Så funkar konsolernas prenumerationstjänster

Robot
Så funkar konsolernas prenumerationstjänster

Spel, priser, brister – här är din guide till PS Now, Game Pass och Switch Online.

#nintendo-switch-online, #playstation-now, #streaming, #xbox-game-pass


NuZ
Testpilot

Game pass <3
Var de inte något ryckte om att de kanske ska erbjuda en prem. Tjänst där du får båda i en kostnad per månad?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag betalade för Online på Switch men har inte användt det alls och spelen har man redan i alla andra möjluga utgåvor (på andra plattformar). Bortkastade pengar. Tycker Nintendo kan bredda på utbudet med Gameboy titlar och N64.

Medlem

Bra sammanfattning, tack.

Ambassadör
Xbox

Bra och tydligt!

Några tillägg till Xbox Game Pass är att Microsofts 1st party-spel tas inte bort, tjänsten fungerar i stort som Netflix där deras egna titlar kommer direkt vid release och ligger kvar, 3e-partsspel förhandlas med utgivare och varierar.

Xbox Game Studios-spel är inte heller de enda titlarna som kommer direkt vid release. Många indiespel debuterar direkt på Xbox Game Pass, såsom Ashen och Below i vintras m.fl och nu på fredag kommer Operencia: The Stolen Sun till tjänsten direkt vid release.

HÄR kan man läsa om ett gäng indietitlar som visades upp på ID@Xbox Game Pass igår som alla kommer direkt till Xbox Game Pass vid release!

Bara det faktum att Xbox Game Studios-spel ingår i prenumerationen på release gör tjänsten överlägsen och synnerligen mest prisvärd i mitt tycke.


signatur

Jump in.

Medlem

"Frivilligt: Playstation Plus-abonnemang krävs för att spela online"

Detta är väl direkt felaktigt? Vad jag vet kan alla spel som ingår med PS Now spelas online utan något ytterligare abonnemang.

Dålig research?

Medlem

Tyvärr är det väldigt få spel från Xbox Game Pass som fungerar till PC. Om det vore samma utbud som för Xbox hade jag varit betydligt mer intresserad.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

En fördel med game pass (vet inte hur det är med PS4) är ju att du kan streama från din xbox till dator.
Funkar faktiskt riktigt bra. Enda problemet är att jag vill hitta ett sätt att spela med mus o tangentbord.
Kämpar mig igenom Gears serien nu men faan vad det suger med handkontroll.

Medlem
Skrivet av Margy:

"Frivilligt: Playstation Plus-abonnemang krävs för att spela online"

Detta är väl direkt felaktigt? Vad jag vet kan alla spel som ingår med PS Now spelas online utan något ytterligare abonnemang.

Dålig research?

Gäller det även om man kör Ps now på ps4? Om det fungerar utan, vad är då playstation plus till för?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Klockren information!

Redaktör
Skrivet av Margy:

"Frivilligt: Playstation Plus-abonnemang krävs för att spela online"

Detta är väl direkt felaktigt? Vad jag vet kan alla spel som ingår med PS Now spelas online utan något ytterligare abonnemang.

Dålig research?

Skrivet av Dumlen:

Gäller det även om man kör Ps now på ps4? Om det fungerar utan, vad är då playstation plus till för?

Jag hade fattat det fel, uppdaterat nu.

Sony: "In addition, PS4 and PS3 multiplayer games can be enjoyed through PS Now without a PlayStation Plus subscription (PS Plus is required for online multiplayer for PS4 games outside of the PS Now service). Multiplayer invites can also be sent and received, just like normal."


signatur
Medlem

Kommer nog köra på nvidia shield, så kan jag använd mitt steam bibliotek i tillägg till cloud game streaming. Hade dock önskat att man kunde få en konsol version av spelet, typ path of exile sin version på xbox fast på shield.

1
Skriv svar