Köp Borderlands-samling på Steam med en rabatt på 94 %

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Hade det varit omvända roller hade steam säkert gjort nåt liknande. Dom vet om att många inte vill ha mer än en launcher och istället sitter dom stilla i båten medan epic får dåligt rykte för att sedan eventuellt fortsätta sin monopol ställning.

Vi har redan sett hur uplay desperat försöker komma in brett på marknaden och även origin, men troligen har majoriteten som klagar här enbart steam även om exempelvis origin gav bort bf3 för nåt år sedan.

Frågan ni bör ställa er (ni som bara har steam) är vad som krävs för att ni ska bryta monopolet och skaffa en launcher till? Att sätta en lägre prislapp på spelen har jag svårt å tro skulle vara grejen.

Det här inte att göra med att det är en "launcher".
Ingen bryr sig om att det finns spel på andra launchers.
Jag har Origin till Battlefield och annat, jag hade inget emot att installera Uplay för att köra Siege.
Och jag kommer ändå aldrig installera EPICs launcher på min PC.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Nu får ni förfan ge er! -jag snackar om er som käbblar om Epic store osv. det räcker i den andra tråden ffs!

Edit: @uberpwnage2.0: dags o styra upp lite?

Skrivet av Gregerory:

Bra deal! Tack för heads up. Har inte spelat tvåan.
Och ettan var en livstid sen. Några år innan the age of lättkränkthet, hobbypolitism och ”jag vet att jag har rätt för att mina tre kompisar tycker likadant” världsbilden.

Jag tycket FZ-communitiet har vara ganska lugnt på den fronten. Brukar vara kul att kika in här men den här gnäll och groll sörjan, vad är det? Trams.

Skrivet av vbgbasse:

Hade det varit omvända roller hade steam säkert gjort nåt liknande. Dom vet om att många inte vill ha mer än en launcher och istället sitter dom stilla i båten medan epic får dåligt rykte för att sedan eventuellt fortsätta sin monopol ställning.

Vi har redan sett hur uplay desperat försöker komma in brett på marknaden och även origin, men troligen har majoriteten som klagar här enbart steam även om exempelvis origin gav bort bf3 för nåt år sedan.

Frågan ni bör ställa er (ni som bara har steam) är vad som krävs för att ni ska bryta monopolet och skaffa en launcher till? Att sätta en lägre prislapp på spelen har jag svårt å tro skulle vara grejen.

Det folk inte förstår är att det som folk klagar på EGS är INTE att det är en extra launcher att ha på datorn, utan de faktum att de försämrar situationen för oss konsumenter som vill köpa och spela spelen.

Och folk förstår inte att bara för att spel aktiveras i Steam innebär det inte att de är SteamEXKLUSIVA. En enormt stor skillnad.

Det Epic gör är att förhindra konkurrens vilket INTE gynnar oss konsumenter.

Skrivet av loerk:

Det här inte att göra med att det är en "launcher".
Ingen bryr sig om att det finns spel på andra launchers.
Jag har Origin till Battlefield och annat, jag hade inget emot att installera Uplay för att köra Siege.
Och jag kommer ändå aldrig installera EPICs launcher på min PC.

Håller med till 100%.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Synd, då jag hade sett fram imot Borderlands 3.
Hoppas att dom släpper det på Steam framöver, eftersom att jag inte är sådär jättepigg på att stödja varken Epic eller Tencent.

Medlem

Köpt!


signatur
Medlem
Skrivet av Moraxus:

Jag köpte och såg fram emot att kira the prequel men grafiken är ju så dålig så man kräks. Kan inte spela detta. Minns inte att borderland 1 var såhär dåligt grafiskt. Menar inte estetiken/stilen, den gillar jag - utan de faktum att allt är så lågupplöst och FOV är typ 10 meter framför dig. Längre bort blir allt suddigt... har alla grafikinsällningar på max. Funderar på refund

Du är väl medveten om att max på alla inställningar just gör bilden suddig o.s.v. i en del spel?

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Du är väl medveten om att max på alla inställningar just gör bilden suddig o.s.v. i en del spel?

Nej det var jag inte. Låter ju inte direkt logiskt,men så är det kanske

Medlem

köpte ändå


signatur

//monster

Medlem

@Moraxus: Just i BL så har dom en rätt rutten implementation av Depth of Field, ha allt på max men slå av DoF så blir det mycket skarpare.

Btw: remastern är himla nice skarpa texturer och bra QoL förbättringar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vi behöver inte fler aktörer, snarare att de enas om en oberoende plattform där övriga är produkt- och tjänsteleverantörer.

Jag hade föga emot Epics launcher, men när det blev EGS övergav jag den omedelbart. Det har med fler saker att göra, men jag är inte intresserad av att bredda ytterligare.

Då måste vissa saker och funktionalitet lyftas ut och erbjudas på samtliga plattfomar: En licens per spel(inte en per plattform), molnsave mellan, achievements per titel, konfigs över plattform.

Jag inser att jag drömmer, men detta måste ske. De måste börja samsas i den enorma sandlådan. Den första som löser den upphovsrättsliga knuten där andra aktörer bara kan koppla på sin dumma hårdvara för att bistå med beräkningskraft, vinner internet den dagen!

12
Skriv svar