Brendan "Playerunknown" Greene lämnar PUBG (i stort sett) bakom sig

Robot
Brendan "Playerunknown" Greene lämnar PUBG (i stort sett) bakom sig

Greene ska bygga upp ett nytt team i Amsterdam.

#brendan-greene, #playerunknowns-battlegrounds, #pubg


Medlem

Ett nytt spel vore inte dumt. ww2 Omaha beach battle royal, 1000 spelare

NuZ
Testpilot

”Playerunknowns Team Deathmatch” kanske så blir TDM på tapeten igen. Lätt roligaste upplägget i ett spel
#JK

Nae hoppas det går bra för han i Amsterdam. Ska bli intressant o se vad han skapar där


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Ajfasen.. inte så bra för PUBG att geniet bakom "lämnar" :/ Får se vad det har för konsekvenser...

Medlem

haha amsterdam kan ju vara ett bra ställe för kreativiteten iaf

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Inte helt rättvist att kalla det för ett sjunkande skepp. Spelet är fortfarande 3e störst på steam efter DOTA2 och CS:GO.
Men lite kul var det allt

Medlem

Dags att döpa om sig till PlayerKnown kanske? Jag menar, han är trots allt ganska känd numera.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Inte helt rättvist att kalla det för ett sjunkande skepp. Spelet är fortfarande 3e störst på steam efter DOTA2 och CS:GO.
Men lite kul var det allt

Jo, fast man peakade på över 3 miljoner online samtidigt (jan 2018). Tappat ca 66% av spelarna sen dess om man ska se peak. Sen årsskiftet har man gått från peaks runt 1 miljon till peaks under 800k. Så tappat 20% på 2 månader.

Fortnite och Apex är inte ens med på steam, men skulle tippa på att de ligger rätt mycket högre i peak. Känns som om PUBG är färdigt :<

Medlem

Dean "Rocket" Hall much?

Inaktiv
Skrivet av ClockWise:

Jo, fast man peakade på över 3 miljoner online samtidigt (jan 2018). Tappat ca 66% av spelarna sen dess om man ska se peak. Sen årsskiftet har man gått från peaks runt 1 miljon till peaks under 800k. Så tappat 20% på 2 månader.

Fortnite och Apex är inte ens med på steam, men skulle tippa på att de ligger rätt mycket högre i peak. Känns som om PUBG är färdigt :<

Haha... okidoki

Medlem
Skrivet av Lerner:

Dean "Rocket" Hall much?

Om du menar det som i "att göra en Dean Hall": Ge dig. Dean Hall lämnade projektet tidigt, innan spelet ens gått ur early access. PUBG har gått 1.0 för länge sedan, är i ett bra läge, och Brendan är helt enkelt bortkastad på PUBG.

Om du menar något annat: Vad menar du?

Medlem
Medlem

Tvivlar starkt på att det står eller faller med honom, han gjorde en mod till arma baserat på en bok. Studion som tog det vidare, eller har jag missat nå och han faktiskt startade Blueballs?
Om det nu är så att han haft så mycket att säga till om, kanske det rent av är bra att han byter så dom kan koncentrera sig på att fixa buggar istället för att lägga till nya lootlådor och staket på ställe ingen besöker

Spelar enormt mycket pubg fortfarande så vill det väl, men utvecklingen som skett efter 1.0 är snudd på pinsam ibland :/


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av Lerner:

Dean "Rocket" Hall much?

Hahaha, nä.

Medlem

Blir en spännande tid framöver.

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Inaktiv
Skrivet av HomieX:

Blir en spännande tid framöver.

/Homie

Instämmer! Ska bli intressant att se vad för ändringar som kommer. Kan ju hoppas att det inte fortsätter att utvecklas i samma stil som de andra barnanpassade BR-spelen. Tyckte det blev för tramsigt redan när emotes och danser och sånt skit lanserades.
Snart kan man väl ta selfies i spelet också...

/SaltyApple

Medlem

Kanske händer något vettigt nu. Finns ju inget annat BR som är så belönande som PUBG, så vore roligt om det blir några förbättringar.

Blir lätt less på arkad br:sen, typ apex, blackout.. men kan lira pubg i timmar.

Medlem

Om det nya teamet har PUBG i namnet så lär det inte vara helt nytt med en helt ny genre, vore märklig namngivning annars. (Men det är klart, man vet aldrig.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Instämmer! Ska bli intressant att se vad för ändringar som kommer. Kan ju hoppas att det inte fortsätter att utvecklas i samma stil som de andra barnanpassade BR-spelen. Tyckte det blev för tramsigt redan när emotes och danser och sånt skit lanserades.
Snart kan man väl ta selfies i spelet också...

/SaltyApple

Vad är det som gör pubg mer "vuxet" än andra BR spel (om man bortser från danser och emotes)?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Man kan knappast ha stora förväntningar efter katastrofen PUBG!


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Namn Namnsson: Att han lämnar ett sjunkande skepp. Att han inte längre ser någon framtid för PUBG. Det är väl typ vad jag menar utan att gå in mer i detalj.

Inaktiv
Skrivet av Lerner:

@Namn Namnsson: Att han lämnar ett sjunkande skepp. Att han inte längre ser någon framtid för PUBG. Det är väl typ vad jag menar utan att gå in mer i detalj.

Det är ju dock inte ett sjunkande skepp. Fortfarande det största BR-spelet för folk som inte gillar barnshooters som fortnite och apex.

Sen är det som jag nämnt tidigare fortfarande tredje mest spelade spelet på steam efter dota2 och cs:go.
Långt ifrån sjunkande och långt ifrån dött.

Det KAN komma att ändras dock så fort BFV får sitt BR-läge då det också är ett verklighetstroget BR som PUBG till skillnad från fortcraft och mine legends! (skämt såklart. hoppas inte att någon blir för offended nu)

1
Skriv svar