Resident Evil 3-remaken förr än vi anar...? Och Resident Evil 8 till nextgen...?

Robot
Resident Evil 3-remaken förr än vi anar...? Och Resident Evil 8 till nextgen...?
Medlem

hm det låter ju inte så bra på RE3- remaken, att ett externt team gör det Vad ska det bli nåt fjantigt fps av det eller som sjuan ?

Medlem

Gimme, gimme, gimme... more horror to the players. Resident Evil kan jag inte få nog av och de 2 senaste liren har ju varit fantastiska. Ska bli sjukt intressant att se hur, var, när Resident Evil 8 utspelar sig.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Aja så länge RE3R är lika bra gjord som RE2R så gör det mig inget om det är ett annat team som jobbar på det. Lite vågat av Capcom dock.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Kontot avslutas

När jag spelade igenom Resident Evil 2 och 3 för första gången så tänkte jag på hur bra en remake skulle bli om både Resident Evil 2 och 3 gjordes som ett och samma spel eftersom de utspelar sig så samtidigt varandra.
Olika äventyr beroende på vilken man väljer att spela som, den perfekta remaken enligt mig.

Nu har redan Resident Evil 2 släppts som remake och skulle den eller eventuellt en Resident Evil 3 remake komma till Switch i framtiden så kommer jag inte köpa något av dessa spelen. Jag nöjer mig med originalen som jag har till min Gamecube, jag tycker de är tillräckligt bra och det behövs mer än en remake för att jag ska köpa de igen.


signatur

ゼルダの城

NuZ
Testpilot

Jag tror Remake 3 kommer som pay dlc till 2an. Du hörde det här först. Jag skulle köpa det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tyvärr vågar jag inte spela skräckspel men RE verkar jäkligt coolt. Kanske när jag är pensionär. Nu är jag knappt 40.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Kan tänka mig att de insåg succén tidigt och därför satte en tredjepart på att utveckla det sida vid sida med RE2 Remake. Tror inte nödvändigtvis det behöver bli dåligt bara för det. Trean är ett ganska speciellt spel (panik! panik! panik!) långt bort från den stillsamma tvåan.

Medlem

Det låter ju inte som bra nyheter för RE3, men jag håller hoppet uppe!
Bästa hade ju såklart varit om de gör samma jobb med det som de gjorde med 2:an såklart.

Skrivet av SWEBarb:

hm det låter ju inte så bra på RE3- remaken, att ett externt team gör det Vad ska det bli nåt fjantigt fps av det eller som sjuan ?

Att kalla RE7 för fjantigt är väldigt vågat

Skrivet av ZeldasCastle:

jag tycker de är tillräckligt bra och det behövs mer än en remake för att jag ska köpa de igen.

Vad är "mer än en remake" om du ska köpa det igen? Det är väl det ultimata de kan göra med en gammal produkt, om du inte ska ha ett helt nytt spel?

Medlem

Alltså jag vet int.. Fick som en liten klump i magen nu när jag fick veta att det var ett externt team som skulle utveckla trean, när remaken av 2an blev så fantastiskt bra!

Meeen man ska väl inte måla fan på väggen förrän man har spelet i hand!

Medlem

"It’s not being made by the same team that made REmake 2, in fact it’s not even being internally developed by Capcom Division 1 at all."

Denna meningen skrämmer mig lite.

Medlem

Vem bryr sig om övriga Resident Evil spel? Capcom borde spendera sin tid på att tvinga Konami att göra Silent Hill remakes istället!

Gen
Medlem

Som flera andra här blir jag också skeptisk till "ett annat team". Om nu RE2 Remake var en sådan succé känns det ju självklart att RE3 skulle utvecklas av samma team. Trots allt gjorde de ju ett kanonjobb så varför inte fortsätta på den kulan?

Kontot avslutas
Skrivet av Dudinkalv:

Vad är "mer än en remake" om du ska köpa det igen? Det är väl det ultimata de kan göra med en gammal produkt, om du inte ska ha ett helt nytt spel?

Läs det som jag skrev innan.

Skrivet av ZeldasCastle:

När jag spelade igenom Resident Evil 2 och 3 för första gången så tänkte jag på hur bra en remake skulle bli om både Resident Evil 2 och 3 gjordes som ett och samma spel eftersom de utspelar sig så samtidigt varandra.
Olika äventyr beroende på vilken man väljer att spela som, den perfekta remaken enligt mig.

Lite som detta i så fall kanske

Skrivet av NuZ:

Jag tror Remake 3 kommer som pay dlc till 2an. Du hörde det här först. Jag skulle köpa det

Men då ska de i så fall även släppa spelet igen med den DLC inkluderat.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Läs det som jag skrev innan.

Jag såg var där stod, men i mitt tycke hade det inte räknats som en remake längre då. Men självklart hade det varit ballt!

Medlem

Låter som att 3:an endast kommer bli en remaster med HD texturer. Skulle nog köpa det vilket fall som helst. Alltid ansett att 3:an var bättre än 2:an.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Låter som att 3:an endast kommer bli en remaster med HD texturer. Skulle nog köpa det vilket fall som helst. Alltid ansett att 3:an var bättre än 2:an.

Kommer bli extremt besviken om de inte gör 3an likt 2ans remake. Tror väldigt många kommer ogilla det. Kan inte lira de äldre spelen. Spelade dem inte som yngre så har inget nostalgiskt värde för mig, dem känns bara väldigt utdaterade. Älskade RE2 remaken. Sen är det iofs nice om dem släpper en 8a.

Medlem

Hoppas att åttan fortsätter i samma stil som den mästerliga sjuan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hoppas. Försökte spela 3an på vitan för några år sedan och det gick inte. Var inte motiverad nog.

Medlem

Ugh, jag får Batman Origins vibbar på outsource av RE3.

1
Skriv svar