Inaktiv
Rädsla

Vad är du rädd för?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag är rädd för att bli kär.

Medlem

Mig själv.


signatur

<3

Medlem

Castorfiber, jag skulle inte vilja möta han i en mörk gränd helt själv.

Och insekter, stora sådana. Jag fattar inte att jag tog mig igenom Marigold med vettet i behåll.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Haha, Thumba... Om jag var i gränden skulle du ju ha backup!

Själv är jag nog rädd för andra trafikanter.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

När jag var mindre var jag rädd för myror och ett par högtalare till tv:n som jag alltif frömde läskiga drömmar om.

Det enda som jag är lite rädd för nu är :$Getingar:$

Medlem

Överklassen.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

Överklassen.

:up:. Folk som är styrda av pengar, mycket farliga.

Jag är rädd, framför allt har mycket respekt för människor som vet om att dom inte har fått fulla cirkeln av uppfostran men ändå försöker leva ett normalt liv i samhället. Dom försöker anpassa sig och låtsas vara som alla andra medans dom igentligen vet om vad dom är. Dom är som en tickande bomb, och medans åren kommer gå kommer dom inte orka hålla imot, och till slut kommer något att hända. Jag har stött på många sådana här människor, dom är lätta att genomskåda men man får vara väldigt försiktig av att inte visa det.

Livet fungerar tyvärr inte så att dom som ser farliga ut är farliga och dom som ser ut att vara ofarliga är ofarliga. Snarast tvärtom.

Medlem

Stackmyror och getinar, syrsor och parasiter som lever i människor. Psykiskt labila människor, tunga beroenden, krig, döden och Pippi Pelikan.

Medlem

ORMAR

*faints*

No but snakes are srs bsns


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Höga höjder och folkmassor.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Rädsla är bara ett tecken på svaghet.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Harkrankar.

Håller med hatar de så fort de kommer inomhus tar jag en tidning och smäller de:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av psykotisk:

Rädsla är bara ett tecken på svaghet.

Det är ett tecken på sundhet. Rädsla är en naturlig känsla som är nödvändig för överlevnad.

Jag är rädd för getingar (inte humlor - dom är fina ), ibland döden, spindlar (måttligt) och att hålla föredrag inför många människor.

Medlem

Sjukligt rädd för spindlar, araknofobi kallas det.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag är rädd för att bo i Sverige hela mitt liv.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av psykotisk:

Rädsla är bara ett tecken på svaghet.

Det är ett tecken på sundhet. Rädsla är en naturlig känsla som är nödvändig för överlevnad.

Nej, obefogad rädsla i form av fobier eller liknande är inte på något sätt ett tecken på sundhet. Det är bara en dålig ursäkt för en svaghet.

Om du däremot är allergisk och risken finns att du kan dö i en anafylaktisk chock pga ett getingsstick och således är rädd för getingar och håller dig borta från dom - det är sundhet.

Medlem

Är rädd för spindlar, ormar och morötter.

Har haft morotsfobi sen jag var liten och kan inte bli av med den

Medlem

Livet i ett hamster-hjul.

Sedan är jag väll inte speciellt förtjust i insekter i allmänhet.

Medlem
Skrivet av psykotisk:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av psykotisk:

Rädsla är bara ett tecken på svaghet.

Det är ett tecken på sundhet. Rädsla är en naturlig känsla som är nödvändig för överlevnad.

Nej, obefogad rädsla i form av fobier eller liknande är inte på något sätt ett tecken på sundhet. Det är bara en dålig ursäkt för en svaghet.

Om du däremot är allergisk och risken finns att du kan dö i en anafylaktisk chock pga ett getingsstick och således är rädd för getingar och håller dig borta från dom - det är sundhet.

just i fallet getingar, säg att man inte är allergiker men är rädd för att få ett stick av dem, är det obefogat? Det handlar ju ändå om smärta.
Jag är inte rädd för dem själv, men jag är försiktig tex när jag klipper gräset, dels för att de är levande varelser men även för att jag vill undvika stick.

Jag brukar inte vara rädd, jag är riskmedveten


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag är rädd för att andra skall skada sig, familj, vänner, så fort de ska göra något, åka bil, ligga ner och käka godis så oroar jag mig. Suger ganska rejält att inte kunna ta det lugnt.


signatur
Inaktiv

Jag drömmer ett par mardrömmar i månaden om getingar som jagar mig och kryper på ansiktet och försöker ta sig in i mig. :s


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Donqen:

Överklassen.

:up:. Folk som är styrda av pengar, mycket farliga.

Jag är rädd, framför allt har mycket respekt för människor som vet om att dom inte har fått fulla cirkeln av uppfostran men ändå försöker leva ett normalt liv i samhället. Dom försöker anpassa sig och låtsas vara som alla andra medans dom igentligen vet om vad dom är. Dom är som en tickande bomb, och medans åren kommer gå kommer dom inte orka hålla imot, och till slut kommer något att hända. Jag har stött på många sådana här människor, dom är lätta att genomskåda men man får vara väldigt försiktig av att inte visa det.

Livet fungerar tyvärr inte så att dom som ser farliga ut är farliga och dom som ser ut att vara ofarliga är ofarliga. Snarast tvärtom.

^- Jag är rädd för folk som lider av paranoia och vanföreställningar.

Medlem

Jag skulle bli rädd om Redmac och Sito blev xbox fanboys.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag drömmer ett par mardrömmar i månaden om getingar som jagar mig och kryper på ansiktet och försöker ta sig in i mig. :s

frugan var rädd för spindlar ett tag, men kan förstå henne, hon hade en kompis i finland med såna där stora nasty spindlar, men det var nån natt som hon drömde om spindlar som dödade henne och hon kände att det inte alls var så farligt och någon orsak att vara rädd för dem, så nu gillar hon spindlar


signatur

thank you, come again

Medlem

Höga höjder, blir fane mig lite skakis när jag står på en stol.

Medlem

Muslimer!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Sjukt rädd för ormar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av huxflux:

just i fallet getingar, säg att man inte är allergiker men är rädd för att få ett stick av dem, är det obefogat? Det handlar ju ändå om smärta.
Jag är inte rädd för dem själv, men jag är försiktig tex när jag klipper gräset, dels för att de är levande varelser men även för att jag vill undvika stick.

Jag brukar inte vara rädd, jag är riskmedveten

Det skulle jag inte kalla för rädsla. Rädsla vore snarare om du frenetiskt började försöka vifta bort getingen och börja springa åt ett annat håll samtidigt.

Jag är varken farträdd eller rädd för döden men det betyder inte att jag kör över 300km/h med MC:n (kan ha hänt någon gång dock...) på varenda motorväg. Kör jag åt helvete så är jag med största sannolikhet död.

Riskmedveten? Definitivt.

123
Skriv svar