Divinity Original Sin 2 får loot boxes

Medlem
Divinity Original Sin 2 får loot boxes

Nej, sorry. Den rubriken är var vi kallar "click bait".

Sanningen bakom rubriken är att Larian Studios patchat in den första av något de kallar "gift bags". Små innehållsuppdateringar till spelet som de kommer släppa periodvis under året. Deras första gift bag innehåller lite nya modeller du kan använda i karaktärseditorn. Nästa ska tydligen innehålla "items inspired by our modding community". Innehållet i de andra kommer avslöjas senare.

På Twitter skriver de:

Citat:

Godwoken! We've just sent you our first Gift Bag for Divinity: Original Sin 2 which features character creation content automatically patched into the game for free. Not to be confused with Loot Boxes, Gift Bags are filled with gifts, not boxes filled with loot.

Personligen gillar jag den här typen av små uppdateringar. Det visar att utvecklaren inte bara släpper sitt spel och glömmer bort det. Divinity Original Sin 2 är ett av de bästa spelen från senare år och även om innehållet de patchar in är småsaker så är det något som uppskattas.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nej, sorry. Den rubriken är var vi kallar "click bait".

How evil.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Herregud. Var ett andetag ifrån rage! INTE OKEJ! (Men ändå rätt roligt)

Intressant med gift boxes. Hoppas det håller sig till free och inte blir p2w som med så mycket annat..

Medlem

@anon_326725: Haha, sorry. Eftersom utvecklarna själva skojade om loot boxes i sina Twitterinlägg så fortsatte jag på samma tema. Hoppas ilskan du kände var kortvarig.

1
Skriv svar