Två av de hetaste vapnen i Apex Legends nerfade

Robot
Två av de hetaste vapnen i Apex Legends nerfade

Lugn, du kommer kunna äga med Wingman och Peacekeeper i alla fall.

#apex-legends


Gnällkuk

Blev en riktig NE på brödtexten och bilden :>

Det här var väntat dock, kändes som att Peacekeeper skulle bli nerfad efter att ha spelat Apex en dag. Wingman blev rätt tydlig efter att ha sett gameplay på folk som till skillnad från mig, träffar folk :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nooooooooo inte min peacekeeper

Medlem

Tycker de skulle gjort tvärtom, boosta alla andra vapen o ttkn.

Medlem
Skrivet av heady89:

Tycker de skulle gjort tvärtom, boosta alla andra vapen o ttkn.

Inte förrän de putsat på nätkoden, ca 160ms fördröjning mellan två klienter i strid. Snabbar TTK/TTD kommer göra det till en mycket sämre upplevelse i så fall. Dessutom är det bara 20 ticks / sekund på servrarna, BFV har snabb TTK kör på 60 ticks och fördröjning runt 40ms om jag kommer ihåg korrekt.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Inte förrän de putsat på nätkoden, ca 160ms fördröjning mellan två klienter i strid. Snabbar TTK/TTD kommer göra det till en mycket sämre upplevelse i så fall. Dessutom är det bara 20 ticks / sekund på servrarna, BFV har snabb TTK kör på 60 ticks och fördröjning runt 40ms om jag kommer ihåg korrekt.

Genomgång av nätverksprestanda hos de populäraste BR-spelen:
https://youtu.be/WMr8PTjMNvY

Apex ligger efter Fortnite och PUBG, som du säger hoppas man det är något de jobbar på. Har själv inte upplevt lika mycket lagg/desync i Apex som i PUBG...

Vet inte om det var här du hittade dina siffror men kanske kan vara intressant för någon annan isåfall.

Medlem

Respawn <3

Blir galen varje gång man möter någon med wingman som spammar ett par skott så är man död.

Har vägrat spela med det vapnet


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Edit*
Blah, fel spel.

Medlem

Första matchen med patchen och fick en vinst med en Wingman. Känner inte av ändringarna...
(Vill bara notera att jag hittade faktiskt inte ett enda vapen utom Havoc och Wingman under hela rundan med de jag spelade. Vi hade vidrigt dålig tur när det kom till vapenutbudet...och den kom från en annan grupps lik till och med. Jag sprang runt med 12 granater.)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Blev en riktig NE på brödtexten och bilden :>


signatur
Medlem

@Luciphear: Instämmer helt... Fullständigt tandlös nerf det där. Gjorde verkligen ingen skillnad överhuvudtaget.

Medlem

Meninglös nerf på WIngman.
De behöver nerfa ADS med Wingman, tex Wraith eller Bangalore med Wingman livsfarliga, pga movement speed är samma som med eller utan ADS.

"You actually move at full walking speed while ADSing with the Wingman, it has no movement penalty. You move at 173.50 with a weapon out and not sprinting, and you move at 173.50 while ADSing with a Wingman. In case you are wondering as to the rest of the movement speed while ADS, it is as follows:

Pistols: 173.50

RE45: 164.82

Shotgun: 156.15

SMG: 147.48

AR: 86.75

LMG: 69.40

Sniper: 60.72
"

Medlem
Skrivet av AxxT:

Meninglös nerf på WIngman.
De behöver nerfa ADS med Wingman, tex Wraith eller Bangalore med Wingman livsfarliga, pga movement speed är samma som med eller utan ADS.

"You actually move at full walking speed while ADSing with the Wingman, it has no movement penalty. You move at 173.50 with a weapon out and not sprinting, and you move at 173.50 while ADSing with a Wingman. In case you are wondering as to the rest of the movement speed while ADS, it is as follows:

Pistols: 173.50

RE45: 164.82

Shotgun: 156.15

SMG: 147.48

AR: 86.75

LMG: 69.40

Sniper: 60.72
"

Sänk ADS move speed och ta bort eller minska mängden skott med ett extended mag(det är en revolver trots allt). Sniper rifles bör också få lite uppmärksamhet då en wingman ofta gör ett bättre jobb. :l

1
Skriv svar