Square Enix dumpar Kingdom Hearts III-skådis som ertappats med kokain

Robot
Square Enix dumpar Kingdom Hearts III-skådis som ertappats med kokain

Som gjorde rollen som snögubben Olof...

#kingdom-hearts-iii, #square-enix


Inaktiv

Så knark är Japans Me Too......

Klart, skulle väl inte finnas något kvar på butikshyllorna där annars.

Medlem

Lite humor ändå att han gjorde snögubben.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

eld
Medlem

Kom inte och säg till mig nu att ingen i square enix ledning eller aktiägare någonsin använd kokain.

Medlem
Skrivet av eld:

Kom inte och säg till mig nu att ingen i square enix ledning eller aktiägare någonsin använd kokain.

Precis det jag tänkte också, men så länge inte pressen får reda på det så är det lugnt såklart😊

Inaktiv
Skrivet av eld:

Kom inte och säg till mig nu att ingen i square enix ledning eller aktiägare någonsin använd kokain.

Vem behöver kokain när man kan gå till kissa på tjejer-barer.

Medlem

Mycket larvigt, som jag skrev tidigare om Judgment-försäljningen.

Hade han tagit kokain på jobbet eller använt innan jobbet så skulle jag ha förståelse.( Men det verkar inte vara så i detta fall, av vad jag läst?)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Vem behöver kokain när man kan gå till kissa på tjejer-barer.

Eller barer där tjejer kissar på dej.

...

Eller det kanske är en och samma bar?

Piss-krig > kokain

Pansarknekt

Don't get caught helt enkelt. Under några omständigheter


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mycket larvigt, som jag skrev tidigare om Judgment-försäljningen.

Hade han tagit kokain på jobbet eller använt innan jobbet så skulle jag ha förståelse.( Men det verkar inte vara så i detta fall, av vad jag läst?)

Det är inte larvigt. När man köper kokain finansierar man tortyr,mord och diverse andra brott som förstör folks liv.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Det är inte larvigt. När man köper kokain finansierar man tortyr,mord och diverse andra brott som förstör folks liv.

You went there, nu får du invänta drogliberalernas skriker om att det är endast tack vare att det är olagligt som folk hittar på vidriga grejor när de är påverkade av det eller kring hela försäljning/distributions kedjan.

Medlem
Skrivet av kaealy:

You went there, nu får du invänta drogliberalernas skriker om att det är endast tack vare att det är olagligt som folk hittar på vidriga grejor när de är påverkade av det eller kring hela försäljning/distributions kedjan.

Ja med din logik bör man också förbjuda alkohol


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@matnojje: Hoppas du inte köper kläder eller elektronik eftersom du då stödjer barnarbete och såpass vidriga arbetsförhållanden att arbetare på vissa företag tar självmord.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Ordet snögubbe fick en helt ny innebörd.

Gnällkuk
Skrivet av eld:

Kom inte och säg till mig nu att ingen i square enix ledning eller aktiägare någonsin använd kokain.

Präster i katolska kyrkan tar också kokain och knullar småpojkar, innebär ju inte att det blir mindre illa för det. Japan har ett helt annat synsätt på heder, moral osv. För oss i väst kan det ses väldigt märkligt att man i princip är körd efter att ha åkt fast för droger, men det är olika hur saker och ting är acceptabelt eller inte beroende på var världen man befinner sig. Kvinnorna behöver ju inte täcka sig i färgglada gardiner åtminstone...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

@matnojje: Hoppas du inte köper kläder eller elektronik eftersom du då stödjer barnarbete och såpass vidriga arbetsförhållanden att arbetare på vissa företag tar självmord.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Kleptoman:

Ja med din logik bör man också förbjuda alkohol

Helt ärligt så vore ju det mer logiskt att förbjuda alkohol än en mängd andra narkotikaklassade preparat


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det är inte larvigt. När man köper kokain finansierar man tortyr,mord och diverse andra brott som förstör folks liv.

En effekt av kriminalisering, så fort man legaliserar droger (alkohol och marujana är bra exempel) så kan inte kriminella vinna på det längre, och deras verksamhet får inte finansiering där ifrån.

Annars blir det ett oändligt krig man inte kan vinna och där pengarna går till kriminella. De enda som åker dit är droganvändare.

Medlem
Skrivet av kaealy:

You went there, nu får du invänta drogliberalernas skriker om att det är endast tack vare att det är olagligt som folk hittar på vidriga grejor när de är påverkade av det eller kring hela försäljning/distributions kedjan.

Tänk till lite nu. Vore det lagligt i hela världen så skulle sånt minska då det skulle uppkomma "vita" aktörer på drogmarknaden som tillverkar under kontroll. Nej nu tycker jag inte det borde bli lagligt av den anledningen, men så länge det är olagligt så kommer det bara vara kriminella som måste använda våld i ett slags "försvarssyfte" som kommer hålla på med det. Thats some logic for you, you're welcome

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ja med din logik bör man också förbjuda alkohol

Dricker inte alkohol själv så helt klart kan vi göra det.

eld
Medlem
Skrivet av kaealy:

Dricker inte alkohol själv så helt klart kan vi göra det.

Bara om vi förbjuder snabbmat också.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Tänk till lite nu. Vore det lagligt i hela världen så skulle sånt minska då det skulle uppkomma "vita" aktörer på drogmarknaden som tillverkar under kontroll. Nej nu tycker jag inte det borde bli lagligt av den anledningen, men så länge det är olagligt så kommer det bara vara kriminella som måste använda våld i ett slags "försvarssyfte" som kommer hålla på med det. Thats some logic for you, you're welcome

Och där kom det, suck. Kriminella hittar fortfarande sätt att tjäna pengar på det, som dom gör med helt lagliga varor och det förekommer även våld kring dessa verksamheter. Bara krogsvängen är ett uppenbart exempel. Du har gått på det skapliga korkade resonemanget som liberaler kastar ut sig om i princip allt. Thats some logic for you, you're welcome

Medlem
Skrivet av Mirage:

@matnojje: Hoppas du inte köper kläder eller elektronik eftersom du då stödjer barnarbete och såpass vidriga arbetsförhållanden att arbetare på vissa företag tar självmord.

Fast det är inte riktigt samma. Droger är det som finansierar hela undre värden just nu. Bara i Sverige Så är den största delen av dödsskjutningar bland gäng drogrelaterade.

eld
Medlem
Skrivet av matnojje:

Fast det är inte riktigt samma. Droger är det som finansierar hela undre värden just nu.

*Illegala droger

Medlem
Skrivet av eld:

En effekt av kriminalisering, så fort man legaliserar droger (alkohol och marujana är bra exempel) så kan inte kriminella vinna på det längre, och deras verksamhet får inte finansiering där ifrån.

Kriminella nätverk tjänar multum på lättillgänglig smuggelsprit och den lagliga marijuana marknaden används för att tvätta pengar. Så vet inte vad du röker för att dra din slutsats.

Inaktiv

FÖRBJUD ALLT!!!!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Kriminella nätverk tjänar multum på lättillgänglig smuggelsprit och den lagliga marijuana marknaden används för att tvätta pengar. Så vet inte vad du röker för att dra din slutsats.

I vilket land är det lagligt att smuggla sprit?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Och där kom det, suck. Kriminella hittar fortfarande sätt att tjäna pengar på det, som dom gör med helt lagliga varor och det förekommer även våld kring dessa verksamheter. Bara krogsvängen är ett uppenbart exempel. Du har gått på det skapliga korkade resonemanget som liberaler kastar ut sig om i princip allt. Thats some logic for you, you're welcome

xD. Logik är inte din starka sida va? Vad hände när alkoholen vart olaglig? Kontra lagligt? Våld och inkomst inom kriminell verksamhet då. Ja det förekommer fortfarande, men inte alls i samma utsträckning som när det var olagligt. Så nej, du har inget logiskt tänkande

Medlem

Jag tycker att det borde vara olagligt att vara fattig.
Är man fattig så kan man bli deprimerad.
Om man är deprimerad så kan man få mediciner.
Och mediciner är ju en lättare form av knark som är beroendeframkallande, så då kan man lika gärna låsa in dom innan dom blir deprimerade.

Likaså med feta, psykiskt sjuka, negativa personer, dom med dyslexi osv.
Och dom sockerberoende som kostar samhället miljarder, varför ska jag vara med och betala den notan?

Nu tycker jag att alla vi normala människor hjälps åt att gräva en gropp som vi kan dumpa dessa parasiter i, det blir nog billigast så, eller det kanske är någon här som har en mer kostnadseffektiv lösning som är bättre för miljön?

Gnällkuk
Skrivet av kaealy:

Och där kom det, suck. Kriminella hittar fortfarande sätt att tjäna pengar på det, som dom gör med helt lagliga varor och det förekommer även våld kring dessa verksamheter. Bara krogsvängen är ett uppenbart exempel. Du har gått på det skapliga korkade resonemanget som liberaler kastar ut sig om i princip allt. Thats some logic for you, you're welcome

Fast när det handlar om krogen är det ju stora mängder alkohol och eftersom Sverige har så pass hög akoholskatt så finns det pengar att tjäna. Däremot vet jag inte om det är "multum". Pengarna finns i droger och vapen. Sen får du gärna påvisa vad det är som är så korkat med att legalisera alkohol och vilka negativa effekter det fått mot om det hade varit olagligt att införskaffa och konsumera alkohol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar