Anno 1800 flyttar till Epic store

Robot
Anno 1800 flyttar till Epic store

Men kommer att finnas kvar på Steam för de som redan har köpt spelet.

#anno-1800, #epic-store, #steam


Medlem

Två veckor kvar till release

Avstängd
Skrivet av Bojkott:

Två veckor kvar till release
https://i.imgur.com/woGm5Ry.jpg

Tror inte Epic har så mycket att göra med det den här gången. Är nog utvecklaren / publishern som valt att göra det.

Säkert samma sak med andra spel också. Utgivarna som väljer Epic store och Epic som måste ta all skit från gnälliga Steam fanboys


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

CFW
Medlem

Denna blir ändå på Uplay så spelar ingen roll. Har en enkel filosofi: Uplay för Ubisoft-spel, Origin för E....ah just det, men om jag nånsin köper ett EA-spel igen och Steam för allt annat.

Bäst att förköpa Three Kingdoms redan nu på Steam bara för att.

Medlem

Vad bra. Då slipper jag tänka på det spelet.

Från samma källa som bilden "As for whether Epic will continue grabbing exclusives in general, the panel said that its current strategy is about getting the 88/12 revenue split out there—a way to get off the ground—and that Epic won't be negotiating exclusivity deals at this rate forever.

"We could go to zero, or we could go to very very few major exclusives within a given year," said Allison. "We will definitely not be doing them on the scale we're doing them now."

Så den stora mängden Epic game store exklusiva spel verkar vara något tillfälligt.

Medlem

Det är ju trots allt 1a April idag.....jag hoppas iaf att detta är ett skämt.

Medlem

Stödja Epic Store = Stödja diktaturen Kina. Nej tack.

Medlem

Utan att själv säga nu eller bä om det hela, så är det rätt roligt att läsa kommentarerna till alla nyheter om Epic Store. 😀

Medlem

April April?!

Avstängd

Äntligen sund konkurrens till Steam. Förmodligen det värsta fenomenet inom spelhistorien som någonsin inträffat. Steam och Netflix med deras fullständiga dominans över underhållningsmedia är en total katastrof. Planekonomi nej tack. Även när den bedrivs via företag nyanserad till corporatism. Mitt fulla stöd till Epic Store. Loggar in hos er nu.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad bra. Då slipper jag tänka på det spelet.

Du hade ändå behövt Uplay i bakgrunden för Anno på Steam.

Skrivet av vilma:

Äntligen sund konkurrens till Steam. Förmodligen det värsta fenomenet inom spelhistorien som någonsin inträffat. Steam och Netflix med deras fullständiga dominans över underhållningsmedia är en total katastrof. Planekonomi nej tack. Även när den bedrivs via företag nyanserad till corporatism. Mitt fulla stöd till Epic Store. Loggar in hos er nu.

Snyggt bete där. Sen när är exklusivitet sund konkurrens?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Skrivet av Instant:

Det är ju trots allt 1a April idag.....jag hoppas iaf att detta är ett skämt.

Tyvärr, detta tillkännagavs för flera dagar sen, bara FZ som är långsamma med nyheter


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du hade ändå behövt Uplay i bakgrunden för Anno på Steam.

Just det, glömde bort det. Då spelar det ju faktiskt ingen roll (eftersom jag inte vill ha uplay heller).

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Just det, glömde bort det. Då spelar det ju faktiskt ingen roll (eftersom jag inte vill ha uplay heller).

Synd dock att bojkota ett bra spel bara för att den inte använder rätt launcher.

Medlem

Alltid lika kul i Epic-trådarna när vissa vill få det att låta politiskt att de väljer bort Epic Store.

Gäller er demokratiska revolution bara mjukvara från Epic, eller väljer ni bort allt som har en anknytning till Kina? Skor från Nike och Adidas, elektronik från Apple, Lenovo, Huawei och Samsung. Jag hoppas också att ni lyckades få en Japantillverkad Playstation 4 och inte ett exemplar som tillverkats i Kina, men av principskäl borde ni välja bort Sony helt eftersom de indirekt stödjer den kinesiska diktaturen.

Jag är helt för att man väljer Steam före Epic. Det är ett val man gör som konsument, och det är helt fritt att välja baserat på tycke och smak. Ni kan välja bort Epic för att ikonen är fulare än Steams om ni vill det. Men att ni försöker applicera en politisk ståndpunkt på Epic-kritiken, samtidigt som ni sitter med datorer/kläder/hemelektronik och annat kul som helt eller delvis tillverkats i Kina är hyckleri.

Skrivet av Bennii:

Alltid lika kul i Epic-trådarna när vissa vill få det att låta politiskt att de väljer bort Epic Store.

Gäller er demokratiska revolution bara mjukvara från Epic, eller väljer ni bort allt som har en anknytning till Kina? Skor från Nike och Adidas, elektronik från Apple, Lenovo, Huawei och Samsung. Jag hoppas också att ni lyckades få en Japantillverkad Playstation 4 och inte ett exemplar som tillverkats i Kina, men av principskäl borde ni välja bort Sony helt eftersom de indirekt stödjer den kinesiska diktaturen.

Jag är helt för att man väljer Steam före Epic. Det är ett val man gör som konsument, och det är helt fritt att välja baserat på tycke och smak. Ni kan välja bort Epic för att ikonen är fulare än Steams om ni vill det. Men att ni försöker applicera en politisk ståndpunkt på Epic-kritiken, samtidigt som ni sitter med datorer/kläder/hemelektronik och annat kul som helt eller delvis tillverkats i Kina är hyckleri.

Nu är skillnaden att den kinesiska regeringen genom Tencent har en stor roll och inflytande i företaget som driver platformen. Det funkar inte på samma sätt med gympaskor och datorer som bara tillverkas i Kina. Att jämföra olika produktkategorier på det sättet som du gör är bara missvisande och oseriöst


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Avstängd
Skrivet av totalwarplayer:

Snyggt bete där. Sen när är exklusivitet sund konkurrens?

Tack. Man tävlar om andelar. Fri handel utan embargon. Exklusivt för att dom vann upphandlingen. Sund för att "det totala riket" förlorade en kund. En kund som får betalt för sitt arbete.

Skrivet av vilma:

Tack. Man tävlar om andelar. Fri handel utan embargon. Exklusivt för att dom vann upphandlingen. Sund för att "det totala riket" förlorade en kund. En kund som får betalt för sitt arbete.

Ditt argument är alltså "Steam BAD!"


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Inaktiv
Skrivet av totalwarplayer:

Nu är skillnaden att den kinesiska regeringen genom Tencent har en stor roll och inflytande i företaget som driver platformen. Det funkar inte på samma sätt med gympaskor och datorer som bara tillverkas i Kina. Att jämföra olika produktkategorier på det sättet som du gör är bara missvisande och oseriöst

steamfanboy, bevisa att någonting läker till Kina, jag är mer orolig för mitt steamaccount, för allt där får ju mr redhead overcomb tag i.

On topic:
Bra som fan att epic skaffar ett spel till.

Avstängd
Skrivet av totalwarplayer:

Ditt argument är alltså "Steam BAD!"

Jepp! Steam is real bad. All monopol är dåligt. Du fördrar säkert fler partier att rösta på. Finner nog även fördelar med fler bolag att välja mellan när du ska handla. Steam is really, really bad.

Medlem

Måste man inte spela det via uplay ändå? Sist jag spelade ett ubi spel i steam var jag tvungen att ha uplay igång i bakgrunden.

Vad är det Ubisoft sysslar med?

Ubisoft har ju inte lyckats att konkurrera med Steam och de blir rättmätigt lite ledsna i ögat när spelarna köper deras spel via Steam och inte via deras eget uPlay. Men att de haft sina spel på Steam har bidragit till en större och stabilare kundkrets, som knutits till uPlay.

Ubisoft har därför börjat att experimentera med sin försäljning samtidigt som att de håller ett vaksamt öga på diskussionen kring Steam-Epic. Vad hände om de flyttade The Division 2 bort från Steam och till Epic?
Försäljningen ökade rekordartat på uPlay!
Vad händer när de annonserar att det kommer att gå bra att förhandsboka Anno på Steam till release och sedan går det inte att köpa via Steam?
De kan få lite snålskjuts i Steams marknadsföring och förhoppningsvis ökar förhandsbokningarna. När spelet sedan dras undan från Steam så kommer spelarna att gå till... Tada! uPlay förstås!

Vad vi ser här är att Ubisoft skickligt manövrerar i ett stormande hav.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Förstår faktiskt inte varför folk försvarar Steam, finns ju inget som är bra med den plattformen längre. Överpriser på och omöjligt för utvecklare att få synas. Jag skulle föredra Epic store alla dagar i veckan eller vilken annan store som helst faktiskt. Gog är inte så dumt heller. Håller med Vilma här, och att bojkotta ett spel för att det är på fel launcher låter ju helt sjukt. Det är ju inte launcherna i sig som blir drabbade av er bojkott utan företaget som utvecklat spelet.

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Alltid lika kul i Epic-trådarna när vissa vill få det att låta politiskt att de väljer bort Epic Store.

Gäller er demokratiska revolution bara mjukvara från Epic, eller väljer ni bort allt som har en anknytning till Kina? Skor från Nike och Adidas, elektronik från Apple, Lenovo, Huawei och Samsung. Jag hoppas också att ni lyckades få en Japantillverkad Playstation 4 och inte ett exemplar som tillverkats i Kina, men av principskäl borde ni välja bort Sony helt eftersom de indirekt stödjer den kinesiska diktaturen.

Jag är helt för att man väljer Steam före Epic. Det är ett val man gör som konsument, och det är helt fritt att välja baserat på tycke och smak. Ni kan välja bort Epic för att ikonen är fulare än Steams om ni vill det. Men att ni försöker applicera en politisk ståndpunkt på Epic-kritiken, samtidigt som ni sitter med datorer/kläder/hemelektronik och annat kul som helt eller delvis tillverkats i Kina är hyckleri.

Hade ingen aning om politiken. Vilket inte förändrar någonting i sak. Tror att länken mellan oss och FZ också har en viss ankytning till just Kina. Bra inlägg.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Tyvärr, detta tillkännagavs för flera dagar sen, bara FZ som är långsamma med nyheter

Okej tack för svaret.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Synd dock att bojkota ett bra spel bara för att den inte använder rätt launcher.

Kan tyckas tråkigt men finns ju faktiskt många bra spel så jag överlever nog. Sen kommer det säkert till steam så fort en "remastered complete edition" släpps.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tror inte Epic har så mycket att göra med det den här gången. Är nog utvecklaren / publishern som valt att göra det.

Säkert samma sak med andra spel också. Utgivarna som väljer Epic store och Epic som måste ta all skit från gnälliga Steam fanboys

Säger Epic fanboy nr 1. Steam är iallfall inger malware som skiten du kör.

Medlem

Sämst, får se hur länge man kan hålla sig från Epic Store.

123
Skriv svar