Xbox Streaming

Medlem
Xbox Streaming

Tjena!

Jag sitter och testar att streama PC:n till Xboxen. Någon som testat? Funkar väldigt bra på min Surface men från den stationära går det sämre. När jag ansluter Surfacen till Xboxen så får jag ett val med en kryssruta där man godkänner att låta tangentbord, mus och andra kontrollers att kontrollera PCn. Det valet får jag inte när jag gör samma sak med den stationära datorn. Någon som har en ide om vad det kan vara?

mvh
/M

Medlem

"Löste" problemet. Kan säkert finnas någon annan lösning men jag gick med som Insider för Windows och drog på senaste releasen av Windows, då fungerade det. Som sagt, finns kanske någon smidigare lösning men det löste problemet för mig.

Måste säga att det fungerar rätt bra faktiskt. Inte optimalt att styra Windows med handkontroller. Men att köra Steam spel fungerar riktigt bra. Har inte testat mer än lite snabbt men kändes som det var i klass med Steam link rent prestandamässigt. Men det säger jag efter att ha testat i kanske 15 minuter..

Läst massa folk som skriver att Xboxen måste sitta på trådlös uppkoppling av någon jäkla anledning och det verkar inte stämma alls. Min kör på kabel. PCn kör jag dock på Wifi.

/M

1
Skriv svar