Läckra konceptbilder får oss att hoppas ännu mer på Paradox Vampire-spel

Robot
Läckra konceptbilder får oss att hoppas ännu mer på Paradox Vampire-spel
Medlem

Så sjukt pepp på ett nytt V:TM spel! Senaste var Bloodlines och det känns som en annan livstid...


signatur

I drank what?

Medlem

jag har aldrig lirat de tidigare spelen.
har någon här nån typ av spekulation om det är en fortsättning till tidigare berättelser eller en reboot alternativt fristående saga?

Medlem

Jag tror det är en remake, ena bilden är garanterat från hotellet i bloodlines, men får la se, ska komma mer info den 21a

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

jag har aldrig lirat de tidigare spelen.
har någon här nån typ av spekulation om det är en fortsättning till tidigare berättelser eller en reboot alternativt fristående saga?

Jag har spelat Redemption och Bloodlines kanske 30 ggr var från och till. Har läst deras Lore att jag kan mer än Beckett himself.

Efter vad jag har sett så gissar jag på en Bloodlines remaster version, men tanke på att Activision fortfarande på något sätt äger Bloodlines så tror jag samtidigt inte det.

Samtidigt så känner jag inte igen miljöerna i bilderna ifrån Bloodlines som folk påstår ska vara identiska platser. Men det kan också vara så att de gör om allt i sin egen image.

The Pier videon påstås vara Santa Monica beach men i Bloodlines finns där inget på motsatt sida, bara ett skepp i horizonten. (Skylla på lod)

Efter många om och men i huvudet så gissar jag faktiskt på att det är ett nytt spel som tar upp händelser i World Of Darkness mellan 2004 och 2019 i San Fransisco då L.A tappar sig efter att Smiling Jack blir en gehenna präst och offrar sig för thin-bloods. Samt att Sabbat trängt sig än mer in i L.A. Mycket har hänt lore-wise i L.A sedan 2004.

White Wolf älskar att bygga deras undead lore på vår värld samt händelser. Så om de avtäcker spelet i San Fransisco så gissar jag på att det utspelar sig i San Fransisco.

Malcolm Chandler är CEO i Tender företaget i World of Darkness, samma app som de teasar VTM spelet genom, han är en vampyr i WOD som skapat en alghoritm som får vampyrer att hitta den blodtyp de gillar att dricka via Tender så att säga.

Hans företag är också i San Fransisco.

Så mycket pekar på att det blir en egen standalone story i San Fransisco enligt mig själv, vilket jag hoppas på.

Wester sade något om att de inte kunde ta CCPs material för WodOnline och fortsätta arbetet på det, annars hade jag misstänkt att det är ett MMO eller liknande.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Tanktyr:

Jag tror det är en remake, ena bilden är garanterat från hotellet i bloodlines, men får la se, ska komma mer info den 21a

Det kan ju vara samma stad men annan story, men en remake skulle inte vara fel heller. Spelar gärna om Bloodlines igen.

Ser mycket lovande ut. När får vi ny info kan man undra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

signatur

I drank what?

Medlem

Remake eller uppföljare, skiter i vilket, hypen är ENORM oavsett!!
Lirade om VTMB bara för några månader sedan, fortfarande ett sjukt bra (men buggigt) spel!

Frilansare

Blir riktigt spännande att följa det här. Och intressant att se hur just Paradox kommer att förvalta licensen.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Blir riktigt spännande att följa det här. Och intressant att se hur just Paradox kommer att förvalta licensen.

Lyckas dom förvalta licensen bra så kommer de ha god chans att bli legendariska på mer än bara strategispel.

Tråddemonen
Testpilot

Kan känna lukten av blod genom skärmen.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Kan känna lukten av blod genom skärmen.

Man kan känna det i luften. Något mörkt är på gång! ^^


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Kommee bli riktigt fett!

1
Skriv svar