HandiPLAY: En gemenskap för funktionshindrade

Medlem
HandiPLAY: En gemenskap för funktionshindrade

Tjena! Jag arbetar just nu med ett projekt för funktionshindrade och datorspelande, främst personer med funktionshinder som vill spela tävlingsinriktat med varandra. Det jag eftersöker är personer som har en fysisk funktionsnedsättning och har intresse för spel.

Varför detta? Jo för att jag själv har ett fysiskt funktionshinder och måste därmed anpassa min gaming station utefter mina behov och det hade varit roligt att veta om det finns fler där ute som spelar dator/konsol som kör mycket tävlingsinriktade spel trots ens funktionshinder, eller bara gillar att spela och umgås. Vårt långsiktiga mål är att utveckla en förening där vi spelar spel, både tävlingsinriktat och för skojs skull. Men även att anordna lite fysiska träffar för att köra lite aktiviteter och med mera, främst i Blekinge där vi håller hus.

Vi har för närvarande en Discord kanal och håller på att arbeta med lite mer sociala medier för att kunna nå ut till människor mer effektivt. Om du känner att det här passar dig är du välkommen in att hänga och spela. Eller känner du någon som hade varit intresserad? Bjud in dem med!

Vem som helst är välkommen in att spela och gå med i vår Discord. Men vi prioriterar medlemskap för funktionshindrade.

Discord; https://discord.gg/ZepWqEA
Hemsida; https://www.handiplay.org
Facebook; https://www.facebook.com/handiplay
Instagram; https://www.instagram.com/handiplay

Vill du ha mer kontakt? Skicka mig ett mail på pontus.handiplay@gmail.com

Frilansare

Bra initiativ! Hoppas du får napp!

Ambassadör
Xbox

Låter som en väldigt trevlig gemenskap!

Lycka till.


signatur

Jump in.

Medlem

Hojtar till min son att ni kan vara nåt för honom.
Bra initiativ! Uppskattas

Medlem

Verkligen bra initiativ!
Kolla in RockyNoHands på Twitch om ni behöver inspiration!

Medlem

Vad roligt att ni gillar initiativet, det värmer! Vi har lite saker på gång så håll utkik.

Medlem

Får man fråga om du, eller någon annan, har har testat Xbox Adaptive Controller?

Edit: kul initiativ och hoppas att det lockar folk till er gemenskap


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Får man fråga om du, eller någon annan, har har testat Xbox Adaptive Controller?

Edit: kul initiativ och hoppas att det lockar folk till er gemenskap

Jag har inte använt den då jag har mina egna knep för att lösa det! Men jag vet att den kontrollen har gjort det möjligt för andra att uppleva dator/konsolspel precis som vem som helst.

Medlem
Skrivet av Zominator:

Jag har inte använt den då jag har mina egna knep för att lösa det! Men jag vet att den kontrollen har gjort det möjligt för andra att uppleva dator/konsolspel precis som vem som helst.

Skönt att höra att du löser det på ditt sätt.

Hade varit intressant att se recensioner av spel med ditt perspektiv. Antar att vissa titlar är bättre/sämre beroende på variation?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Sånthär gillar jag. Extremt mycket. Jag hoppas att du hittar folk!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zominator:

Jag har inte använt den då jag har mina egna knep för att lösa det! Men jag vet att den kontrollen har gjort det möjligt för andra att uppleva dator/konsolspel precis som vem som helst.

Jag kan säkert ordna fram en om du eller någon i föreningen vill testa och skriva några rader om den i forumet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kan säkert ordna fram en om du eller någon i föreningen vill testa och skriva några rader om den i forumet.

Min son kommer att testa en sådan längre fram i maj eller juni. Ett projekt habiliteringen jobbar med så min son kommer vara med i en testgrupp men vore intressant att läsa vad ni anser om den. Ju fler med olika funktionshinder får testa den desto bredare kunskap får man kring den och hur man kan anpassa den.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Andaril:

Min son kommer att testa en sådan längre fram i maj eller juni. Ett projekt habiliteringen jobbar med så min son kommer vara med i en testgrupp men vore intressant att läsa vad ni anser om den. Ju fler med olika funktionshinder får testa den desto bredare kunskap får man kring den och hur man kan anpassa den.

Vi hade en på kontoret men jag hade lite svårt att komma på hur jag skulle testa den på ett vettigt sätt. Vi kan ju, som du säger, gå igenom anpassningsmöjligheterna, men inte utvärdera hur pass bra det fungerar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kan säkert ordna fram en om du eller någon i föreningen vill testa och skriva några rader om den i forumet.

Det gör vi gärna! Låter superkul om det går att ordna.

Skribent

Det här följer jag gärna! Väldigt bra initiativ. Vi har en dotter som är inom autismspektrat, det är ju lite annorlunda än fysiskt handikapp, men jag tror det behöver lyftas lite hur spel kan hjälpa men även hur spel kan anpassa för de som inte kan använda en vanlig handkontroll.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hejsan! Vill bara säga att vi nu har publicerat vår Facebook sida och vår introduktionsfilm. Kika gärna in!
https://www.facebook.com/handiplay

Medlem
Skrivet av Zominator:

Hejsan! Vill bara säga att vi nu har publicerat vår Facebook sida och vår introduktionsfilm. Kika gärna in!
https://www.facebook.com/handiplay

Bra gjort!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kul initiativ! Räknas nog inte hit, men jag kör wow med en Dualshock 4, av flera olika anledningar. Var lite utmanande i början, men nu gör det verkligen noll skillnad på min casual-nivå (m+15) och med röstchat.

Medlem

Påminde mig om dessa

Medlem

En fråga...

Om man har ett neuropsykiatrisk handikapp?

Medlem

Det är en inspirationskälla kan jag säga!

Skrivet av Greenz:

En fråga...

Om man har ett neuropsykiatrisk handikapp?

Du är även välkommen! Vi begränsar oss inte.

Medlem

grymt hoppas att allt går bra.

Medlem

Vilket fantastiskt arbete ni gör, är så inspirerande att se människor som hjälper varandra ta del av spelhobbyn. Tipsar om att ni ska kolla upp spelhobbyförbundet Sverok om ni inte redan har koll på dom. Kan säkert tänka mig att dom skulle kunna vara intresserade av samarbete, stöd, eller något gemensamt projekt. Visserligen är Sverok riktade till föreningar för unga upp till 25 men tänker att ni kanske på sikt kan starta en gemenskap för unga med funktionsvariation. Lycka till med allt!

Medlem

Väldigt bra initiativ, hoppas ni får en god uppslutning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu har vi även publicerat vårt första lilla blogginlägg på vår hemsida, handiplay.org/blogg

Medlem

bra där! lycka till med detta!


signatur

//monster

1
Skriv svar