Stalker 2 visar små livstecken igen

Robot
Stalker 2 visar små livstecken igen
Geeks Gaming

Har smått svårt att bli hypat på detta. Bland annat för de andra STALKER spelen, visst hade grym atmosfär, men allt annat va riktigt dåligt. Och med alla "andliga" uppföljare som smått kommit senaste åren så känns det bara som 2an också kan bli ganska euroerash.

Skrivet av Jinxswe:

Har smått svårt att bli hypat på detta. Bland annat för de andra STALKER spelen, visst hade grym atmosfär, men allt annat va riktigt dåligt. Och med alla "andliga" uppföljare som smått kommit senaste åren så känns det bara som 2an också kan bli ganska euroerash.

Ja, faktiskt. Metro-spelen är överlägsna på alla punkter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan, nu blir jag sugen på att spela om de gamla spelen igen!

Medlem

Älskar STALKER-spelen, förutom tvåan som var sådär. Grym atmosfär och spännande utforskning. Ser fram emot detta.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Skribent

STALKER var ett av de här spelen som hade sjukt höga ambitioner men inte riktigt kunde leverera allt. Inte på något vis att utvecklarna ljög, de slavade på i många år för att få spelet att fungera, men att det i slutändan ändå fick inse vart de hade sina begränsningar.

Ska bli intressant och se vad som händer med 2an, men det känns lite som deja-vu med tanke på hur utvecklingen har gått än så länge....oavsett tror jag vi få vänta några år till innan vi får se något konkret.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

STALKER-spelen var och är mina största single player-upplevelser. Spelen är fortfarande otroligt underhållande och har en fantastisk atmosfär. Emellertid kan de med dagens mått kännas något daterade, men det kan enkelt botas med en välgjord mod. Ser väldigt mycket fram emot STALKER 2 men är, som alltid inför uppföljare, väldigt rädd för att det ska bli en flopp.

Ni som inte har testat Autumn aurora-modden till SoC och Misery till CoP - GÖR DET NU! Såväl grafiken, atmosfären och spelkänslan i stort är förbättrade på ett mycket tillfredsställande sätt.

Skribent
Skrivet av Nyyx:

STALKER-spelen var och är mina största single player-upplevelser. Spelen är fortfarande otroligt underhållande och har en fantastisk atmosfär.

Håller med, det finns något i spelet som är väldigt speciellt. En stämning som gjorde att det är ett av spelen som jag kunde bortse buggar och andra problem. Jag har inte heller spelat det med modar, men till trots haft en bra upplevelse med spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Som många andra älskade jag original-Stalker. Men det har varit så många turer med Stalker 2 att jag kommer vara beredd att spelet kommer antingen vara dåligt eller inte släppas alls.

Medlem

Har varit sugen som tusan att lira om de 3 gamla spelen o installerade till slut det nyaste spelet som tyvärr såg ut som garbage grafikmässigt. Jag som grafikkåt kunde inte lira vidare. Ska nog testa på de här moddarna som tipsats om här över. Muchas gracias amigos.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ja, faktiskt. Metro-spelen är överlägsna på alla punkter.

Metro-spelen är förvisso sjukt polerade och rent grafiskt väldigt snygga men också sjukt linjära och skriptade vilket gör att det känns som vilket annat FPS som helst bara att det är rysk postapokalypstema (har iofs inte hunnit spela exodus ännu så kanske har det ändrats där?). STALKER-serien känns mer som open world med lite rollspelsvibbar, samt med en ganska unik känsla. Om man ska jämföra det med något så är det nog bättre att jämföra det med Fallout, vilket också är ganska långt ifrån...

1
Skriv svar