Super Mario Odyssey och Zelda: Breath of the Wild får VR-stöd

Robot
Super Mario Odyssey och Zelda: Breath of the Wild får VR-stöd

Strax efter lanseringen av Labo VR Kit uppdaterar Nintendo sina storspel med virtual reality.

#nintendo-labo, #super-mario-odyssey, #zelda-breath-of-the-wild, #nintendolabo


Inaktiv

Fram med silvertejpen

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Fram med silvertejpen

Dags att raka skallen först, satans irriterande med silvertejp i håret

Medlem

Jag hoppas fortfarande att det här är nån form av aprilskämt. 640x720 per öga i 30 Hz, det lär ju vara en jäkligt kul VR-upplevelse.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag hoppas fortfarande att det här är nån form av aprilskämt. 640x720 per öga i 30 Hz, det lär ju vara en jäkligt kul VR-upplevelse.

Ja den upplösningen är ju inte kul. Men skärmen kör väl i 60 Hz? Då kan du köra time-/spacewarp även om spelet körs i 30 fps.

Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja den upplösningen är ju inte kul. Men skärmen kör väl i 60 Hz? Då kan du köra time-/spacewarp även om spelet körs i 30 fps.

Teoretiskt ja, men då ska Switchens VR compositor både stödja och orka driva sådana funktioner samtidigt som den kör spel som i vissa fall knappt körs i stabila 30 FPS i vanligt handhållet läge (exempelvis just BotW som har bekymmer med framedrops titt som tätt).

Missförstå mig rätt, jag tycker att det är ballt att de är intresserade av VR och testar saker, men Switchen är verkligen inte rätt hårdvara för det här.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Yikes, det låter mer som straff än spel.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Skägg.
10 Chambers

Uppdatering: vi skrev inledningsvis att man behövde en ny sparfil för att aktivera VR i Breath of the Wild, vilket var precis det man inte behövde. Glad fredag!


signatur
eld
Medlem

Säljes: nästan oanvänd switch, luktar lite kräks, bara spelat ett vr-spel!

Inaktiv
Skrivet av eld:

Säljes: nästan oanvänd switch, luktar lite kräks, bara spelat ett vr-spel!

Snabbt och smidigt att vika ihop kartongen och skicka

Medlem

Snacka om tease att skaffa den kraftfullare varianten sen.

1
Skriv svar