Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Är prinsessan äntligen hittad?

En video där någon påstår sig ha hittat Princess Isabeau. Det är väldigt kort klipp som visar när Arthur bär henne ut ur en grotta och även bilder från något hus med prinsessan.
Om klippet får tillräckligt med views så kommer det en ny video med full cutscene.

Lite clickbait över det hela men det ser ju rätt autentiskt ut...

https://www.youtube.com/watch?v=PwWoXCoTZQ0

Medlem

Är Gavin också hittad?

Samma lirare som gjort videon på prinsessan ovan påstår sig också ha hittat Gavin. Det finns onekligen ett par detaljer i klippet som talar för det (dels vad som sägs i grottan, samt namnet på eremiten som syns när Arthur knockar och bär ut honom).

Om båda mysterierna är lösta av samma person så är det sjukt bra jobbat!..

https://www.youtube.com/watch?v=JmfuA6FnNVc

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Är Gavin också hittad?

Samma lirare som gjort videon på prinsessan ovan påstår sig också ha hittat Gavin. Det finns onekligen ett par detaljer i klippet som talar för det (dels vad som sägs i grottan, samt namnet på eremiten som syns när Arthur knockar och bär ut honom).

Om båda mysterierna är lösta av samma person så är det sjukt bra jobbat!..

https://www.youtube.com/watch?v=JmfuA6FnNVc

Haha intressant, frågan är dock varför han kastade båda ner i avgrunden. Om det där är Gavin så förklarar det ju allt dock och att han inte vill ha något att göra med honom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha intressant, frågan är dock varför han kastade båda ner i avgrunden. Om det där är Gavin så förklarar det ju allt dock och att han inte vill ha något att göra med honom.

Det verkar ju vara så att man måste kidnappa Nigel för att få veta att det är Gavin. Enligt klippet iaf. Det med prinsessan var ju svårare att verkligen få "bevis". Han hade ju 91 prenumeranter och att han är seriös är väl frågan? När det finns så många som lagt ner extremt mycket tid på de gåtorna. Nja, jag väntar nog tills någon större youtubare gör samma sak.
Eller varför gör ingen av oss om Nigel/Gavin grejen?😁 I det klippet såg man ju vad han gjorde om man hängde med i snabbspolningen. @Nemo

Med prinsessan får man inte se vilken grotta/gruva han är i och att det står vem det är (även Gavin) går väl antagligen att mixtra med. UNDERLIGT att ingen hittat detta också förutom hen. Kul iaf för alla som gillar mysterierna. Han kanske har knäckt Palmemordet också😜

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha intressant, frågan är dock varför han kastade båda ner i avgrunden. Om det där är Gavin så förklarar det ju allt dock och att han inte vill ha något att göra med honom.

Ja, det var lite oväntat när han kastade båda från hängbron. Men det finns ju väldigt mycket knäppa RDR2-videos så man vet ju att allt kan hända liksom... 😄

Jag hade väl förväntat mig lite större reaktion från båda, de har ju inte sett varandra på flera år. Men å andra sidan så är de ju knäppgökar båda två så det är omöjligt att säga hur de borde bete sig.

Medlem
Skrivet av Över45:

Det verkar ju vara så att man måste kidnappa Nigel för att få veta att det är Gavin. Enligt klippet iaf. Det med prinsessan var ju svårare att verkligen få "bevis". Han hade ju 91 prenumeranter och att han är seriös är väl frågan? När det finns så många som lagt ner extremt mycket tid på de gåtorna. Nja, jag väntar nog tills någon större youtubare gör samma sak.
Eller varför gör ingen av oss om Nigel/Gavin grejen?😁 I det klippet såg man ju vad han gjorde om man hängde med i snabbspolningen.

Med prinsessan får man inte se vilken grotta/gruva han är i och att det står vem det är (även Gavin) går väl antagligen att mixtra med. UNDERLIGT att ingen hittat detta också förutom hen. Kul iaf för alla som gillar mysterierna. Han kanske har knäckt Palmemordet också😜

Haha! Ja, jag är lätt skeptisk till båda klippen tills jag får se mer bevis. Som du nämnde, en större youtuber får gärna göra samma sak.

Har ni förresten varit och hälsat på hos cave hermit devil (eller vad han nu kallas)? Jag var där inne i grottan en gång och såg Mr Devil stå och ropa massa saker. Men jag lyckades aldrig ta mig upp till honom så jag gav upp till slut. Lustigt att veta att det kanske var Gavin jag såg.

Om jag får syn på Nigel igen så ska jag nog prova att binda fast honom och sedan rida till den där grottan...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Haha! Ja, jag är lätt skeptisk till båda klippen tills jag får se mer bevis. Som du nämnde, en större youtuber får gärna göra samma sak.

Har ni förresten varit och hälsat på hos cave hermit devil (eller vad han nu kallas)? Jag var där inne i grottan en gång och såg Mr Devil stå och ropa massa saker. Men jag lyckades aldrig ta mig upp till honom så jag gav upp till slut. Lustigt att veta att det kanske var Gavin jag såg.

Om jag får syn på Nigel igen så ska jag nog prova att binda fast honom och sedan rida till den där grottan...

Utmärkt pröva!!!!

Medlem

Apropå Uncle...

Spoilervarning: klicka bara vidare om du redan spelat igenom både storyn och epilogen!!

Stackars Uncle!! 😲☹️😂

(skruva upp ljudet i videon)

I don't think this was suppose to happen

Medlem
Skrivet av Nemo:

Apropå Uncle...

Spoilervarning: klicka bara vidare om du redan spelat igenom både storyn och epilogen!!

Stackars Uncle!! 😲☹️😂

(skruva upp ljudet i videon)

I don't think this was suppose to happen

Stackars gubbe!😂😂

Trevlig musik och sång att brinna upp levande till. När han för en gångs skull har riktiga problem så låter de honom ligga och skrika. Som sagan "Peter och vargen" om ni förstår den.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Apropå Uncle...

Spoilervarning: klicka bara vidare om du redan spelat igenom både storyn och epilogen!!

Stackars Uncle!! 😲☹️😂

(skruva upp ljudet i videon)

I don't think this was suppose to happen

Hehe, älskar Uncle, han kan vara störig och lat men han står alltid vid din sida och ger aldrig upp hoppet. Har man Lumbago så har man.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Apropå Uncle...

Spoilervarning: klicka bara vidare om du redan spelat igenom både storyn och epilogen!!

Stackars Uncle!! 😲☹️😂

(skruva upp ljudet i videon)

I don't think this was suppose to happen

Haha jävla bra låt det där!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Videoklippen där någon påstått sig ha hittat prinsessan och Gavin är fejk. Det var ett troll.

Jag hittade en annan youtuber som gjort en video på videon (länk). I kommentarerna skriver en spelare att samma NPC som föreställer prinsessan i fejkvideon finns i saloonen i Saint Denis (bildbevis). Trollet bakom fejkvideon hade kommenterat inlägget och bekräftat det hela (det stod typ "LOL").

Så mysteriet med prinsessan samt Gavin är fortfarande olöst.

Avstängd

Våran favorit youtbuber spelade och gjorde free roam i RDR 1 i natt.

https://www.youtube.com/watch?v=goI4DOUITIM&feature=push-lsb&...

Det jag märker är att det är mycket snyggare där än vad det var då jag streamade det på PS Now. Men han spelar på xbox one x.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: ja, det ser ut att vara RDR1 4K Remaster-versionen som bara finns för Xbox One X. Synd att de inte kan fixa det även för PS4.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

@breahl: ja, det ser ut att vara RDR1 4K Remaster-versionen som bara finns för Xbox One X. Synd att de inte kan fixa det även för PS4.

Han nämner mitt i videon att det är troligt att det blir någon RDR 1 remake. Eftersom jacks röst från RDR 1 hade glitchat fram i RDR 2. Han skulle älska om det blev det med RDR 2 grafik och lika mycket att göra, kanske mer?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Senaste uppdateringen för online-betan har inte varit särskilt uppskattad om man kollar runt i olika forum (förutom för griefers, det var en ganska perfekt uppdatering för griefers... 🙄). Rockstar är säkert fullt medvetna om läget.

Nu har de släppt en gratis care package för alla online-spelare.

Rockstars sätt att be om ursäkt? 😄

Avstängd

Jag fattar inte varför dom inte bara ger alla spelare det dom vill ha. Singleplayer expansion med lite nya vapen och så. Kan ju kanske göra så att det kostar pengar att köpa vissa kosmetiska saker om dom nu är så kåta på sådana pengar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Arthur har det inte lätt...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Arthur har det inte lätt...

Hahaha. Klassiskt


signatur

Jump in.

Avstängd

Måste vara rekord detta i hur många dagar utan inlägg som gått i denna tråd.

Men förstår att dom flesta slutat spela RDR 2, det har jag med. Slutade i kapitel 4 på tredje omspelningen. Får se om man tar upp det i framtiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Måste vara rekord detta i hur många dagar utan inlägg som gått i denna tråd.

Men förstår att dom flesta slutat spela RDR 2, det har jag med. Slutade i kapitel 4 på tredje omspelningen. Får se om man tar upp det i framtiden.

För min del så har jag tagit lite spelpaus och betar av backlogen för filmer och tv-serier. Kollar förstås på några RDR2-youtubers då och då för att ha koll på läget.

Det kommer bli livat igen i tråden den dagen Rockstar släpper story-DLC. 😄

Får hoppas det kommer något bara. Det verkar vara himla tyst på den fronten... 😕

Medlem

@breahl: Jag spelar för 2:a gången och håller på med epilogerna - är bara i början på det nu och tar det lugnt
Var hemma hos min dotter i går och lånade RDR1 för jag funderar starkt på att plocka fram mitt ps3 efter att jag spelat klart här.
Har spelat lite i början på det men så köpte jag 2:an och ps4 och övergav det.

Så klart kommer det att kännas lite "mjaaaa" efter att ha spelat denna fantastiska version men på något sätt känns det som att man har mer förståelse och sammanhang och lite nyfiken är man ju

Hoppas att de kommer på att ett 3:e spel där man får följa Arthur o Company från perioden där han var tonåring och anslöt sig till Dutch gäng och framåt. Det hade varit toppen!

Medlem

Håller Rockstar på och nedgraderar story-grafiken i smyg? But why... 😕

Det kanske inte syns direkt om man kör igång spelet men jämför man sekvenser från version 1.00 och 1.07 sida vid sida så syns det rätt tydligt - det är inte lika skarpa texturer, ljussättning samt skuggor är försämrade och grafiken ser plattare ut i 1.07-versionen. Klippet nedan visar hur det ser ut (inspelat på PS4 Pro).

Hoppas det bara är en grafikbugg som de fixar snart.

Obs, spoilervarning på klippet. Titta bara om du redan spelat klart storyn och epilogen.

Avstängd

Jocke klagade i fräcka fredag att denna tråd dött så tycker vi får dra igång den igen. Därför påbörjar jag min 3:e omspelning igen och föreslår att ni andra som @nemo @mortaigne @över45 gör detsamma. Annars blir jag riktigt sur.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Vi får börja fylla tråden med Cowboy memes.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jocke klagade i fräcka fredag att denna tråd dött så tycker vi får dra igång den igen. Därför påbörjar jag min 3:e omspelning igen och föreslår att ni andra som @nemo @mortaigne @över45 gör detsamma. Annars blir jag riktigt sur.

Haha!

Jag har tagit en liten paus. Jag spelade enbart RDR2 i över fyra månader på raken och efter det tänkte jag att lite omväxling kunde vara kul. Så igår körde jag igång ett annat spel för skojs skull (Sekiro, sjukt kul!).

Men en sak är säker, jag kommer garanterat att återvända till Vilda västern då och då. Skulle Rockstar dessutom få ändan ur vagnen och släppa story-DLC så är det tack och hej till andra spel igen på ett tag...

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Vi får börja fylla tråden med Cowboy memes.

Hehe, bra idé. Här kommer en...

Medlem

Klockren landning.

😄

Medlem
Skrivet av breahl:

Jocke klagade i fräcka fredag att denna tråd dött så tycker vi får dra igång den igen. Därför påbörjar jag min 3:e omspelning igen och föreslår att ni andra som @nemo @mortaigne @över45 gör detsamma. Annars blir jag riktigt sur.

Hehe. Jag har väl som alla andra spelat annat en del. Men om man tröttnar på andra spel så drar jag igång någon sparfil från RDR2. Hellre det än att jag sitter och småspelar ngt från backloggen som inte känns särskilt intressant längre.

Tråddemonen
Testpilot

Hoppas introt inte ger lika mycket beslutsångest som första Pokémon bara.

Skriv svar