Retro-shootern Prodeus sparkar igång Kickstarter-kampanj

Robot
Retro-shootern Prodeus sparkar igång Kickstarter-kampanj

Retro-estetik återskapad med modern teknik och aggressivt gameplay.

#Mike-and-Jason, #Prodeus


Medlem

Ser nice ut även om UIt tar lite för mycket plats. Känns väldigt Doomigt.

Medlem

Jason jobbade på sbz här innan men lämnade för att vara med och starta detta, helt klart rätt val då och så som det ser ut nu, ett ännu bättre val.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle gärna ha det till min Switch.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Ser nice ut även om UIt tar lite för mycket plats. Känns väldigt Doomigt.

Reagera också på det, men det ska man kunna ställa in.

https://www.kickstarter.com/projects/prodeus/prodeus

Verkar som de lägger till en del options, förhoppningsvis kommer man även kunna sänka och ändra kameraskakning och Call of duty sylt på ansiktet.

Releasehästryttare
Gnällkuk

too much clutter. man ser ju knappt något pga allt blodsplatter, hade gärna sett att man dragit ned på det så man faktiskt ser något.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag förstår inte varför alla retro-shooters måste ha pixlig grafik? Det räcker att spelmekaniken och stilen är retro för att man ska få den där känslan. Om det ändå ska göras i modern tappning kan de väl lika gärna skippa det där pixliga eländet? Det såg bara ut så där förr för att tekniken inte fanns att göra grafiken mer detaljerad.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag förstår inte varför alla retro-shooters måste ha pixlig grafik? Det räcker att spelmekaniken och stilen är retro för att man ska få den där känslan. Om det ändå ska göras i modern tappning kan de väl lika gärna skippa det där pixliga eländet? Det såg bara ut så där förr för att tekniken inte fanns att göra grafiken mer detaljerad.

Håller med, ser skit ut när man ”mixar” grafiken.

Medlem

Jag håller med er båda, det är lite för "mycket" och jag hoppas bara det är marketing att det är så pixligt, för gamla spel var ju inte det, bara pga upplösningen, drog man upp den (när man hade möjlighet) så var det skarpt och lätt att se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag förstår inte varför alla retro-shooters måste ha pixlig grafik? Det räcker att spelmekaniken och stilen är retro för att man ska få den där känslan. Om det ändå ska göras i modern tappning kan de väl lika gärna skippa det där pixliga eländet? Det såg bara ut så där förr för att tekniken inte fanns att göra grafiken mer detaljerad.

Skrivet av delli:

Håller med, ser skit ut när man ”mixar” grafiken.

Skrivet av Hipshot:

Jag håller med er båda, det är lite för "mycket" och jag hoppas bara det är marketing att det är så pixligt, för gamla spel var ju inte det, bara pga upplösningen, drog man upp den (när man hade möjlighet) så var det skarpt och lätt att se.

Om ni kollar på videon så kommer ni märka att det är ett filter som går att stänga av.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Releasehästryttare

@Boomer: Du tror folk kollar på länkade Youtube klipp häromkring?

Medlem

Spel som Dusk eller Ion Maiden tilltalar mig mer. Det är ju spel som känns som de kunde funnits på 90-talet men samtidigt har spelbarheten av ett modernt spel.

Det här verkar mer bara vara den visuella stilen som först och främst är viktigt... vilket också gör att det hela att se ut som ett sånt där fake-spel man skulle kunna se en karaktär i en TV serie sitta och spela.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Om ni kollar på videon så kommer ni märka att det är ett filter som går att stänga av.

Jo, det finns många inställningar, dessutom använder alla sådana här spel unitys egna "skapa-fake-pixklar inställing" som brukar vara exponerad att dra i lite hur man vill.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

too much clutter. man ser ju knappt något pga allt blodsplatter, hade gärna sett att man dragit ned på det så man faktiskt ser något.

Ge mig ännu mer blod och ett VR-läge=)
Dom får gärna lägga till så att man får någon form av berzerk-läge desto mer blod man får på sig.

Och nej, jag tror inte på att man blir aggressiv IRL bara för att man spelar spel med splatter.
Det får dock gärna finnas ett filter för dom som stör sig på clutter eller känner sig känsliga.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Boomer: Du tror folk kollar på länkade Youtube klipp häromkring?

https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/207/234/you-...

Scrolla faktiskt genom den 8)

Gnällkuk
Skrivet av Fearnox:

Ge mig ännu mer blod och ett VR-läge=)
Dom får gärna lägga till så att man får någon form av berzerk-läge desto mer blod man får på sig.

Och nej, jag tror inte på att man blir aggressiv IRL bara för att man spelar spel med splatter.
Det får dock gärna finnas ett filter för dom som stör sig på clutter eller känner sig känsliga.

Har inga problem med splatter, får gärna var mycket men det där var liksom överdrivet så att det bara blev irriterande när det blev svårt att se något tucker jag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar