Divinity: Fallen Heroes – mästerliga Divinity: Original Sin 2 får strategisk spinoff

Robot
Divinity: Fallen Heroes – mästerliga Divinity: Original Sin 2 får strategisk spinoff
Gnällkuk

Spännande! Ska bli intressant om de kan ordna ännu ett fantastiskt spel.

För att få hösta betyg två gånger så borde man få en statyett i from av release-hästen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En utvecklare som förtjänar mitt stöd, och en spelvärld som förtjänar att återbesökas och fördjupas. Ska bli kul att se mer av det här.

Medlem

Divinity original sin 2 är lite segt för mig fast jag körde lone wolf men oerhört bra spel!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Testpilot

Pepp som tusan!!!!

Backloggens befriare

O
M
G

Måste hinna upp i 20 backlogg-checkar ASAP så jag kan köpa både detta och The Outer Worlds.. Och jag som fastnat i D2-träsket...


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr

Humorn i Divinity-spelen är inget för mig, annars är de riktigt roliga rent gameplaymässigt. Blir intressant att se hur detta artar sig.

Medlem

Gudomligt? Ja verkligen, kanske blir något liknande som WarCraft 3 och dess avarter. Intressant koncept tycker jag iallafall.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Mer mångfald runt det där bordet än i en H&M-reklam.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Mer mångfald runt det där bordet än i en H&M-reklam.

???

Vill se mer av detta spel, de tidigare var kul men denna trailern sa inte så mycket.

Inaktiv

@Halvars90: Ja alltså att det var en karaktär av i princip varje spelbar ras runt bordet som i många reklamer nuförtiden att man måste ha en person av varje hudfärg när det är ett kompisgäng som gör något spännande

Medlem
Skrivet av anon_119148:

@Halvars90: Ja alltså att det var en karaktär av i princip varje spelbar ras runt bordet som i många reklamer nuförtiden att man måste ha en person av varje hudfärg när det är ett kompisgäng som gör något spännande

Och du bryr dig varför?

Inaktiv
Skrivet av Yabba:

Och du bryr dig varför?

Det gör jag inte. Det var menat som ett skämt

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det gör jag inte. Det var menat som ett skämt

Kul...

Medlem

Verkar vara inriktat mot XCOM-liknade gameplay enligt RPS.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

@Yabba: Väntat svar när någon från början inte uppmärksammar möjligheten att det kan vara menat som ett skämt och när denne då får det förklarat för sig har den redan blivit negativt inställd och svarar då "kul".

@anon_119148: Tyckte du verkligen själv att det var roligt?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

tycker nån av er att hela samtalet öht är intressant eller roligt?


signatur

//monster

Medlem

Mer information från deras mail:

Citat:

Announcing Divinity: Fallen Heroes!

Larian Studios LLC

We’re so happy to announce this one.

Divinity: Fallen Heroes is a game we’ve wanted to make for a long time. Ever since Dragon Commander, we toyed with the idea of mixing D:OS tactical turn-based combat with Dragon Commander’s decision-making elements. We thought there was a very cool game hiding in there, but we never had the resources to make it. Since then, the idea remained unexplored.

Until now.

https://www.youtube.com/watch?v=DOGsD4SoKkQ
Last year, we gave the D:OS2 engine to Danish studio Logic Artists and asked them to see where it’d take them. Their brief was to develop a game in which your narrative choices affect which missions you can play-- and where your performance during these missions would affect subsequent narrative options.

The result was truly awesome. Thus, some time later this year, there will be a new stand-alone Divinity game featuring all our favourite characters, tactical turn-based combat, and plenty of difficult decisions to make. There’s tons of new combos to discover, tons of combat enhancements and… you can play with a friend in co-op!

The story will see you take on the role of commanders in the Divine Order, charged with arresting the half-demon Malady for stealing the Order's doomsday weapons. Before you know it, you’ll be engaged in a high-stakes play for global domination against none other than the Lord of Chaos himself. Together with the former Godwoken and the unreliable half-demon, you’ll engage in a grand adventure that’ll see you become the last hope of the free world.

To get a first taste of Divinity: Fallen Heroes, check out our brand new shiny trailer. And if you’re lucky enough to attend PAX East, come to our booth and try out the game yourself. We’re demoing an early build to collect feedback.

It’s still early days and we have plenty of work left to do, but do let us know your thoughts and what you would hope to see in Divinity: Fallen Heroes. We’re listening, and as always, your feedback will help us make the game better.

Oh! And check out the game's brand new site: www.divinityfallenheroes.com

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

@grollo_92: Tyckte du verkligen själv att det var roligt?

Det är inte poängen. Du kanske känner till subjektivitet kontra objektivitet? Fö var det tänkt som en smålustig jämförelse på samtidens pk och inte ett skämt som skulle riva av garv men att säga att ett skämt inte var roligt kan man göra med bokstavligen varje skämt någonsin dragit. Jag försöker inte försvara eller motivera mitt skämt men det kommer alltid finnas de som inte tycker att det var roligt så lär er att acceptera det.

1
Skriv svar