Doom: Annihilation "trailer"

Medlem
Doom: Annihilation "trailer"

Ingen kommentar.

Tråddemonen
Testpilot

@Fr0gg0.: När ska vi få en film med den tysta och brutala DOOMguy/DOOMSlayer?!?!?! Saknar den mest ikoniska spelkaraktären i DOOM filmerna, hur kan man missa honom?

Detta är vad jag vill se, inte en B-film gjord med kalasraketer som specialeffekter.

Skägg.
10 Chambers

Shiet... kan det bli mer generiskt, straight to dvd-feeling?


signatur
Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Fr0gg0.: När ska vi få en film med den tysta och brutala DOOMguy/DOOMSlayer?!?!?! Saknar den mest ikoniska spelkaraktären i DOOM filmerna, hur kan man missa honom?

Detta är vad jag vill se, inte en B-film gjord med kalasraketer som specialeffekter.

https://www.youtube.com/watch?v=_oVwrpfo_QA

Ja du, den dagen ett seriöst fan som är duktig och får tag på en mängd pengar så kanske. Men innan dess så har nog helvetets portar öppnats.

Gillar förövrigt Predator-ljudet de har lagt till.

Medlem

Doom som spel har hittat formen igen, med sitt klassiska gameplay i modern skrud. Filmen verkar bygga på Doom 3, precis som den första filmen. Kändes som en actionskräckis långt ner på betygsskalan, som troligtvis har väldigt lite gemensamt med Doom.

Medlem
Medlem

signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Vågar nästan redan nu säga att Ghosts of Mars är förmodligen mycket bättre, den har i alla fall Jason Statham.

Tråddemonen
Testpilot

@Fr0gg0.: Denna film gör mig så förbannad jag snart själv skriver upp mig på mars-programmet och åker mot mars för att ta ut ilskan på stackars demoner.

Ja sant som du säger, får hoppas att en vacker dag så släpps en CGI film om DOOM, och inte otecknade filmer med en massa B-skådisar eller hollywood skådespelare som bara kan spela en typ av roll.

Hur man ens kan investera tid och pengar i sådant är bortom galenskap.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Oj oj oj här har vi en trailer där man genuint inte vet om man ska skratta eller gråta. Antalet likes och dislikes på Youtube säger även sitt. Man blir nästan upprörd hur generisk och opersonlig denna film ser ut, nästan som en parodi på hjärndöda b-actionfilmer. De som gav licensen att kalla detta för Doom bör straffas ordentligt inför en publik.

Skägg.
10 Chambers

Och jag undrar hur Bethesda/Id tänker. De skrottade ju stora delar av 2016 års Doom för att det sög, hur kan man då låta detta passera? Köpte Universal rättigheterna för länge sedan, med klausul om att de måste göra X antal filmer för att behålla den?

Så väldigt märkligt.


signatur
Medlem

Ser ut som de spelat in den hemma i någons källare med lite polare. Fy fan vilket skräp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nioreh:

Ser ut som de spelat in den hemma i någons källare med lite polare. Fy fan vilket skräp

Regissörens karriärsbästa verkar vara att köra 2nd unit på en Resident Evil-rulle.


signatur
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Vågar nästan redan nu säga att Ghosts of Mars är förmodligen mycket bättre, den har i alla fall Jason Statham.

Ghost of Mars är underbar ju!
Alltså som en komedi.

Den här versionen av Doom verkar dock lika tråkig som första filmen. Trött o trist.

Medlem

Visste inte ens att en ny var på gång :3


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Vet inte om det är bara en trend i fantasilöshet och allmänt dåligt utfört jobb med så mycket skit numera eller att internet gör att allt skit syns så väl.
Såg Leperkan 1, Crittes 1 och sista Dirty Harry i helgen och var imponerad av att skådisar faktiskt spelade "ok". Sen kollade jag på Eastern Promises med Viggo M. och jag vred mig i stolen av det osynkade skådespeleriet.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Regissör

Producent

Huvudförfattare

Medlem

Jahapp. Hade inte ens hört talas om den här rullen innan jag såg den här nyheten. Ändå känner jag mig fruktansvärt kränkt och besviken.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hehe, fi satan vilken värdelös rulle.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Shiet... kan det bli mer generiskt, straight to dvd-feeling?

Tja, det är ju en straight to dvd film så dom prickade det rätt. Men damn, det känns som att dom slösade bort pengar på Doom namnet.

Medlem

Åh gud, det ser ju förfärligt ut på alla tänkbara sätt. Lärde de sig inget från första filmen? Hur kunde Zenimax godkänna detta?

Medlem

Jag tycker det ser helt fantastiskt dåligt ut, kan bli en kul film att se och skratta åt - ta den på någon form av allvar är ju uteslutet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Tror film regissören har bara kollat på gamla doom filmen, och inte på spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Alltså man har ju sett fan made filmer på youtube som hållit högre kvalite


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Underbar film

Medlem

Men hörni.. ”it’s not a game anymore” haha


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Hur man ens kan investera tid och pengar i sådant är bortom galenskap.

För att dom troligen inte investerat så mycket pengar eller tid =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Har inte heller hört att det var en ny DOOM film på gång. Har inte sett den första DOOM filmen från 2005 (eller när den nu kom) och kommer nog mest troligt inte se denna heller efter att ha sett trailern.

Medlem

Första filmen är ju guld!

Denna blir ett givet köp. Sci-fi med stora vapen och ännu större ondingar? Hell yes!

Det görs för mycket "storfilmer" med superhjältar med utanpåliggande cgi-kalsonger, känslor och kärleksdravel. Allt man behöver är smatterbössor och sci-fi så är det klart.

För övrigt så är DOOM 3 det bästa spelet i serien.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

123
Skriv svar