Epic Stores nya roadmap avslöjar achievements, cloud-saves, önskelistor, med mera

Robot
Epic Stores nya roadmap avslöjar achievements, cloud-saves, önskelistor, med mera

Användarrecensioner ska komma inom kort.

#epic-games, #epic-games-store, #nyhetstips


Medlem

Har de uppdaterat deras Privacy Policy än så den håller mot EUs GDPR lag? Jag vill ha något mer lagligt bindande, än vad som kan visa sig vara tomma ord från ägaren.

Epic Game store kan bli riktigt bra framöver, men har man däremot en fanboy mentalitet där allt de gör är okej och all kritik ska tystas, ökar chansen att det istället blir skit till slut.

Medlem

@Sapiens: var väl en skandal i natt om att de samlar in data från personers datorer om deras steambibliotek osv, låter inte särskilt gdpr-compliant!

MEG
Medlem

Bra att de lägger till de funktioner som användarna vill ha.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hoppas att Install Management "Under the hood" Overhaul innebär att man kan flytta spel, för det är en av dom få sakerna jag saknar. Eftersom jag flyttar spel ofta mellan min mekaniska hårddisk om men supersnabba SSD.

Medlem
Skrivet av superlim:

@Sapiens: var väl en skandal i natt om att de samlar in data från personers datorer om deras steambibliotek osv, låter inte särskilt gdpr-compliant!

Tja man är ju inte förvånad tyvärr.

MEG
Medlem
Skrivet av superlim:

@Sapiens: var väl en skandal i natt om att de samlar in data från personers datorer om deras steambibliotek osv, låter inte särskilt gdpr-compliant!

Inget försvar av Epic, det du beskriver är inte acceptabelt.
Jag tror tyvärr att detta är vanligare än man tror att bolag samlar information om användare och jag gissar att de flesta större bolag sysslar med sådant (mer eller mindre).


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Säga vad man vill om deras store och det drama som har pågått, roadmaps av denna typen älskar jag att se. Oerhört bra att vara transparent mot sin kundbas då det uppmuntrar kommunikation där båda parterna förhoppningsvis kan förbättra utvecklingen inom iterationerna.

Geeks Gaming
Skrivet av superlim:

@Sapiens: var väl en skandal i natt om att de samlar in data från personers datorer om deras steambibliotek osv, låter inte särskilt gdpr-compliant!

Skrivet av Sapiens:

Tja man är ju inte förvånad tyvärr.
https://www.youtube.com/watch?v=9i_l3rFyHrw

https://www.pcgamer.com/epic-steam-data-reddit/?utm_content=b...

Medlem

Allt det där hade varit lättare att acceptera om de från början varit transparenta, samt om deras Privacy Policy inte var så flummig, så varför inte göra det enkelt för dem själva och informera sina användare vad de håller på med, och uppdatera deras Privacy Policy?

Medlem

@Jinxswe: Herr Sweeny har ju redan ändrat sitt statement om vad det faktiskt gör, så man får nog ta det med en nypa salt.

Geeks Gaming
Medlem

Så Vogel säger att de inte samlar in data utan tillåtelse, medan Sweeney säger att det är hans fel att de samlar in data utan tillåtelse för att han ville stressa fram social features?

Medlem

Man får självklart tro vad man vill, men eftersom att valve stängt ner vissa delar av sitt api för att stoppa just Sergey så tycker inte jag det vore otroligt om han helt enkelt tog en annan väg.

Av alla dessa "plattformar" föredrar jag UbiSoft. Allting funkar bra, är lätt att få översikt sedan är deras sajter inte dränkta med spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tänker fortfarande inte ge mina konto/personuppgifter till den kinesiska nomenklaturan!

eld
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så Vogel säger att de inte samlar in data utan tillåtelse, medan Sweeney säger att det är hans fel att de samlar in data utan tillåtelse för att han ville stressa fram social features?

Epic säger att de inte samlar in datan som ligger lokalt hos klienten innan användaren gått med på att göra en grejjen.

Vad Sweeney säger är att de inte borde ha låtit epic game store klienten samla själva datan lokalt utan att fråga (även om den inte skickades till epic). Han menar att implementationen var framstressad.

Medlem

Fan om ett år kanske man föredrar epic framför Steam. De måste dock ändra sin design, den funkar inte alls för mig.

Medlem

Bra med konkurrens eller hur var det nu=)? Jag var enormt emot Steam i början eftersom de krävde att man var konstant uppkopplad för att ens köra ett single player spel. Med åren har Steam lyssnat på sina kunder (vad de gör idag ändrar inte det faktum att de faktiskt en gång i tiden gjorde många förändringar som stärkte vår rätt som konsumenter många verkar glömma detta tydligen). Nu verkar alla hylla ett företag som inte drar sig för att samla in data utan dessas vetskap, det bryter nog mot en del länders lagar.

Om Epic inte gör stora ändringar hur de agerar så ser jag mig inte spendera en enda krona i deras butik. Jag bryr mig inte så mycket om Steam, det påverkar som jag sagt inte bara Steam det påverkar även GoG och andra butiker. Det som Epic håller på med är inget annat än "monopol" och det är verkligen inte bra ur ett konkurrens perspektiv.

Medlem

Så när dumpar dom Tencent då?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så när dumpar dom Tencent då?

Svårt att dumpa sin ägare Men man kan ju hoppas att de köps upp av [insert någon corporation med de ekonomiska musklerna som faktiskt är bättre. finns det? EA? :p].


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gen
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så när dumpar dom Tencent då?

Gissningsvis aldrig Är väl om USA gör något för att få tillbaka "sitt" företag

Medlem
Skrivet av Nomman:

Svårt att dumpa sin ägare Men man kan ju hoppas att de köps upp av [insert någon corporation med de ekonomiska musklerna som faktiskt är bättre. finns det? EA? :p].

That was the point
Det går inte att dumpa dem, som i följd gör så att jag aldrig kommer att använda mig av Epic


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

eld
Medlem
Skrivet av Nomman:

Svårt att dumpa sin ägare Men man kan ju hoppas att de köps upp av [insert någon corporation med de ekonomiska musklerna som faktiskt är bättre. finns det? EA? :p].

Tim sweeney är majoritetsägare av Epic.

Tencents kontroll ligger i att Epic inte har något slags inträde i den kinesiska marknaden utan dom.

Medlem

Så länge Kina äger en del av Epic så litar jag inte ett dugg på dem.

Medlem

"Western developers need a Chinese partner to publish their games in China"
"As of March 2018, Tencent is the largest video game company in the world."

Rätt säker på att ni redan sitter och lirar något spel där tencent har en andel i

Geeks Gaming
Skrivet av Halvars90:

Så länge Kina äger en del av Epic så litar jag inte ett dugg på dem.

Kör du bara EA spel eller?

Skrivet av tuckdragon:

"Western developers need a Chinese partner to publish their games in China"
"As of March 2018, Tencent is the largest video game company in the world."

Rätt säker på att ni redan sitter och lirar något spel där tencent har en andel i

Epic
Ubisoft
Activision-Blizzard
Riot Games
Supercell
Take-Two Interactive Software
PUBG
Square Enix

Skrivet av Sapiens:

Allt det där hade varit lättare att acceptera om de från början varit transparenta, samt om deras Privacy Policy inte var så flummig, så varför inte göra det enkelt för dem själva och informera sina användare vad de håller på med, och uppdatera deras Privacy Policy?

Förmodligen för att man vill ha lite juridiskt spelrum. Det verkar vara regel snarare än undantag att nya plattformar har ett väldigt vidlyftigt användaravtal innan det snörs åt med tiden.

Men det är förståeligt att de samlar information om sina användare. De behöver en total kartläggning av sina kunder så att de vet hur de ska gå framåt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av eld:

Tim sweeney är majoritetsägare av Epic.

Tencents kontroll ligger i att Epic inte har något slags inträde i den kinesiska marknaden utan dom.

Jag sade aldrig något annat, Tencent är dock delägare. Därför kan man knappast låtsas som om de inte finns med i bilden Sedan bryr jag mig inte nämnvärt om vilka ägarna är så länge tjänsterna är bra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Early Access-butik.

12
Skriv svar