Steams renoverade spelbibliotek tar form

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tänk också på allihopa att vara trevliga mot varandra. Att kalla någon annan "puckad" är givetvis inte välkommet

Bra, börjar bli lite mycket tjat om varandra istället för artiklarna som trådarna egentligen ska handla om på flera ställen!

Tycker det är skit kul att läsa matnyttiga diskussioner som väger fördelar och nackdelar mot varandra. Oftast så lär man sig också en hel del som man inte ens tänkt på i ämnet... så länge folk orkar hålla sig till fakta

KoP
Medlem
Skrivet av Seraium:

Valve sitter inte på arslet längre?

Jo. Så länge vi inte får en fortsättning på H-L så sitter Valve på arslet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:

Ser bra ut, men ge oss custom utseende på steam med!

Ganska enkelt att ladda ned egna teman och installera

http://steamskins.org/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är dock inte sant. Här har du en artikel från PCGamer som visar utvecklingen. Och du kan förvänta dig samma typ av uppdatering i alla delar av klienten.

https://www.pcgamer.com/steam-versions/

Ta upp 2010 års version på helsida, så får du se att den är inte alls är så långt ifrån 2019s!

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-itta:

Ta upp 2010 års version på helsida, så får du se att den är inte alls är så långt ifrån 2019s!

Jag håller med. Det ser exakt likadant ut.

2010

2019


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om man säger så här då? Det har inte precis gått framåt i utvecklingen, är fortfarande lika dåligt/bra som innan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag håller med. Det ser exakt likadant ut.

Inte exakt, det var inte vad jag sa. Vistt de har flyttat om i menyerna lite.

Men jämför senaste versionen av biblioteket mot den nya versionen (och då snackar vi en månad till den andra, inte ett decennium:

Medlem

Trevligt att det händer något med Steam. Hoppas att de kunde göra butiken navigerbar också! Och kanske rent av lägger till en möjlighet att stänga av achievements... Då lovar jag att sluta klaga på fuskbygget


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ganska enkelt att ladda ned egna teman och installera

http://steamskins.org/

Jo, men den borde ha så många fler options än detta. 2019 tycker man de borde kommit längre (tack även om jag redan kände till denna!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fiddi:

Om man säger så här då? Det har inte precis gått framåt i utvecklingen, är fortfarande lika dåligt/bra som innan.

Hur mycket mer framåt har det behövt gå? Det jag jämförde var en bra uppdatering och ser inte direkt något fel med deras butik för tillfället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

@B-itta: Jag drev. Min poäng var att du överdriver med att de inte gjort några större skillnader med klienten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Esri:

Hade det handlat om utseende och funktion hade inte Epic haft några utvecklare på sin plattform. Det handlar endast om pengar. Att steam förbättrar sitt utseende är bra, det har ingenting med Epic att göra.

Givetvis handlar det om pengar. Steam bedriver inte välgörenhet. Nu har de fått stark konkurrens vilket kommer att få de att skapa en bättre produkt. Ett första steg har vi nu sett.

Nu tvingas Epic att förbättra sin klient. Sen måste Steam fortsätta förbättra sin, och sedan måste Epic...

Detta kommer att gynna oss som konsumenter. Redan nu har vi fått ta del av flera grymma titlar gratis, det är bara början.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Givetvis handlar det om pengar. Steam bedriver inte välgörenhet. Nu har de fått stark konkurrens vilket kommer att få de att skapa en bättre produkt. Ett första steg har vi nu sett.

Nu tvingas Epic att förbättra sin klient. Sen måste Steam fortsätta förbättra sin, och sedan måste Epic...

Detta kommer att gynna oss som konsumenter. Redan nu har vi fått ta del av flera grymma titlar gratis, det är bara början.

Nej, det kommer inte gynna oss. Ingen utvecklare kommer lockas över till en ny plattform endast för att den är tekniskt bättre för konsumenten, det handlar Endast om pengar. Återigen, hade funktion och design spelat någon roll hade INGEN släppt sina spel på Epic. Vi kommer inte få billigare spel p.g.a. det här, priserna kommer vara desamma, konsumenterna är de enda förlorarna. Ett nytt skal till Steam förändrar ingenting, det är innehållet som är det viktiga och det är där Epic slänger fram den stora pengasäcken. Den här designförändringen som Steam håller på med har Ingenting att göra med Epic.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bara jag som reagerar på Mirror's Edge Catalyst? Är EA på väg tillbaka till Steam månntro?

Tänkte inte ens på det.. Hmmm, vrf är det spelet med där. Konstigt..

Medlem

Jag visste inte ens att spelbiblioteket behövde en uppgradering. Man valde spelet i listan och klickade på play? Det är det enda jag har någonsin behövt biblioteket till.

Trevligt.. Men dom får gärna göra nåt åt den dåliga sökningen dom har i butiken, sjukt dåligt e den tycker jag.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Allt är EPICS fel! Precis allt! 😂😆🤣😅


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skribent

Det enda jag önskar är flikar, eller "tabs". Att kunna klicka med mushjulet på ett spel, en forumtråd eller dylikt och få en flik, istället för att behöva gå fram och tillbaka så fort man vill titta på något.

Och nej, jag tänker inte gå in på Steam via webbläsaren

Medlem

De kunde ju ta och fixa buggen annars som gör att trailers och video inte spelas upp rätt om man sitter på en 4k skärm som typ en biljard personer har problem med men som de aldrig gör något åt.

Medlem

Lol skulle just säga vad uber sa igår Steam ser ingenting ut som 2003. Ush den gröna färgen Skulle vara kul och se den så kallade konkurrensen om Valve satte 88% också.

Medlem

Det nya funkar väl, men jag tycker att det gamla fungerar alldeles utmärkt. Speciellt när jag inte har något annat innehåll på min andra monitor.

Det gamla är enkelt rent och lyser inte i mitt ansikte.

(Jag kör med Metro4.3)

Medlem
Skrivet av B-itta:

Steam släpptes 2003 och har sett nästan likadant ut sen dess. Ändringen görs nu... Säger då det...

Du menar den mulitärgröna designen? Man kunde starta spel. Det var allt man kunde göra om jag minns rätt. Med spel menar jag såklart half life och cs

Medlem
Skrivet av Esri:

Nej, det kommer inte gynna oss. Ingen utvecklare kommer lockas över till en ny plattform endast för att den är tekniskt bättre för konsumenten, det handlar Endast om pengar. Återigen, hade funktion och design spelat någon roll hade INGEN släppt sina spel på Epic. Vi kommer inte få billigare spel p.g.a. det här, priserna kommer vara desamma, konsumenterna är de enda förlorarna. Ett nytt skal till Steam förändrar ingenting, det är innehållet som är det viktiga och det är där Epic slänger fram den stora pengasäcken. Den här designförändringen som Steam håller på med har Ingenting att göra med Epic.

https://i.imgur.com/DxguMqE.png

Det gynnar redan oss, flera spel har vi fått tillgång till helt gratis. Och hur kan du veta att priserna inte kommer att påverkas?

Funktion och design är viktigt för att användare ska uppskatta produkten/plattformen och vilja stanna kvar och köpa spel. Vilket gynnar de som släpper spel. Ett enkelt exempel på att funktion är viktigt för utvecklare är bra sök- och filterfunktioner, detta för att folk ska kunna hitta just deras spel och sedan, förhoppningsvis, köpa det.

Utöver att det anses vara obekvämt med mer än en klient, vad är det konsumenter förlorar på detta?

Och just denna specifika uppdatering på Steam är säkerligen inte skapad efter det att Epics butik blev verklighet, men detta är, som sagt, bara början.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det gynnar redan oss, flera spel har vi fått tillgång till helt gratis. Och hur kan du veta att priserna inte kommer att påverkas?

Funktion och design är viktigt för att användare ska uppskatta produkten/plattformen och vilja stanna kvar och köpa spel. Vilket gynnar de som släpper spel. Ett enkelt exempel på att funktion är viktigt för utvecklare är bra sök- och filterfunktioner, detta för att folk ska kunna hitta just deras spel och sedan, förhoppningsvis, köpa det.

Utöver att det anses vara obekvämt med mer än en klient, vad är det konsumenter förlorar på detta?

Och just denna specifika uppdatering på Steam är säkerligen inte skapad efter det att Epics butik blev verklighet, men detta är, som sagt, bara början.

Välja plattform? Hur ska användarna kunna välja plattform när fler titlar blir exklusiva? Visar bara att du inte har en aning om problemet med Epics beteende. Detta kommer inte gynna oss. Hade funktion varit viktigt för utgivarna hade ingen lagt sina spel på Epic Store.

Medlem

Tycker steam fungerar bra nu, har aldrig några problem med att hitta mina spel eller så. Just klientens utseende är för mig rätt så intetsägande, eftersom det är spelen jag lirar.

Medlem

Ser väldig bra ut, fast där det bör konkurrera är att ta mindre av tjänande för spel som säljs.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag visste inte ens att spelbiblioteket behövde en uppgradering. Man valde spelet i listan och klickade på play? Det är det enda jag har någonsin behövt biblioteket till.

Jo men det blir lite jobbigare när man har över 200 spel i sitt bibliotek och man vill gå igenom listan för att se vad man är sugen på idag.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Jo men det blir lite jobbigare när man har över 200 spel i sitt bibliotek och man vill gå igenom listan för att se vad man är sugen på idag.

Sant, men thumbnails finns ju redan, fast inte så customizable som i den nya versionen.

Medlem
Indiespel

Hoppas verkligen att det blir ändring i shoppen också. Bättre filtreringssystem gällande indiespel.
98% av alla spel man får fram är ju bara asiatiska indieskräpspel som ingen någonsin hört talas om, eller annat som inte ens fått röster än.
Jag vet att man kan ställa in så man inte får upp indiespel men dom kommer fram ändå fast fadeade.
Detta vore det bästa enligt mig eftersom steam har gränslöst många spel. Kunde man filtrera bort en stor del av dessa vore det gulders!

Medlem
Skrivet av Esri:

Välja plattform? Hur ska användarna kunna välja plattform när fler titlar blir exklusiva? Visar bara att du inte har en aning om problemet med Epics beteende. Detta kommer inte gynna oss. Hade funktion varit viktigt för utgivarna hade ingen lagt sina spel på Epic Store.

Ja, välja plattform. Kraftig majoritet av alla utvecklare väljer plattform, det är bara en droppe i havet av alla spel som köps upp av en plattform för att vara exklusiva.

Återigen, kan du förklara på vilket sätt detta kommer att skada/ej gynna konsumenter? Du verkar veta något självklart som jag tydligen missar?

Sen är det inte bara funktion som avgör, det är en del av en rätt komplicerad ekvation. Men den är direkt livsviktig för många. Exempelvis mindre utvecklare behöver bra funktioner för att deras titlar ska ha en chans att synas i röran som är giganternas kamp.
Ett annat exemepel är Monster boy and the Cursed kingdom. Det spelet finns på flera olika plattformar, men säljer väldigt mycket mer till Switch. Varför? Finns flera anledningar, men jag påstår att en av de främsta är just designen och funktionen som är kopplat till Switch.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

123
Skriv svar