Anthems startvapen gör mer skada än endgame-vapen

Robot
Anthems startvapen gör mer skada än endgame-vapen

Bioware kommenterar: "Så här ska det inte vara, det är något som inte stämmer..."

#anthem, #bioware, #nyhetstips


Medlem

Jag har bara en sak att säga, och en sak enbart. Det går bra nu..

Gnällkuk

Det lär nog ta ett tag, livestreamwn igår skulle ju prata om legendary missions, istället pratade de bara om buggar. Det är ett gäng fixas på g dock;

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/ay4ajg/anthem...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Allt detta, och folk anstränger sig fortfarande så hårt för att försöka gilla detta. Bara lägg det åt sidan så Bioware får bita i det sura äpplet och tänka om gällande framtiden.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Allt detta, och folk anstränger sig fortfarande så hårt för att försöka gilla detta. Bara lägg det åt sidan så Bioware får bita i det sura äpplet och tänka om gällande framtiden.

Jag behöver inte anstränga mig, jag har kul med spelet. Mitt nöje med spelet påverkas inte vad andra tycker, utan vad jag får ut av spelet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Allt detta, och folk anstränger sig fortfarande så hårt för att försöka gilla detta. Bara lägg det åt sidan så Bioware får bita i det sura äpplet och tänka om gällande framtiden.

Lägg ner. Folk spelar spelet för att de gillar det. Ingen försöker att "anstränga sig" för att påtvinga någon form av gillandeskap.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag behöver inte anstränga mig, jag har kul med spelet. Mitt nöje med spelet påverkas inte vad andra tycker, utan vad jag får ut av spelet.

mycket bra inställning.
Jag hade samma sak när jag spelade Destiny 2 innan expansioner/dlc. Kom ihåg att många gnällde över money shop och liknande på nätet men frågade massor av folk ingame (randoms i raids) och ingen brydde sig om den alls. Verkade mest vara folk som inte spelade spelet som gnällde. Undrar om det är samma sak här att folk vill gnälla på något även om dom inte spelar det.

Medlem
Skrivet av Corewin:

mycket bra inställning.
Jag hade samma sak när jag spelade Destiny 2 innan expansioner/dlc. Kom ihåg att många gnällde över money shop och liknande på nätet men frågade massor av folk ingame (randoms i raids) och ingen brydde sig om den alls. Verkade mest vara folk som inte spelade spelet som gnällde. Undrar om det är samma sak här att folk vill gnälla på något även om dom inte spelar det.

Brukar ju oftast vara en högljudd minoritet som hörs, låter sunt att strunta i sånt och fortsätta spela ifall man gillar ett spel MEN att lvl 1 vapen gör mer skada är fan fucked up, nu lär de ju fixa det ganska snabbt åtminstone.

Medlem

Ingen verkar bry sig om spelet, varken utvecklare eller spelare. Att det tar så här lång tid för någon att ens upptäcka en så här grundläggande grej är rätt talande.

Gen
Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag behöver inte anstränga mig, jag har kul med spelet. Mitt nöje med spelet påverkas inte vad andra tycker, utan vad jag får ut av spelet.

Jag håller verkligen med dig - spelet är fantastiskt. Sen att en liten klick spelare spelar sönder spelet på några dagar för att de är hardcore gamers reflekterar ju knappast vad den stora massan tycker.

Skrivet av Corewin:

mycket bra inställning.
Jag hade samma sak när jag spelade Destiny 2 innan expansioner/dlc. Kom ihåg att många gnällde över money shop och liknande på nätet men frågade massor av folk ingame (randoms i raids) och ingen brydde sig om den alls. Verkade mest vara folk som inte spelade spelet som gnällde. Undrar om det är samma sak här att folk vill gnälla på något även om dom inte spelar det.

Destiny 2 var som du säger ett roligt spel. Flöt på riktigt bra, såg fantastiskt ut, hade en del roliga missions och verkligen coola miljöer. Det var knappast ett "spelar 5 minuter sen uuusccch" spel.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Ingen verkar bry sig om spelet, varken utvecklare eller spelare. Att det tar så här lång tid för någon att ens upptäcka en så här grundläggande grej är rätt talande.

Jag har spelat många spel genom åren, men har inte i något av dom ens funderat på att prova om mitt lvl 1 vapen är bättre än mitt max lvl vapen. Men det kanske bara är jag...

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Jag har spelat många spel genom åren, men har inte i något av dom ens funderat på att prova om mitt lvl 1 vapen är bättre än mitt max lvl vapen. Men det kanske bara är jag...

Jo, du och jag kanske inte gör det. Men om ett spel har nog med intresse så gör någon det. Speciellt med tanke hur vanligt det är att folk gör guider för builds, testar olika vapen, etc. Bara titta på Apex - finns spelare som drar och sliter i varje litet system för att få ut precis allt. "Vad händer om jag hoppar från den här ballongen, tittar rakt upp, håller granatknappen inne och drar musen fråmåt" - bokstavligt något som hände i spelet, och någon hittade en exploit genom det. Helt ologiskt att göra, men nån gjorde det på mindre än en vecka.

Medlem

Jag har jäkligt kul med spelet . Har bara stött på en bugg på Xbox , vilket är bra mycket bättre jämfört med diverse andra spel . Förstår inte varför folk vill få mig sluta spela , speciellt dem som inte spelar det själva . Låt mig ha kul


signatur

It´s a me

Medlem

Går imot mig själv här lite, då jag bestämt mig för att inte läsa så mycket negativa Anthem nyheter, då jag själv har väldigt roligt i spelet och vill inte bli "nerdragen" i humöret av negativa kommentarer. MEN.. blev väldigt positivt överasskad. Det verkar som den flesta här i kommentarerna verkar ha kul i spelet, och de är inte ensamma om man kollar på upvotes på kommentarerna. Kul! Jag och mina vänner har det väldigt trevligt, och de enda jag pratat med IRL som verkligen hatar Anthem, är de som inte spelat det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fletchett:

Jo, du och jag kanske inte gör det. Men om ett spel har nog med intresse så gör någon det. Speciellt med tanke hur vanligt det är att folk gör guider för builds, testar olika vapen, etc. Bara titta på Apex - finns spelare som drar och sliter i varje litet system för att få ut precis allt. "Vad händer om jag hoppar från den här ballongen, tittar rakt upp, håller granatknappen inne och drar musen fråmåt" - bokstavligt något som hände i spelet, och någon hittade en exploit genom det. Helt ologiskt att göra, men nån gjorde det på mindre än en vecka.

Som speedrunner är jag inte alls ovan med att försöka hitta buggar, oob, vad som skapar softlocks mm. Rätt roligt sett att spela spel när man gjort en genomspelning. Dock en halvdann lootshooter/game as service kanske inte är det bästa att göra speedruns i. Borderlands är därimot bra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Jag har spelat många spel genom åren, men har inte i något av dom ens funderat på att prova om mitt lvl 1 vapen är bättre än mitt max lvl vapen. Men det kanske bara är jag...

Men har du någonsin tänkt tanken "Undrar hur mycket bättre det här vapnet är än ett lvl1 vapen?"

Upplever själv att många gånger så är enda sättet att få reda på sådant är att testa, då stats sällan säger allt.

Skrivet av Nyhet:

Bioware kommenterar: "Så här ska det inte vara, det är något som inte stämmer..."

No shit, Sherlock?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

All reklam är bra reklam men va faan.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det vänder tyvärr inte.


signatur

Meep!

phi
Medlem
Medlem

Tja detta är väl en av många (väldigt många) anledningar till att man har ett character sheet i sitt rpg...

Medlem

NU FÅR DET VARA NOG!! Ni är ju fan inte kloka hur fan var inte TD1 och Destiny 1 och 2 i början riktiga jävla skit spel var det men men. man glömmer visst jävligt fort sluta och hacka på Anthem nu och ge det en chans att fixa till detta och till Fredrik Eriksson sluta att strö salt i såret hjälper inte ett jädrans skit. blir så jävla trött på en massa skit snack hela tiden om ni inte tycker om spelet så låt bli det och gå vidare men sitt inte och klaga på det bara för att alla andra gör det det är bara hyckleri. Jo jag vet att det har en del problem men inte fan sitter jag och tjötar om det hela dagen.

Medlem

Det är väl klart man ska gnälla, annars så händer inget.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Akronym:

Men har du någonsin tänkt tanken "Undrar hur mycket bättre det här vapnet är än ett lvl1 vapen?"

Upplever själv att många gånger så är enda sättet att få reda på sådant är att testa, då stats sällan säger allt.

No shit, Sherlock?

Den infon brukar vara ganska tydlig med stats på vapnen.
Och varför vill man veta det ?:)

Medlem
Skrivet av Odin:

NU FÅR DET VARA NOG!! Ni är ju fan inte kloka hur fan var inte TD1 och Destiny 1 och 2 i början riktiga jävla skit spel var det men men. man glömmer visst jävligt fort sluta och hacka på Anthem nu och ge det en chans att fixa till detta och till Fredrik Eriksson sluta att strö salt i såret hjälper inte ett jädrans skit. blir så jävla trött på en massa skit snack hela tiden om ni inte tycker om spelet så låt bli det och gå vidare men sitt inte och klaga på det bara för att alla andra gör det det är bara hyckleri. Jo jag vet att det har en del problem men inte fan sitter jag och tjötar om det hela dagen.

Håller med, problemet är väl att de släppt spelet till fullpris i det skicket som det är.

Dock, är ganska mycket skriverier om det spelet och man letar fel ganska övernitiskt. visst, bra att någon upptäckte buggen (som det verkar vara) så de kan åtgärda det, men vetefan om det behövs en nyhet för det.

Då kan man ju skriva om varje gång någon rapporterar en bugg i CSGO till Valve eller liknande.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag håller verkligen med dig - spelet är fantastiskt. Sen att en liten klick spelare spelar sönder spelet på några dagar för att de är hardcore gamers reflekterar ju knappast vad den stora massan tycker.

Destiny 2 var som du säger ett roligt spel. Flöt på riktigt bra, såg fantastiskt ut, hade en del roliga missions och verkligen coola miljöer. Det var knappast ett "spelar 5 minuter sen uuusccch" spel.

Beror nog på vem du frågar, vill minnas att jag spelade det 3 timmar innan jag slutade.

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av Gen:

Det var egentligen inget speciellt gameplay mässigt som fick mig att sluta, kan inte riktigt sätta fingret på vad som fick det att inte vara tilltalande, förmodligen generell grind.

Gen
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Det var egentligen inget speciellt gameplay mässigt som fick mig att sluta, kan inte riktigt sätta fingret på vad som fick det att inte vara tilltalande, förmodligen generell grind.

Som flera liknande spel tycker jag personligen om levlandet upp till maxgräns. Sen håller jag med om att det bara är nötande och det kanske inte passar alla men tyckte som sagt "SP" delen levererade.

Gnällkuk
Skrivet av Odin:

NU FÅR DET VARA NOG!! Ni är ju fan inte kloka hur fan var inte TD1 och Destiny 1 och 2 i början riktiga jävla skit spel var det men men. man glömmer visst jävligt fort sluta och hacka på Anthem nu och ge det en chans att fixa till detta och till Fredrik Eriksson sluta att strö salt i såret hjälper inte ett jädrans skit. blir så jävla trött på en massa skit snack hela tiden om ni inte tycker om spelet så låt bli det och gå vidare men sitt inte och klaga på det bara för att alla andra gör det det är bara hyckleri. Jo jag vet att det har en del problem men inte fan sitter jag och tjötar om det hela dagen.

Men herregud, så bara för att Bungie gjorde bort sig både en och två gånger så ska man inte få kunna vara missnöjd och kritisk mot hur Anthem skötts? Skitsnack är det definitivt inte, det enda som är tråkigt är folk som tar varje tillfälle i akt och skriva något negativt om spelet eller EA/BW utan att ens ha spelat spelet.

Fakta är att spelet släpptes i ett alpha-stadie och har nu tagit sig vidare till beta. Spelet har haft en uppsjö med buggar som aldrig borde funnits med i en fullversion av spelet, det lider dessutom av brist på innehåll och med påklistrade svårighetsnivåer som endast gör det svårare, finns ingen vits eller mening att spela innehållet för det som alla som nått maxlevel vill göra - grinda efter bättre loot.

Två gånger har man av misstag råkat få på ökad loot, varje gång har folk blivit glada och sagt att de aldrig haft så roligt med spelet. Båda gångerna har BioWare "rättat" till det eftersom det inte var meningen. De går liksom tvärtemot vad alla spelare vill ha. När de dessutom inte kommer att åtgärda detta samt få till mer innehåll på två MÅNADER tycker jag det är mer än befogat med att kritisera hur BW skött spelet hitintills.

Jag har lagt spelet på hyllan tillsvidare, har haft kul i de ca 80h jag lagt på spelet men har inte haft speciellt roligt med det den senaste veckan. Med tanke på att de verkar halvt inkompetenta på BW när det kommer till att lyssna på sin kundbas och dessutom släppte spelet i något slags early access alpha stadie höjer ju inte betyget.

Division 2 sparkar igång imorgon och tröttnar jag på det så startade nyligen Season of the Drifter för Destiny 2, så det finns massor att underhålla mig. Rätt säker på att jag inte kommer ha nått så långt det bara går på en dryg vecka som Anthem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar