Stor rea på Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Robot
Stor rea på Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Värm upp inför tvåan för mindre än femtio spänn men glöm för Belsebubs skull inte att installera fanpatchen.

#paradox-interactive, #spelrea


Moderator | Testpilot

Aldrig prövat detta. Hiss eller diss?

Såg även att gog-varianten kommer med deb inofficiella patchen som ska göra det bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

@uberpwnage2.0: Aha, var den förbakad i deras version?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I denna unofficiella patch finns det också en valfri del som lägger till komponenter och enligt skaparna förbättrar spelet.

Vad skall Jocke säga om denna svengelska? De sitter ju förbaskat nära varandra de där knapparna

Man kanske skulle ge sig på ett återbesök till detta lir. Inte kört sen det släpptes.

Skägg.
10 Chambers

@deezel: Haha, fixar. Fick tänka till om det faktiskt fanns ett ord som heter inofficiell eller man skriver icke officiell... så blev det ett ännu sämre alternativ


signatur
Medlem

@uberpwnage2.0: hiss om man är bekant (läs: spelade rollspelen (jag menar penna&pappervarianten) ) för då är det rätt troget med klanerna och världen... men jag tycker att gränssnittet var så där, även med patcharna.

Men när det släpptes från början så var det högt aktat hos mig och de andra spelarna. försökte skapa våra tidigare karaktärer i spelet för att få i dem i spelet.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

När det släpptes var det superbt. Vet dock inte hur det åldrats.

Medlem

Ett av mina absolut favoriter i spelbiblioteket.Inofficiella patchen är ett måste (speciellt i slutet av spelet då det fanns/finns en gamebreaker bug.). Hursomhelst, det finns så klart saker man kan störa sig på om man har på sig dagens glasögon. Men det finns en charm i rollspelet, i klanerna, i dialogerna och samtidigt många roliga uppdrag.

AI:n är väl ingen höjdare i dagens mått... men skit i det och njut av ett spel som är kanon!

Medlem

Vilken klan rekommenderas att börja med?

Medlem
Skrivet av Punch Out:

Vilken klan rekommenderas att börja med?

Inte Nosferatu, bättre en senare spelrunda när man har koll på mekaniken och hur kartorna ser ut. Tyckte Malkavian hade roligast dialogval om jag minns rätt.

Obe
Medlem

@Punch Out:

Det finns bara ett val och det är Brujah

Medlem
Skrivet av Obe:

@Punch Out:

Det finns bara ett val och det är Brujah

Nu är du allt ute och cyklar. Alla vet ju att det är Ventrue som gäller.

Medlem
Skrivet av Obe:

@Punch Out:

Det finns bara ett val och det är Brujah Ventrue

Så, jag fixade det till dig. Kan inte ha Brujahs till något som har med stavning att göra...


signatur

I drank what?

Obe
Medlem
Skrivet av Thomas:

Nu är du allt ute och cyklar. Alla vet ju att det är Ventrue som gäller.

Äh Ventrue består ju bara av ett gäng syltryggar

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aldrig prövat detta. Hiss eller diss?

Såg även att gog-varianten kommer med deb inofficiella patchen som ska göra det bättre.

Spelmässigt så är det ett oerhört bra spel. Tyvärr så var det en riktig buggfest, och i värsta fall helt ospelbart. Den inofficiella patchen är ett måste om du vill att spelet ska vara spelbart. Det kan säkert finnas kvar en hel del problem, men jag har i alla fall haft en bra spelupplevelse tack vare patchen. Så ska man köpa det så är GOG definitivt det bästa stället eftersom att patchen följer med.

Moderator | Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Yep! Enkelt och smidigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om ni köper spelet så rekommenderar jag er att ladda ner den nya patchen som kom nu i februari tror jag. Det är version 10.3. Är osäker på om den finns i GOG paketet.

https://www.moddb.com/mods/vtmb-unofficial-patch

Jag kör för tillfället genom spelet som en Malkavian. Finns inget roligare än att maxa obfuscate och dementation.

Att göra sina fiender galna samtidigt som du står bredvid de helt osynlig och flinar innan du hoppar på de och suger de torra, lol.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Punch Out:

Vilken klan rekommenderas att börja med?

En toreador brukar vara lättast säger communityn för nya spelare. De har presence discipline som reducerar fienders effektivitet i combat, samt celerity som ger dig supernaturlig snabbhet och auspex som låter dig se aura av npcs och fiender.

Brujah är också en lätt variant om du håller en hög humanity, då de har en tendens att tappa kontrollen och gå frenzy i fighter osv. De har också celerity och prescence men istället för auspex så har de potence vilket är supernaturlig styrka som "hits like a truck".

I min första playthrough så spelade jag som en Tremere. Det är en blood magic typ av klan. De har auspex, dominate (typ mind control) och thaumaturgy (blood magic, du kan koka både vampyrer och människor till de sprängs som en varm blodpåse) Denna clan var min favorit tills jag prövade Malkavian.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aldrig prövat detta. Hiss eller diss?

Såg även att gog-varianten kommer med deb inofficiella patchen som ska göra det bättre.

Om du kan ha överseende med buggar, ofärdig grafik/animationer, halvtaskig combat och annat jox och ändå kan uppskatta manus, atmosfär och rollspelskänsla så tycker jag att du ska göra ett försök. Jag spelade om det för bara några månader sedan och älskade fortfarande var enda sekund.

Skribent
Skrivet av Jaxalot:

Om ni köper spelet så rekommenderar jag er att ladda ner den nya patchen som kom nu i februari tror jag. Det är version 10.3. Är osäker på om den finns i GOG paketet.

https://www.moddb.com/mods/vtmb-unofficial-patch

Jag kör för tillfället genom spelet som en Malkavian. Finns inget roligare än att maxa obfuscate och dementation.

Att göra sina fiender galna samtidigt som du står bredvid de helt osynlig och flinar innan du hoppar på de och suger de torra, lol.

Värt och nämnas är att denna patch inte funkar på GOG-versionen då den redan har en annan inofficiell patch inbakat


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Värt och nämnas är att denna patch inte funkar på GOG-versionen då den redan har en annan inofficiell patch inbakat

Hmm, det fungerade för mig. I värsta fall får man ta bort unofficial patch foldern i spelfoldern och därefter installera igen.


signatur

Ordo Ab Chao

Skribent
Skrivet av Jaxalot:

Hmm, det fungerade för mig. I värsta fall får man ta bort unofficial patch foldern i spelfoldern och därefter installera igen.

Hmm..ska se om de funkar. Läste fler kommentarer på GOG att de haft problem då patcharna är två olika inofficella patchar. Dock ska spelet också funka bra nog med den inbakade från GOG.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Hmm..ska se om de funkar. Läste fler kommentarer på GOG att de haft problem då patcharna är två olika inofficella patchar. Dock ska spelet också funka bra nog med den inbakade från GOG.

Ja, utan tvekan, blir säkert bra oavsett.

Man ska också vara noga med att använda unofficial patch-shortcut och inte GOGs shortcut förresten.

Man ska heller inte starta spelet via galaxy har jag för mig.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Första liret var nice, vägrar köpa 2:an dock pga att de gått helt woke!

Men en FETT TUMME NER på metacritic ska de få smaka på trots allt!


signatur

AYY LMAO

1
Skriv svar