Återförsäljare listar Switch-titlarna Metroid Prime Trilogy och... Zelda: A Link to the Past!?

Robot
Återförsäljare listar Switch-titlarna Metroid Prime Trilogy och... Zelda: A Link to the Past!?
Inaktiv

Flodvågen av old shit till Switch bara fortsätter

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Flodvågen av old shit till Switch bara fortsätter

Är inte ett fan av allt gammalt som kommer, men som tur är så är det fortfarande väldigt mycket nytt som släpps också. Där hade jag ett stort problem med WiiU där majroteten av spelen som var något att ha var remakes. Men det gjordes ju inte mycket nytt till den konsolen heller sååååå.

Testpilot

Link Between Worlds är i princip en remake av Link to the Past, så känns rätt överflödigt minst sagt. Vore smartare att ta Twilight Princess och Wind Waker till Switch i så fall.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Link Between Worlds är i princip en remake av Link to the Past, så känns rätt överflödigt minst sagt. Vore smartare att ta Twilight Princess och Wind Waker till Switch i så fall.

Skulle knappast säga att det är en remake. Lååångt ifrån en remake. Det är samma värld, till stor del, ja, men i övrigt finns det inte mycket som gör dem lika. Sen släppte de HD remaksen av TP och WW på WiiU, men iofs så har de släppt New Super Mario U Switch Deluxe Turbo Luigi edition även till Switch så de kommer säkert ändå.

Men det skiter jag i! GE MIG ETT NYTT SUPER MARIO STRIKERS!

Testpilot
Skrivet av Esri:

Skulle knappast säga att det är en remake. Lååångt ifrån en remake. Det är samma värld, till stor del, ja, men i övrigt finns det inte mycket som gör dem lika. Sen släppte de HD remaksen av TP och WW på WiiU, men iofs så har de släppt New Super Mario U Switch Deluxe Turbo Luigi edition även till Switch så de kommer säkert ändå.

Men det skiter jag i! GE MIG ETT NYTT SUPER MARIO STRIKERS!

En spirituell remake vore kanske ett bättre epitet. Sedan är det ju bara släppa allt Wii U till Switch eftersom det uppenbarligen säljer.

Mario Strikers har jag aldrig testat, trots mitt fotbollsintresse.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

En spirituell remake vore kanske ett bättre epitet. Sedan är det ju bara släppa allt Wii U till Switch eftersom det uppenbarligen säljer.

Mario Strikers har jag aldrig testat, trots mitt fotbollsintresse.

Ja det kan jag gå med på, föredrar av ren nostalgi LTTP, men har spelat igenom LBW 4 gånger hittills så för min del klarar jag mig utan det. Ja det är ju i princip vad de gör just nu, många av WiiU spelen (värda att spela DVS) har dykt upp på Switch. Vilket jag iofs inte har något emot rent principellt då det var få som hade konsolen och spelen var faktiskt riktigt bra. MEN! De försöker sälja spelen för fullpris i många fall, det är inte ok :/.

Medlem

Håller helt med om er analys. Trodde att Persona 5 redan var utannonserat för Switch men så är alltså inte fallet.

Metroid Prime Trilogy blir instant buy, spelade bara några timmar av det första när det begav sig, tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Persona 5 är rekommenderat för alla som äger en switch. Kanske blir nya "The Royal" versionen direkt. Så blir intressant att se släppdatum.

Medlem

Inte ett fan av alla gamla titlar som släpps.. men HECK YEAH! I'm getting A link to the past!!


signatur

You can't win the game...

Medlem

Har ju inte kommit mycket bra i fps-väg sen Metroid prime förutom Doom 2016 och första dishonored så det låter bra detta.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Kontot avslutas

Jag hade nog sagt något liknande.
Persona 5 vet jag knappt något om, kände inte ens till spelet för inte alls länge sedan.

Metroid Prime Trilogy kan jag verkligen tänka mig att den kommer snart. Det enda av dessa spelen som jag verkligen tror kommer snart.

The Legend of Zelda: A Link to the Past kan jag säga ja på om det skulle röra sig om att SNES spel kommer börja släppas online snart med precis som NES spelen. Men som ett fristående spel, remake, så tror jag inte på det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Att A Link to the Past skulle släppas är väl så rimligt som det kan bli. Det kommer ju med största sannolikhet röra sig om att SNES-spel kommer till Nintendo Online i så fall. Att remake av Link's Awakening är på gång förstår jag inte alls varför det skulle hindra att man släpper en klassiker. Och varför det faktum att 6 år gamla A Link Between Worlds finns till 3DS skulle spela in förstår jag inte heller.

Skribent
Skrivet av Gazimaluke:

Att A Link to the Past skulle släppas är väl så rimligt som det kan bli. Det kommer ju med största sannolikhet röra sig om att SNES-spel kommer till Nintendo Online i så fall. Att remake av Link's Awakening är på gång förstår jag inte alls varför det skulle hindra att man släpper en klassiker. Och varför det faktum att 6 år gamla A Link Between Worlds finns till 3DS skulle spela in förstår jag inte heller.

Fast nu är det ju Best buy some listar det i sin kommande försäljningslista, och det är ju föga troligt att Zelda 3 kommer säljas i handeln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ge mig en remake av twilight princess spelade a link to the past på snes mini för ett tag sen

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast nu är det ju Best buy some listar det i sin kommande försäljningslista, och det är ju föga troligt att Zelda 3 kommer säljas i handeln.

Kan det vara en felskrivning och att det är remaken på Links awakening man egentligen menar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Kan det vara en felskrivning och att det är remaken på Links awakening man egentligen menar?

Det kan det också vara förstås.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det kan det också vara förstås.

Tror nästan det, namnen är trots allt rätt snarlika. Som du säger så är det föga troligt att A Link to the past kommer att säljas i handeln.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om man får önska så hade jag med glädje tagit emot Windwaker till Switch. Missade det när det begav sig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Skulle egentligen inte bli förvånad av A Link to the Past heller.

Typ att de börjat emulera det för Nintendo Online, lagt till lite nya grejer och tänkt "Fan det är kommer ju våra fans betala 499kr för i butik istället"

1
Skriv svar