HL - Uplink...

Medlem
HL - Uplink...

Är det någon som minns demon till Half-Life: Uplink som kom 1999? Det är tio år sedan nu, tio år och tusentals spel fladdrar förbi hjärnbalken och det är just det jag minns. Har ni några speciella spelminnen?

Medlem

Nu när du nämnde HL tänker jag direkt på Opposing Force-expansionen när man gör boot-camp(tutorial).
Tror det var första gången jag spelade ett fps på PC - det allra första var nog Goldeneye
Kommer ihåg hur roligt det var att lära sig ett nytt engelskt svärord..."Dirtbag"

edit: http://www.youtube.com/watch?v=7LfjAkk7hMY

Man drömde om att gå med den amerikanska armén i flera veckor efter den spelsessionen.

Medlem

OF väntade man på med spänning, men det blev aldrig lika bra som HL... "Dirtbag..." Det hade jag glömt bort...

Medlem
Skrivet av depthless:

OF väntade man på med spänning, men det blev aldrig lika bra som HL... "Dirtbag..." Det hade jag glömt bort...

Opposing Force var bättre än vanilla HL imo, de fick till allt så rätt där. :3


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jora - jag kommer ihåg Uplink. Häromdan satt jag och körde lite Half-Life: Decay också. Jag gillar den.


signatur
Medlem

HL är ju världens mest överskattade spel. Och måste hålla med om att Opposing force gjorde det bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag tror att HL blev så stort det blev för att det var många som introducerades till FPS-världen via det. Jag hade inte spelat Doom innan det så, I know... Men överskattat? Nja, inte det första, men HL2-episoderna är det...

Medlem
Skrivet av bjosarn:

HL är ju världens mest överskattade spel.

Överskattat, perhaps men helt utan grund? Njaeee...

Jag har aldrig varit en fanboi men jag tycker att det är ett riktigt roligt spel i alla dess utgåvor.

Counterstrike är överskattat. Dess framgång beror ENDAST på att man kan spela det på en miniräknare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar