Stream - Vi testar Playstation Now

Robot
Stream - Vi testar Playstation Now

Tjänsten som låter dig lira Playstation-spel på datorer är här, vi drar igång det i spelrummet.

#playstation-now


Medlem

Har inte möjlighet att titta på streamen, men kan ni testa om Helldivers fungerar? För mig så händer det ingenting när jag försöker att starta det (Windows appen).

Medlem

Såg lite ostadigt ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Halvars90:

Har inte möjlighet att titta på streamen, men kan ni testa om Helldivers fungerar? För mig så händer det ingenting när jag försöker att starta det (Windows appen).

Ingenting fungerade tyvärr länge. Början såg oftast bra ut men det blev snabbt så pixligt att man inte såg vad man höll på med.

Kan vara så att det är strul med servrarna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Uppdaterade nyheten. Testade att köra offline, utan stream, och fungerade faktiskt förvånarsvärt bra. God of War 3 var inga som helst konstigheter. Visst, man märker ju att det är en spelstream men kvalitén är i mitt tycke inte mycket sämre än Twitch.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ingenting fungerade tyvärr länge. Början såg oftast bra ut men det blev snabbt så pixligt att man inte såg vad man höll på med.

Kan vara så att det är strul med servrarna.

Ok, dock så har jag inte kunnat spela just Helldivers sedan PS NOW släpptes trots att jag kunnat spela många andra spel både före och efter jag testat det (har dock inte provat idag).

Skulle vara roligt veta om andra kan få det att fungera, man kanske skulle felanmäla det till Sony på något sätt.

Ingen som upplevt något liknande, att ett spel inte vill fungera medans andra göra det?

Avstängd

Jag väntar med att skaffa detta tills alla använt sina gratisperioder. Lär väl förhoppningsvis bli mindre tryck på servrarna då.

Om det börjar fungera som det gjorde under betan förra månaden är det lätt värt det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag har testkört flera spel och inte stött på något problem alls.

Medlem

Har som personen ovan inte heller stött på några som helst problem. Fungerar felfritt för mig, det funkar faktiskt så pass bra att jag glömmer bort att det streamas

Inaktiv

Icke att förglömma att vissa "problem" kanske inte har med tjänsten att göra utan beror på hur bra internet ni själva faktiskt sitter på (eller inte sitter på).

Det var kul att åtvervända till "Killzone 2" och bli påmind om hur dåliga vapnen är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar