35 anställda har lämnat Infinity Ward

Robot
Inaktiv
35 anställda har lämnat Infinity Ward

Bra det, fight the power!

Medlem

So called facts are fraud
They want us to allege and pledge
And bow down to their God
Lost the culture, the culture lost
Spun our minds and through time
Ignorance has taken over
Yo, we gotta take the power back!

Infinity Ward är riktiga rebeller.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Hoppas det både kommer att gå bra för Infinity Ward och Respawn.

Medlem

Lämna ett sjunkande skepp=)


signatur

Min mamma säger att jag är bra på Guitar Hero.

Medlem

Hoppas skeppet sjunker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Den där jävla bilden på Kotick alltså :/

Medlem
Skrivet av Kharif:

Den där jävla bilden på Kotick alltså :/

Så falsk människa.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Oh noes.
http://legendsrevealed.com/entertainment/wp-content/uploads/2009/05/titanic-sinking-01.jpg
Överlevande kommer nog klara sig fint på Respawn.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

payback is a bitch

Medlem
Skrivet av svanfors:

payback is a bitch


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Umi
Medlem

Förtroendet för Activision har sjunkit lite

Medlem

på bilden ser man ju tydligt att gingern inte har en själ

Medlem

ja nu svider det nog...haha

Medlem

Förtroendet för Infinity Ward sjunker & sjunker ständigt. Oseriösa utvecklare som inte kan vara lojala, ja usch ja.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

mycket bra gjort från activision folk som inte följer det dom har skrivit på, är bara en grupp lögnare.....

Medlem

Bobby Kotick, mannen som gapade halsen av sig över att Rock Band 2 var en själslös kopia av Guitar Hero 4.
Ju mindre koll man har på saker desto högre position får man.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Djävulen kan räkna. Duktigt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Sille:

mycket bra gjort från activision folk som inte följer det dom har skrivit på, är bara en grupp lögnare.....

Skrivet av Herbert:

Förtroendet för Infinity Ward sjunker & sjunker ständigt. Oseriösa utvecklare som inte kan vara lojala, ja usch ja.

Allvarligt talat? Ni tror folk kommer gå över till Activisions sida för detta? Ni tror att om det är så att sanningen är att Jason West och Vince Zampella gjorde verkligen dessa avtals brott så kommer folk mer sympatisera med Activision än Infinity Ward? Sanningen är den att många skulle inte ens sympatisera med Activison om de vore ens våldtäkts offer.

Activision har gjort allt för många övertramp och kliv på oss dataspelare för att vi ska bry oss om att utvecklarna själva har gjort ett.
Ska vi nämna några saker?

1. Den här mannen.
http://media.gamespy.com/columns/image/article/108/1088227/kotick_1273181783.jpeg
Bobby Kotick är inte vidare populär, av ett par goda anledningar. Dels är han otroligt irriterande, han har ett konstant arrogant anlete. Hans bild stör många in i själen. Sen så är han en pináta av rent av avskyvärda citat. För att ta upp ett par favoriter.

Skrivet av Kotick:

We have a real culture of thrift. The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games.

Ja tack för det, ville göra mitt jobb inte roligt.

Skrivet av Kotick:

If it was left to me, I would raise the prices even further.

Som att vi inte betalar nog med pengar idag? Att höja priset på Modern Warfare 2 var dumt nog men att önska en högre höjning om du bara hade haft makten? Det är lägre än lägst.

2. Sierra.
Under Activison Blizzard mergen försvann flera företag från deras listor på vad de ville ha kvar. Ett av dem var utgivarna Sierra (som arbetade under Vivendi Universal). Det här må vara en rätt så liten punkt, men det blev rätt så personligt. En gammal och pålitlig utgivare av spel som följt oss länge och höll i flera trovärdiga utvecklare, utvecklare som Activision Blizzard kunde ha plockat upp och hållt under sina egna vingar. Vilket drar oss vidare till

3. Övertrampen på de andra utvecklarna.
Double Fine och Massive Entertainment var två högt uppskattade utvecklare som arbetade på spel väldigt många av oss såg fram emot, Brütal Legend och expansionen till World in Conflict. Dessa två studion som exempel dumpades ifrån Activision Blizzard efter nerstängningen av Sierra (som var deras tidigare utgivare) och lades upp på försäljning utan några krav eller liknande, vilket hotade och försenade utvecklingen av deras pågående projekt. Inte nog med det, efter att EA plockade upp Double Fine och spelet Brütal Legend (till mångas glädje) så slänger Activision en stämning mot dem och säger att Brütal Legend var deras, detta uppklarades senare runt April 2009 men till vilka krav är ej känt. Som Schafer sa:

Skrivet av Schafer:

Hey, if Activision liked it, then they should have put a ring on it. Oh great, now Beyonce is going to sue me too.

4. Activions fula strategier.
En speciell en jag vill ta upp är fallet med Scratch: Ultimate DJ. Ett spel utvecklat av Bedlam Games. Spelet verkade vara en stark utmanare till DJ Hero, om än inte ännu bättre. Vad som hände plötsligt var att Activision köpte upp Bedlam Games och på något sätt lyckades hålla utvecklingen av spelet medans de själv släppte sitt egna spel DJ Hero, antagligen för att skapa ett monopol av den marknaden. Spelet är fortfarande inte ute än, men som tur är i en stämning mot Activision så har Genius Products (tidigare utgivare av Scratch) fått tillbaka all källkod för spelet, resten återstår att se.

Detta är bara ett par exempel, men om vi ska jämföra två kukar med varandra så är Activision rätt så stora jämfört med Jason West och Vince Zampella. Så, åt helvete med Activision, heja Jason och Vince, och ni två håll käft.

Justja Herbert, läste artikeln av Sean, intressant skriven, korrekta punkter, men Sean är en skitstövel med fokus på det ekonomiska framför vad vi som spelare vill och önskar så han kan lika gärna ta sig.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Finns det någon konkret information om vad, exakt, de 2 cheferna faktiskt anklagades för att ha gjort?

Det här hittade jag på LA Times websida:

Skrivet av Los Angeles Times:

Activision fired West and Zampella on March 1, alleging they had violated their contracts by seeking to start an independent studio and purposefully slowing the production of games while working for the Santa Monica-based publisher.

Stämmer det? Någon som har fler källor eller annan information?


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Finns det någon konkret information om vad, exakt, de 2 cheferna faktiskt anklagades för att ha gjort?

Det här hittade jag på LA Times websida:

Skrivet av Los Angeles Times:

Activision fired West and Zampella on March 1, alleging they had violated their contracts by seeking to start an independent studio and purposefully slowing the production of games while working for the Santa Monica-based publisher.

Stämmer det? Någon som har fler källor eller annan information?

*pekar mot Herbert*
Han där verkar ju så inne på att försöka hålla uppe Activisions "goda" rykte så han vet mest.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Övertyga dem att stanna o fortsätta göra misslyckade funktioner i fler spel? Nej tack.. räcker med att MW2 fick Matchmaking.

Medlem

Bilden är nog mer för att symbolisera det goda falska yttre där det inre giriga, lömska helvetet gömmer sig...

Hoppas bara Modern Warfare får sjunka med till botten och glömmas bort...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

han ser ond ut O.o

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Finns det någon konkret information om vad, exakt, de 2 cheferna faktiskt anklagades för att ha gjort?

Det här hittade jag på LA Times websida:

Skrivet av Los Angeles Times:

Activision fired West and Zampella on March 1, alleging they had violated their contracts by seeking to start an independent studio and purposefully slowing the production of games while working for the Santa Monica-based publisher.

Stämmer det? Någon som har fler källor eller annan information?

Det stämmer. Zampella & West hade dock ännu tidigare (före releasen av Modern Warfare 2) börjat bli illojala & försökte förstöra för Activision genom bland annat flygplatsmassakern.

Skrivet av Keasar:

Justja Herbert, läste artikeln av Sean, intressant skriven, korrekta punkter, men Sean är en skitstövel med fokus på det ekonomiska framför vad vi som spelare vill och önskar så han kan lika gärna ta sig.

& du vet vad majoriteten av spelare vill ha va? Hah, tillåt mig skratta. Vill man ha ett företag & styra det korrekt så får man banne mig lära sig alla aspekter istället för att skriva under kontrakt & sedan bryta dom när det passar en bäst.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:
Skrivet av Mellanare:

Finns det någon konkret information om vad, exakt, de 2 cheferna faktiskt anklagades för att ha gjort?

Det här hittade jag på LA Times websida:

Skrivet av Los Angeles Times:

Activision fired West and Zampella on March 1, alleging they had violated their contracts by seeking to start an independent studio and purposefully slowing the production of games while working for the Santa Monica-based publisher.

Stämmer det? Någon som har fler källor eller annan information?

Det stämmer. Zampella & West hade dock ännu tidigare (före releasen av Modern Warfare 2) börjat bli illojala & försökte förstöra för Activision genom bland annat flygplatsmassakern.

Aaaw, så de små utvecklarna försökte föstöra för det företag jag drog just upp är en bunt kostymer spelvärlden generellt verkar avsky? Så synd.

Skrivet av Herbert:
Skrivet av Keasar:

Justja Herbert, läste artikeln av Sean, intressant skriven, korrekta punkter, men Sean är en skitstövel med fokus på det ekonomiska framför vad vi som spelare vill och önskar så han kan lika gärna ta sig.

& du vet vad majoriteten av spelare vill ha va? Hah, tillåt mig skratta. Vill man ha ett företag & styra det korrekt så får man banne mig lära sig alla aspekter istället för att skriva under kontrakt & sedan bryta dom när det passar en bäst.

West och Zampella är, som du nämnde tidigare själv, miljonärer. Uppenbarligen vet de inte hur företag funkar eftersom de sitter på så lite pengar.
Och sa jag majoritet? Inte då, jag sa spelare bara, men när du ändå säger det. Kollar vi på kommentarer på en rad forum och liknande verkar just majoriteten ha någonting extremt emot Activision.
Visst, många skriver också hur de hatar Infinity Ward för hur kasst Modern Warfare 2 blev för oss PC spelare, jag däremot undanhåller den tanken tills någon erkänner vems idé IW.NET var.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

NIB
Medlem

Lita aldrig på en man utan ögonbryn.

Medlem

Jag önskar dem båda lycka till!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar