Twisten! I The Division 2 bygger Mexiko en mur för att hålla USA borta

Medlem
Skrivet av Blessus:

Ju mer jag snokar på mur politiken ju mer förstår jag. Först trodde jag woot mår du bra? Men att det vill ha en mur är vad folket kräver atm. Man kan tycka att Trump är knass å det är ha med sina klumpiga inlägg å tal. Men han är faktiskt en av få presidenter i världen som har lyckats med det mesta av hans löften. Men det ser man juh inte för media målar honom en ond å dålig människa. Fast han har gjort bra för sitt land. Det borde Sverige också göra. Jag som invandrare upplever att Sverige är inte svensk och det gör mig ledsen! Jag tycker om Sverige och det fria valet.

Fortsätt snoka så kan du se hur Trump målar upp en orealistiskt svart bild av mexikanska (och alla andra för den delen) immigranter som såklart bidrar till den ogrundade rädslan och gör att fler tror att muren är en ren nödvändighet. Media är rätt bra på att måla upp händelserna kring honom snarare än att presentera alternativa fakta...det är det Trump själv som gör.
Det skulle vara intressant att se en objektiv sammanställning på vad han faktiskt har åstadkommit som president sedan han blev vald, och då menar jag inte positiv statistik som ärvdes från Obama.

Faktum är ju att man tekniskt sett KAN göra positiva saker för sitt land även ifall man är en översittare och mobbare, men man ska ju inte bortse för vilket pris.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gilette fick överväldigande positiv respons i de utrymmen som spelar roll - dvs media - och skapade debatt snarare än ramaskri. Således ett dåligt exempel.

Med tanke på ditt förakt mot folket måste jag anta att du är en politiker.
Medias åsikt spelar INTE någon roll. FOLKETS åsikt spelar roll.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

Med tanke på ditt förakt mot folket måste jag anta att du är en politiker.
Medias åsikt spelar INTE någon roll. FOLKETS åsikt spelar roll.

Eh, oklart vad du yrar om. Jag pratade om aktiebolag och publicitets potentiella påverkan på dessa. Media kan påverka, youtubekommentarer gör det inte. Det är fakta, inte en värdering. Diskussionen hade inget att göra med vems åsikt du, jag eller Kurt bryr sig om, enbart aktievärdets påverkan. Att du får det till "förakt mot folket" är lagom löjeväckande och att påstå att medias åsikt inte spelar roll är ett bisarrt påstående helt utan verklighetsförankring.

Kamma dig.

Medlem
Skrivet av Ender:

Fortsätt snoka så kan du se hur Trump målar upp en orealistiskt svart bild av mexikanska (och alla andra för den delen) immigranter som såklart bidrar till den ogrundade rädslan och gör att fler tror att muren är en ren nödvändighet. Media är rätt bra på att måla upp händelserna kring honom snarare än att presentera alternativa fakta...det är det Trump själv som gör.
Det skulle vara intressant att se en objektiv sammanställning på vad han faktiskt har åstadkommit som president sedan han blev vald, och då menar jag inte positiv statistik som ärvdes från Obama.

Faktum är ju att man tekniskt sett KAN göra positiva saker för sitt land även ifall man är en översittare och mobbare, men man ska ju inte bortse för vilket pris.

Kan du ge mig en exempel han inte har gjort? Ut i från sin vallöften? Förutom muren? Jag har pratat mesta delen med Latinamerika som är förstående till muren.
Många säger att det är via Mexico terrotister kan komma in genom för att det är så lätt att smuggla in saker via muren. Men vad vet jag. Detta hör jag från båda sidor av folket.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

@Blessus: Jag vet faktiskt inte ens vilka vallöften han givit, men "muren" är ju t ex inte byggd, Mexiko har inte betalat för den och gillade inte att göra det heller. Jo, han lyckades väl förstöra "Obama-Care", vilken bedrift. Kanske lyckades han skapa några fler jobb på bekostnad av miljön också, genom att dra igång kolbrytningen igen.
Har han gjort något positivt alls?

12
Skriv svar