The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lord Haran:

Haha! Jag å polaren sprang på ett gäng med en motorsågs-elite nere i klokare! Lite hårigt.

Finns ju även liknande med slägga oxå.

Släggkillen var asjobbig, mycket armor och pushig. Fick medvetet försöka förvirra pathfindingen bara för att ha en chans.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Det kommer värre saker längre fram... Tro mig

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Släggkillen var asjobbig, mycket armor och pushig. Fick medvetet försöka förvirra pathfindingen bara för att ha en chans.

Är man en grupp så går det ganska lätt att dodge-rolla runt hans attacker. Men kan tänka mig att det blir lite hårigt när man är själv...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lord Haran:

Är man en grupp så går det ganska lätt att dodge-rolla runt hans attacker. Men kan tänka mig att det blir lite hårigt när man är själv...

Verkligen! Mötte hans brorsa sen, med eldkastare, nästan ännu jobbigare.


signatur
Medlem

Är det bara jag som är rädd och spela ensam division 2?

Medlem

@tarantino: Vi har flera kanaler för The Division 2 på Geeks Discord server. Alla är välkomna som bara vill prata om spelet eller söker folk att spela med. https://discord.gg/nUhTfgv


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv
Skrivet av tarantino:

Är det bara jag som är rädd och spela ensam division 2?

Ja! Jag har kört nästan allt solo upp till lvl 26 förutom när jag joinat polarn som är lägre lvl och hjälpt honom med low lvl missions.
Tycker det är mysigt som fan att köra storymode solo men sen när jag är max-lvl så kommer det vara all in multiplayer

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ja! Jag har kört nästan allt solo upp till lvl 26 förutom när jag joinat polarn som är lägre lvl och hjälpt honom med low lvl missions.
Tycker det är mysigt som fan att köra storymode solo men sen när jag är max-lvl så kommer det vara all in multiplayer

Jag ska försöka köra solo ikväll med då hoppas jag att jag vågar mer.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Ja! Jag har kört nästan allt solo upp till lvl 26 förutom när jag joinat polarn som är lägre lvl och hjälpt honom med low lvl missions.
Tycker det är mysigt som fan att köra storymode solo men sen när jag är max-lvl så kommer det vara all in multiplayer

Instämmer. Man kan ha sitt eget tempo o njuta av stämningen

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Ska kolla på det.

Tjena!

Kikade du på detta någon gång?

Är med i någon annan klan just nu men där är det inget snack överhuvudtaget tyvärr.

Medlem

Har hunnit spela drygt 70 timmar nu. Är i map tier 2 på endgame-delen. Grymt bra spel! Älskar att utforska, göra event och hitta massor av loot.

Medlem
Medlem

Är vi tillräckligt med folk för att fylla ytterligare en klan månntro?

Skägg.
10 Chambers

Jag blev lite golvad av allt man kunde göra efter level 30 (och tre strongholds).


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Håller med, ett end-game som verkligen håller i längden.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tråkigt dem inte fixa rescue missions. Kul när man kämpat i 30min sen står bara idioten och tjatar att han har blivit tagen tillfånga.
Trevligt spel i övrigt, trots en del buggar.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av Snabeltorsk:

Tråkigt dem inte fixa rescue missions. Kul när man kämpat i 30min sen står bara idioten och tjatar att han har blivit tagen tillfånga.
Trevligt spel i övrigt, trots en del buggar.

Har som tur är bara stött på lite mindre störiga buggar hittills inkl några weird DCs helt random.

Har så jävla kul i spelet just nu. Man kan köra sin egen takt helt och hållet. Ibland när jag inte kan spela seriöst så loggar jag bara in och hoppar runt bland mina control points och lootar. Har full high-end tack vare loot från control points i stort sett. Riktigt fett

Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Tråkigt dem inte fixa rescue missions. Kul när man kämpat i 30min sen står bara idioten och tjatar att han har blivit tagen tillfånga.
Trevligt spel i övrigt, trots en del buggar.

Haha jag märkte det igår. Körde 2 missions och i det ena stod snubben jag räddade kvar i den mörka garderoben & vägrade flytta sig.
Ett uppdrag buggar för mig nu vid samma ställe , hoppas att en verifiering av installationsfilerna löser biffen.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Nu har vi pubbat en guide till er som spelar på PC!

https://www.fz.se/sponsrat-innehall/279432-guide-till-pc-inst...


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Gnällkuk

PSA - Har du problem med att fiender ibland spawnas utan förvarning eller att du inte ser dem på radarn? Av någon anledning verkar det vara problem med serverval och du kan hamna i USA av oförklarlig anledning. Tryck på Esc, gå in på social och dubbelklicka på dig själv. Där borde det stå NA eller helst EU, står det NA så välj "find better server så hamnar du rätt!

Går även att slå på en anslutningsindikator i menyerna, kan vara bra för att veta om du joinar på en kompis. Sitter han på NA hamnar även du där och då står det "Poor connection to server host".

Detta avser främst PC, jag tror inte problemet är lika vanligt på konsol.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En liten startguide till hur man rekalibrerar.
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/b74gng/beginner...

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Är vi tillräckligt med folk för att fylla ytterligare en klan månntro?

Ja kör på, dom andra verkar inte intresserade av att ha med nå fler. Jag är på


signatur

//mvh

Medlem

Är det ngn annan än Zimpan som kan bjuda in till PS4 klanen?
min handle är
Araminusdragon
Tackar!

Tråddemonen
Testpilot

@Rh3nium: Ah sorry, jag glömde svara på ditt PM, det är sällan jag kan spela för tillfället i min vardags situation. Vi har @Frasstheass som kan kicka randoms och ordna in medlemmar. Men det kanske skulle behövas fler som kan ta hand om klanen i min frånvaro.

Tråddemonen
Testpilot
Inaktiv

Fimpade min första hunter igår. Helvete vad kul!
Det första riktigt utmanande jag stött på i spelet hittills och jag kan knappt vänta tills jag kan spela nästa gång

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Rh3nium: Ah sorry, jag glömde svara på ditt PM, det är sällan jag kan spela för tillfället i min vardags situation. Vi har @Frasstheass som kan kicka randoms och ordna in medlemmar. Men det kanske skulle behövas fler som kan ta hand om klanen i min frånvaro.

Jag skulle gärna vilja bli invitad. Frågat flera gånger nu. 😁

Vet inte om jag kan bli invitad när jag redan är med i annan klan men mitt ign är ivf Keutril. Vore kul att hitta lite folk att köra med. 😊

Medlem
Skrivet av Grimster:

Jag skulle gärna vilja bli invitad. Frågat flera gånger nu. 😁

Vet inte om jag kan bli invitad när jag redan är med i annan klan men mitt ign är ivf Keutril. Vore kul att hitta lite folk att köra med. 😊

Kan ej skicka invites till spelare som redan befinner sig i en klan.

Lika fort som man rensar så fylls det på, så vore nog ingen dum ide att starta en andra klan?

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Kan ej skicka invites till spelare som redan befinner sig i en klan.

Lika fort som man rensar så fylls det på, så vore nog ingen dum ide att starta en andra klan?

Jag kan hoppa ur klanen jag är med i. Verkar bara vara en massa randoms ändå och inget liv alls. Loggar på om typ 15-20 min. 😁

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag blev lite golvad av allt man kunde göra efter level 30 (och tre strongholds).

Samma intryck som jag fick. Det var verkligen smockfullt med saker att göra. Samtidigt som staden känns som en krigszon ibland. Man försöker springa 200m till ett uppdrag eller liknande, men fastnar i en eldstrid som visar sig vara en eller flera händelser som sker utan att man visste om det. En attack mot en control point samtidigt som man är mitt i en gisslansituation. Mäktigt och kaosartat. Mycket mer levande värld än första spelet.

Skriv svar