Gabe Newell ger Phil Spencer cred för att Halo kommer till Steam

Robot
Gabe Newell ger Phil Spencer cred för att Halo kommer till Steam
Medlem

Ja, då slipper väl han göra något nytt spel.

Medlem
Skrivet av unoR:

Ja, då slipper väl han göra något nytt spel.

ja suck... fan va glad man hade blivit om dom släppte bomben om HL3 en dag bara sådär.... trist dom slutat göra spel

Releasehästryttare
Skrivet av SWEBarb:

ja suck... fan va glad man hade blivit om dom släppte bomben om HL3 en dag bara sådär.... trist dom slutat göra spel

Har sagt det 1000 gånger nu .. men behöver tydligen upprepas, oavsett hur bra hl3 blir när det väl släpps så kommer vi bli besvikna för att det inte lever upp till de skyhöga förväntningar folk har.

Medlem

Jag är glad att fler får uppleva Halo-magin och det är betydande att de tar sin tid att göra titlarna så optimerade som möjligt för PC och inte bara slänger in en halvfärdig port.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Jag är glad att fler får uppleva Halo-magin och det är betydande att de tar sin tid att göra titlarna så optimerade som möjligt för PC och inte bara slänger in en halvfärdig port.

jag tror magin ligger i nostalgin. det finns många långt mer kompetenta shooters på marknaden idag. därmed inte sagt att halo inte har något att erbjuda, men jag tror inte nytillkomna spelare kommer kännas av mycket till magi.

Inaktiv
Skrivet av Devan:

https://www.daily-player.com/images/photos/niner-slap.jpg

Har sagt det 1000 gånger nu .. men behöver tydligen upprepas, oavsett hur bra hl3 blir när det väl släpps så kommer vi bli besvikna för att det inte lever upp till de skyhöga förväntningar folk har.

Säkert en del men jag skulle nog bli glad ändå men som du säger tror jag man ändå känt en viss tomhet samtidigt då HL3 i princip är förväntningarna

OnT: Årets garv när det senare berättas att Halo blir exklusivt på Epic Store

Medlem

Med alla spel som släpps på Steam är det utvecklaren/utgivaren som väljer att släppa det där så varför skulle det vara annorlunda denna gång?

Anledningen är väl helt enkelt att spelen i MS egen butik säljer förhållandevis uselt.

Det blir intressant att se hur de gör när de släpper Halo Infinite.

Medlem
Skrivet av Devan:

https://www.daily-player.com/images/photos/niner-slap.jpg

Har sagt det 1000 gånger nu .. men behöver tydligen upprepas, oavsett hur bra hl3 blir när det väl släpps så kommer vi bli besvikna för att det inte lever upp till de skyhöga förväntningar folk har.

Jajamen. Så jag uppfattat Half-Life är att det ska introducera något vi aldrig sett förut.
Half-Life gav oss interaktiv AI bland annat, något som, om jag inte minns fel, var vad som hyllades enormt på tiden.
Half-Life 2 gav oss real-time physics. Jag minns deras demonstrationsvideor och teasers när vi fick se tunnor och så vidare falla ner och krocka mot saker och ting, och simpla pussel och så vidare med fysik att göra, något som vi åter igen aldrig hade sett tidigare(i alla fall inte på den här nivån).

Även Portal som utspelar sig i samma universum som Half-Life gör något liknande. Prey hade något liknande också om jag inte minns rätt men båda spelen släpptes samma år?
Portal 2 byggde ännu mer på konceptet?

Så som jag uppfattat det så vill Gabe att Half-Life 3 ska göra något i samma stuk; introducera något minst lika stort eller större, men om det inte finns så finns det inte heller någon anledning att utveckla Half-Life 3. Jag tvekar inte på att de har försökt utveckla det, även om det inte lämnat konceptstadiet, men det har helt enkelt bara inte resulterat i något tillräckligt nytänk. Detta är givetvis bara spekulation.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jajamen. Så jag uppfattat Half-Life är att det ska introducera något vi aldrig sett förut.
Half-Life gav oss interaktiv AI bland annat, något som, om jag inte minns fel, var vad som hyllades enormt på tiden.
Half-Life 2 gav oss real-time physics. Jag minns deras demonstrationsvideor och teasers när vi fick se tunnor och så vidare falla ner och krocka mot saker och ting, och simpla pussel och så vidare med fysik att göra, något som vi åter igen aldrig hade sett tidigare(i alla fall inte på den här nivån).

Även Portal som utspelar sig i samma universum som Half-Life gör något liknande. Prey hade något liknande också om jag inte minns rätt men båda spelen släpptes samma år?
Portal 2 byggde ännu mer på konceptet?

Så som jag uppfattat det så vill Gabe att Half-Life 3 ska göra något i samma stuk; introducera något minst lika stort eller större, men om det inte finns så finns det inte heller någon anledning att utveckla Half-Life 3. Jag tvekar inte på att de har försökt utveckla det, även om det inte lämnat konceptstadiet, men det har helt enkelt bara inte resulterat i något tillräckligt nytänk. Detta är givetvis bara spekulation.

Jag är helt övertygad om att det där är en av de större anledningarna till att vi inte fått se ett HL3.
När VR var i ropet ordentligt för några år sedan tänkte jag tanken att trean dyker upp när Valve utvecklat metoden så pass att alla ville köpa sig ett headset. Nu tror jag inte längre att VR är vad som ger oss en andra uppföljare.

eld
Medlem
Skrivet av Luciphear:

ife 3 ska göra något i samma stuk; introducera något minst lika stort eller större, men om det inte finns så finns det inte heller någon anledning att utveckla Half-Life 3. Jag tvekar inte på att de har försökt utveckla det, även om det inte lämnat konceptstadiet, men det har helt enkelt bara inte resulterat i något tillräckligt nytänk. Detta är givetvis bara spekulation.

Har helt garanterat gått mycket längre än konceptstadiet, flera gånger. Men som du säger: de har aldrig lyckats nå dit de vill nå med ett halflife 3.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jajamen. Så jag uppfattat Half-Life är att det ska introducera något vi aldrig sett förut.
Half-Life gav oss interaktiv AI bland annat, något som, om jag inte minns fel, var vad som hyllades enormt på tiden.
Half-Life 2 gav oss real-time physics. Jag minns deras demonstrationsvideor och teasers när vi fick se tunnor och så vidare falla ner och krocka mot saker och ting, och simpla pussel och så vidare med fysik att göra, något som vi åter igen aldrig hade sett tidigare(i alla fall inte på den här nivån).

Även Portal som utspelar sig i samma universum som Half-Life gör något liknande. Prey hade något liknande också om jag inte minns rätt men båda spelen släpptes samma år?
Portal 2 byggde ännu mer på konceptet?

Så som jag uppfattat det så vill Gabe att Half-Life 3 ska göra något i samma stuk; introducera något minst lika stort eller större, men om det inte finns så finns det inte heller någon anledning att utveckla Half-Life 3. Jag tvekar inte på att de har försökt utveckla det, även om det inte lämnat konceptstadiet, men det har helt enkelt bara inte resulterat i något tillräckligt nytänk. Detta är givetvis bara spekulation.

Det köper jag, att dom vill göra HL3 ska innehålla nå nytt men tycker dom ska avsluta HL2 ep2, för det var väll tänkt vara 3 episoder.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag längtade efter Duke Nukem 4ever och det kom till slut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Devan:

https://www.daily-player.com/images/photos/niner-slap.jpg

Har sagt det 1000 gånger nu .. men behöver tydligen upprepas, oavsett hur bra hl3 blir när det väl släpps så kommer vi bli besvikna för att det inte lever upp till de skyhöga förväntningar folk har.

Det är deras fel, jag kommer älska det

Medlem

Hoppas det kommer till någon annan butik än bara Steam. Klart Gabe är nöjd som får massor deg rakt ner i sin ficka.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Devan:

https://www.daily-player.com/images/photos/niner-slap.jpg

Har sagt det 1000 gånger nu .. men behöver tydligen upprepas, oavsett hur bra hl3 blir när det väl släpps så kommer vi bli besvikna för att det inte lever upp till de skyhöga förväntningar folk har.

Jag tror inte ens folk har några skyhöga förväntningar på det där, speciellt inte _alla_ dom som började spela efter HL2 eller som inte spelade HL2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Taskman: Kommer till Windows Store också.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är nog fejk, kan tänka mig att Halo **3** bör ha varit svårt att få igenom!

Medlem

Har anmält mig till Halo Insider, får se om det leder till något.

Medlem

detta kommer bli skiiiitkul att lira med polare :)!


signatur

//monster

Medlem

Äh hl3 kommer "when it's done"

1
Skriv svar