exklusivt

Robot
Retroflörtiga Shakedown: Hawaii blir Epic Store-exklusivt

Maffia-simulatorn i 16 bitar väljer bort Steam.

#epic-store, #shakedown-hawaii, #nyhetstips


Medlem

Det var tråkigt att det bara släpps på EPiC Store. Tur att jag inte lirar indie spel då men trist för de som gör det och endast kör Steam. Vilken tråkig utveckling detta är med exklusiviteter hit o dit.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

MEG
Medlem

Det blir till att vänta på en fet recension här på FZ innan man bestämmer sig


signatur

Death is only the beginning

Medlem

EPIC har verkligen underlättat för PCspelare på sista.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

Det blir till att vänta på en fet recension här på FZ innan man bestämmer sig

Såg kul ut!


signatur
KoP
Medlem

Blir nog att köpa till XB'n. Ser kul ut!

Medlem

Ser kul ut. Kommer det till Switch?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Releasehästryttare

Mm det är ändå lite sjukt, wishlistade spelet i juni 2017 då spelet fick steam sida, och nu precis innan det släpps så byter det butik.

Releasehästryttare
Skrivet av Freakon:

Ser kul ut. Kommer det till Switch?

ja.

Medlem

Det är aldrig bra när ett företag har total monopol på marknaden, jättehärligt att se Valve få lite konkurrens nu. Spelet i sig såg ju för övrigt rätt kul ut.

Medlem

Om det blir köp så blir det till Switch. Jag har generellt inte jätte mycket emot fler launchers även om det kan kännas drygt ibland men jag undviker helt enkelt Epic som pesten.

Medlem

Tråkigt, aja... ett spel man inte kommer kunna spela till på listan.

MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såg kul ut!

Det där var ingen fet recension, faktum är om det kan kallas för en recension?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tycker Epic Store är många gånger sämre än steam då man inte kan se recensioner på spelet och ingen refund.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

Det där var ingen fet recension, faktum är om det kan kallas för en recension?

5/5 baserat på trailern!


signatur
Medlem

Ser kul ut! Blir nog ett köp till pc.

Om någon är intresserad av att prova Retro City Rampage,så har jag en GOG-key till övers. PMa mig om du är intresserad 😊


signatur

no remorse

Medlem

Då blir det nej tack.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

5/5 baserat på trailern!

Baserat på tidigare satta betyg.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Keima:

Tycker Epic Store är många gånger sämre än steam då man inte kan se recensioner på spelet och ingen refund.

Refund är faktiskt det enda som Epic Fail Store har, dock är det tydligen ett jäääävla meck och är inte på något sätt automatiserat som på Steam.

Medlem
Skrivet av duchovny:

Det är aldrig bra när ett företag har total monopol på marknaden, jättehärligt att se Valve få lite konkurrens nu. Spelet i sig såg ju för övrigt rätt kul ut.

Så du tycker det är bra att lösa Valves "monopol" med exklusiva titlar i andra tjänster? Det bästa hade varit om Epic och Valve fick priskriga i stället. En sak är bra med detta i alla fall. Man ser vilka utvecklare som är villiga att sälja sig själv för pengar som billiga luder luspudlar, och såna utvecklare klarar jag mig i alla fall utan.

Medlem

Härlig nostalgitripp till arkadmaskinerna som fanns lite varstanns på 90-talet! Memories från Danmarksbåten

MEG
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så du tycker det är bra att lösa Valves "monopol" med exklusiva titlar i andra tjänster? Det bästa hade varit om Epic och Valve fick priskriga i stället. En sak är bra med detta i alla fall. Man ser vilka utvecklare som är villiga att sälja sig själv för pengar som billiga luder luspudlar, och såna utvecklare klarar jag mig i alla fall utan.

Nu vill jag inte vara sådan men även dyra luder luspudlar säljer väl sig själv för pengar, eller menar du dyra luder som inte säljer sig själv för pengar men då är de inte luder luspudlar utan bara någon som vill ha roligt?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Nu vill jag inte vara sådan men även dyra luder säljer väl sig själv för pengar, eller menar du dyra luder luspudlar som inte säljer sig själv för pengar men då är de inte luder luspudlar utan bara någon som vill ha roligt?

Nu är jag ingen expert på hur luderbranschen luspudelbranschen fungerar, men det känns som att ett dyrt luder luspudel i alla fall har lite mer självrespekt och värdighet än de som säljer sig till Epic.

Medlem

Epic betalar ju aldrig för mer än ett år av exklusivitet. Den "riktiga" releasen är om ett år med andra ord, jag kan vänta.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Baserat på tidigare satta betyg.

Enligt betygstombolan!


signatur
Medlem

Ser ju sjukt roligt ut! Och hur jäkla mycket besvär är det egentligen att ha en store till, seriöst? Inte så att man behöver ha alla inställda på att starta med windows.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Skribent

Har sett fram emot detta länge, men orkar inte med en launcher till. Får bli Switch-versionen istället! Känns dessutom som spelet kan lämpa sig väl för bärbart lirande.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Jag komplimenterar er alldeles för sällan, så tack för att detta blev nyhet och att jag fick cred för att skickat in nyheten!

Medlem
Skrivet av LeMick:

Ser ju sjukt roligt ut! Och hur jäkla mycket besvär är det egentligen att ha en store till, seriöst? Inte så att man behöver ha alla inställda på att starta med windows.

Jag har inge besvär med fler launchers egentligen (Helst inte dock) men i EPiCs fall så hatar jag vad de gör o sparkar sig in på marknaden och slänger cash på utvecklare o snor spel. Avskyr den taktiken. Sedan missar jag massor med Steam funktioner när spelet inte finns där. Funktioner som är mycket viktiga för mig. Gemenskapen o lägga ut bilder, statistik m.m. Drömmen vore om PC spelen kunde säljas på alla launchers så vi kan välja våran favorit klient. Det kommer så klart inte hända.

:::::EDiT:::::

Hahaha, Luspudlar. Ni är fanken crazy. Crazy good. @CarlJohansson-Sundelius

Haha, nattfjäril eller glädjeflicka. Klockrent. @MEG


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skägg.
10 Chambers
12
Skriv svar