No Man's Sky mot nya multiplayer-horisonter i Beyond

Robot
No Man's Sky mot nya multiplayer-horisonter i Beyond

Ska ge oss "bekanta online-delar" men spelet är "inget MMO".

#hello-games, #no-mans-sky, #nyhetstips


Inaktiv

Vad kul! Stort fan av No Man's Sky. Det är mitt guilty pleasure-spel i soffan framför PS4an med ett stort glas whisky när man inte är sugen på något stressigt PVPande osv.

Spännande!

Medlem

Jävligt imponerande hur de skött det här. De förtjänar cred. Har fortfarande inte köpt spelet dock men om VR-stöd kommer så blir det instabuy.

Medlem

Fantastiskt vilket stöd det här spelet har fortsatt att få efter sin release. Riktigt kul att se!

Medlem
Skrivet av Rafner:

Fantastiskt vilket stöd det här spelet har fortsatt att få efter sin release. Riktigt kul att se!

Ja det är faktiskt imponerande att de överlevde skitstormen i början. Många hade nog slutat göra spel efter det hmm kanske blir å köpa det här en vacker dag.

Medlem

No Man’s Sky är ett av mina favoritspel, älskat spelet sedan dag 1. Ska bli spännande och se vad Beyond har att erbjuda, #HejaHelloGames!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Ja det är faktiskt imponerande att de överlevde skitstormen i början. Många hade nog slutat göra spel efter det hmm kanske blir å köpa det här en vacker dag.

Ja det är imponerande men själv hade jag extremt kul med detta spel även vid release. Ett helt ok spel som säkert är mycket mycket bättre idag.

Medlem

Hade velat ha det till Nintendo Switch.

Geeks Gaming
Skrivet av Luciphear:

Hade velat ha det till Nintendo Switch.

Nej nej nej, då hade man fått ÄNNU mindre gjort!

Medlem

Fortfarande helt ospelbart, brutalt ooptimerat, skulle inte ens ge spelet till min värsta ovän.


signatur

AYY LMAO

Moderator | Testpilot
Skrivet av Haziza:

Fortfarande helt ospelbart, brutalt ooptimerat, skulle inte ens ge spelet till min värsta ovän.

Förlåt men är du någonsin nöjd? De flesta av dina senaste inlägg är bara negativa


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur har spelet utvecklats? Testade lite i början men fastnade aldrig.

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Fortfarande helt ospelbart, brutalt ooptimerat, skulle inte ens ge spelet till min värsta ovän.

Totala motsatsen här. Fungerar perfekt hela tiden

Avstängd

Tråkigt att de fokuserar på MP, hade hoppats på intressantare SP-del, finns mycket kul de skulle kunna göra där vad gäller uppdrag och fiender bl.a.

Hoppas verkligen inte det blir VR också.. hoppas motståndet är stort där, Jag tycker uppdateringar ska vara för alla , inte för de som te.x har VR eller är intresserade av MP.

Inaktiv
Skrivet av Harmond:

Tråkigt att de fokuserar på MP, hade hoppats på intressantare SP-del, finns mycket kul de skulle kunna göra där vad gäller uppdrag och fiender bl.a.

Hoppas verkligen inte det blir VR också.. hoppas motståndet är stort där, Jag tycker uppdateringar ska vara för alla , inte för de som te.x har VR eller är intresserade av MP.

Du säger du vill det ska vara för alla. Förutom de som vill ha MP och VR.

Håll dig till SP-delen och låt de som vill köra MP och VR?!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Fortfarande helt ospelbart, brutalt ooptimerat, skulle inte ens ge spelet till min värsta ovän.

Kanske för dig, men inte för mig eller de jag spelar med.

Skrivet av Harmond:

Hoppas verkligen inte det blir VR också.. hoppas motståndet är stort där, Jag tycker uppdateringar ska vara för alla , inte för de som te.x har VR eller är intresserade av MP.

JAG hoppas då verkligen på VR.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Tråkigt att de fokuserar på MP, hade hoppats på intressantare SP-del, finns mycket kul de skulle kunna göra där vad gäller uppdrag och fiender bl.a.

Hoppas verkligen inte det blir VR också.. hoppas motståndet är stort där, Jag tycker uppdateringar ska vara för alla , inte för de som te.x har VR eller är intresserade av MP.

När multiplayer beskrivs som 1/3 av beyond så lär det nog vara en hel del annat i denna update också. Även next fixade upp gameplay en hel del.

Medlem

Köpte efter Next-patchen och hoppades innerligt på att det skulle vara. Dessvärre fann jag det fullständigt obegripligt. Första gången jag startade attackerades jag omgående av någon slags flygande monster.

Andra gånger hamnade jag på en planet där jag tycktes frysa (?) ihjäl.

Tredje planeten kom jag lite längre på, men med ett krångligt UI och absolut noll in-gamehjälp om hur man gjorde någonting var det praktiskt taget obegripligt.

Förstår att allt går att sätta sig in i, men jag fann (tyvärr) alltsammans för oförlåtande och opedagogiskt.

Med det dag, kul att de kämpar vidare med spelet! Tänk om alla utvecklare gjorde så!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Du säger du vill det ska vara för alla. Förutom de som vill ha MP och VR.

Håll dig till SP-delen och låt de som vill köra MP och VR?!

Fast alla får ju nytta av te.x fler fiendetyper och fler uppdrag medans bara några får drar nytta av MP och VR. Det handlar inte om att vilja "hålla sig" till något som redan finns i spelet, handlar om att jag vill att de prioriterar att uppdatera det som gagnar alla. VR och MP kan man möjligen ägna sig åt i ett totalt slutskede, typ sista patchen. Nu verkar jag iofs inte har förstått helt rätt då någon skrev att MP endast är en tredjedel av vad patchen handlar om, dvs det är in huvudsak inte en MP-patch då..

Medlem
Skrivet av Harmond:

Fast alla får ju nytta av te.x fler fiendetyper och fler uppdrag medans bara några får drar nytta av MP och VR. Det handlar inte om att vilja "hålla sig" till något som redan finns i spelet, handlar om att jag vill att de prioriterar att uppdatera det som gagnar alla. VR och MP kan man möjligen ägna sig åt i ett totalt slutskede, typ sista patchen. Nu verkar jag iofs inte har förstått helt rätt då någon skrev att MP endast är en tredjedel av vad patchen handlar om, dvs det är in huvudsak inte en MP-patch då..

Exempelvis fler fiendetyper gagnar ju inte alla de som väntar på exempelvis VR och bättre MP. Om man vill att alla ska kunna njuta så får man ibland vara ödmjuk och ta ett steg tillbaka


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Exempelvis fler fiendetyper gagnar ju inte alla de som väntar på exempelvis VR och bättre MP. Om man vill att alla ska kunna njuta så får man ibland vara ödmjuk och ta ett steg tillbaka

Det gagnar inte din väntan på VR eller MP däremot vad gäller spelet överlag, precis som för alla andra.

Det med ödmjukhet var bra sagt, man ska kanske inte förvänta sig att en utvecklare spenderar flera månader på att göra VR för dig och ett fåtal andra när man istället hade kunnat göra den större helheten av spelarbasen glada.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Det gagnar inte din väntan på VR eller MP däremot vad gäller spelet överlag, precis som för alla andra.

Det med ödmjukhet var bra sagt, man ska kanske inte förvänta sig att en utvecklare spenderar flera månader på att göra VR för dig och ett fåtal andra när man istället hade kunnat göra den större helheten av spelarbasen glada.

Alla tänker inte som dig och blir glada av annat. Ibland får man ta ett steg tillbaka och låta dessa personer få något som tilltalar just dem, även om det inte tilltalar en själv.

Alltså att vara ödmjuk inför andras behov, om det inte var tydligt i mitt tidigare inlägg


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Alla tänker inte som dig och blir glada av annat. Ibland får man ta ett steg tillbaka och låta dessa personer få något som tilltalar just dem, även om det inte tilltalar en själv.

Alltså att vara ödmjuk inför andras behov, om det inte var tydligt i mitt tidigare inlägg

Min poäng var ju att problemet med det resonemanget är ju att det samma gäller ju de som vill ha VR. Kanske ska de "ta ett steg tillbaka" och (av ödmjukhet), och inse att utvecklaren kanske hellre spenderar några månader av utveckling som ger glädje åt några miljoner spelare, hellre än tusentals.

Det är ju också att ge ödmjukhet inför andras behov. Men om man inte ser det så är man nog inte speciellt ödmjuk till att börja med.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Min poäng var ju att problemet med det resonemanget är ju att det samma gäller ju de som vill ha VR. Kanske ska de "ta ett steg tillbaka" och (av ödmjukhet), och inse att utvecklaren kanske hellre spenderar några månader av utveckling som ger glädje åt några miljoner spelare, hellre än tusentals.

Det är ju också att ge ödmjukhet inför andras behov. Men om man inte ser det så är man nog inte speciellt ödmjuk till att börja med.

Om man vill så kan man hamna i en sådan loop. Jag stannar där


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar