Ta vara på livet

Kontot avslutas
Ta vara på livet

Åren går allt fortare och ibland känns det som att man inte riktigt hänger med.

Jag är ju född 1985 så min uppväxt som jag har mest minnen av är ju under 90-talet.
Det var då jag fick mitt första tv spel, jag fick uppleva hur man satt och spelade Mario Kart 64 eller försökte jagade varandra på GoldenEye till Nintendo 64.
Det är 20 år sedan nu men det känns inte som det, det känns mer som typ tio år sedan.

Jag sökte på Nintendo 64 förut och fick fram något om en viss David Doak, en av skaparna till succé spelet GoldenEye.
Det jag inte visste var att han också är en av karaktärerna i spelet, Dr. Doak.
Men sen såg jag bild på honom nu och då.
Nu ser han ut som om han är närmare 70 år gammal och då såg han enligt mig ut som något i 30 års åldern, men jag gissade mer på 40 års åldern eftersom han ser så gammal ut nu.
Men när jag kollade upp honom på Wikipedia så visade det sig att han är född 1967, alltså var han yngre än mig när de gjorde GoldenEye till Nintendo 64.
Nu har väl hans rökande hjälpt till så att han har åldrats så mycket men ändå.

Det jag vill säga är att vi alla blir bara äldre och äldre och våra liv är här och nu så man måste se till att ta vara på det liv man har innan det är försent.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

"Folk ser gamla ut, ta vara på livet!"

Medlem

2015 saknade jag 2010 och önskade mig tillbaka.
2019 saknar jag 2015 och önskar mig tillbaka.

Minnen påverkar, och det är ju omöjligt att minnas framtiden så känslan att önska sig tillbaka lär nog alltid finnas.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Kontot avslutas
Skrivet av Soulless:

2015 saknade jag 2010 och önskade mig tillbaka.
2019 saknar jag 2015 och önskar mig tillbaka.

Minnen påverkar, och det är ju omöjligt att minnas framtiden så känslan att önska sig tillbaka lär nog alltid finnas.

Önska sig tillbaka, ja det kan man ju också göra.
Själv brukar jag inte göra det, förutom när jag tänker på min bästa kompis som tog sitt liv 2006, men då tänker jag mest på att jag kunde ha gjort saker annorlunda.
Annars så längtar jag inte tillbaka, har ju en dotter på fem år och jag vill ju se henne växa upp, även att det känns jobbigt att hon får växa upp i en värld där vi har fått så mycket problem med miljön som vi måste ta tag i om vi vill ha en jord kvar att leva på.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av anon_326400:

"Folk ser gamla ut, ta vara på livet!"

Okej, flummigt, ser alla gamla ut?
Alla blir vi äldre som jag sade men du kanske har någon poäng eftersom två personer gillar det du skrev.
Jag vet inte men det var ett roligt svar.


signatur

ゼルダの城

C64
Medlem

Det kallas för Nostalgi

Kontot avslutas
Skrivet av C64:

Det kallas för Nostalgi

När jag har tid så ska jag läsa igenom vad det är som jag har skrivit för det känns som att denna texten är lätt att missförstå.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar