15 min gameplay-video från lovande Darkborn

Robot
15 min gameplay-video från lovande Darkborn

Action- och smygarspel från f.d. Dice-utvecklare.

#Darkborn, #The-Outsiders


Medlem

Utan Frostbite?

Medlem

Är väl egentligen för tidigt att uttala sig men det här såg ju rätt tråkigt ut :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag gillar konceptet men är inte riktigt imponerad än så länge.
Stridssystemet ser lite väl opolerat ut för det första, och ser ut att snabbt bli repetitivt.
Mitt andra problem är nog fienden i sig, hur de beter sig. De känns själlösa. Jag fick intrycket att de ska uppfattas som hemska människor(åtminstone från ens eget perspektiv som den varelse man spelar som), men jag får bara känslan att de är tröga grottmänniskor av något slag, om ens det. Som att deras enda syfte, deras existens går ut på att dö och inte mycket mer än så.

Medlem

Är inte detta typ exakt samma som dom visat innan 😴

Medlem

ser ju schyst ut... lite taget från far cry primare..

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag gillar konceptet men är inte riktigt imponerad än så länge.
Stridssystemet ser lite väl opolerat ut för det första, och ser ut att snabbt bli repetitivt.
Mitt andra problem är nog fienden i sig, hur de beter sig. De känns själlösa. Jag fick intrycket att de ska uppfattas som hemska människor(åtminstone från ens eget perspektiv som den varelse man spelar som), men jag får bara känslan att de är tröga grottmänniskor av något slag, om ens det. Som att deras enda syfte, deras existens går ut på att dö och inte mycket mer än så.

Jag håller med dig. AI:n i spelet ser helt efter ut... Ingen känsla alls och ser riktigt dumma och långsamma ut.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem

Håller med om väldigt styltiga animationer men annars såg drt mysigt/brutalt ut! Kan bli bra 😊

Medlem

Haha! Hur fungerar eran tipsfunktion egentligen? Tipsade om spelet redan förra veckan. Ligger andra intressanta saker där också. Bara ett tips.

Medlem

Ser intressant ut för mig. Synd bara med hornen på hjälmarna


signatur

I drank what?

Medlem

Håller med om vad andra redan har sagt. Ser väldigt B ut.

KoP
Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser intressant ut för mig. Synd bara med hornen på hjälmarna

Varför? 99% utav spelet verkar ju inte innehålla någon form utav realism iallafall. :'D

Avstängd

Ser intressant ut, svårt att inte tänka på Alien vs Predator.. bra öga för detaljer har skaparna också (grafiskt).

Medlem

Såg lite trist ut när allt utspelade sig i en 20 m bred korridor mellan höga bergsväggar. Lazy.

Medlem

@KoP: Vad har det med saken att göra? Får jag inte ogilla horn på hjälmarna bara för att resten är orealistiskt?


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade väldigt låga förväntningar eftersom jag läste kommentarerna här innan jag såg klippet, men tycker i efterhand att ni är lite väl hårda. Tycker det ser intressant ut, och visuellt är det väldigt tilltalande. Behöver jobba på striderna dock.

Skrivet av Luciphear:

Jag gillar konceptet men är inte riktigt imponerad än så länge.
Stridssystemet ser lite väl opolerat ut för det första, och ser ut att snabbt bli repetitivt.
Mitt andra problem är nog fienden i sig, hur de beter sig. De känns själlösa. Jag fick intrycket att de ska uppfattas som hemska människor(åtminstone från ens eget perspektiv som den varelse man spelar som), men jag får bara känslan att de är tröga grottmänniskor av något slag, om ens det. Som att deras enda syfte, deras existens går ut på att dö och inte mycket mer än så.

Låter som alla fiender i alla actionspel någonsin, namngivna karaktärer åsido.

Medlem

Såg intressant ut tills... Man blev den stora/större varianten... då avtog intresset.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Låter som alla fiender i alla actionspel någonsin, namngivna karaktärer åsido.

Håller inte riktigt med, åtminstone inte helt och hållet. Skiljer sig givetvis från spel till spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Luciphear:

Håller inte riktigt med, åtminstone inte helt och hållet. Skiljer sig givetvis från spel till spel.

Har du några exempel på undantag? Själv har jag nog aldrig spelat ett spel där generiska fiender inte upplevs som just det - generiska fiender. Inte vad jag kan komma på nu i alla fall. Det är svårt att ge kanonmat personlighet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har du några exempel på undantag? Själv har jag nog aldrig spelat ett spel där generiska fiender inte upplevs som just det - generiska fiender. Inte vad jag kan komma på nu i alla fall. Det är svårt att ge kanonmat personlighet.

Av någon anledningen så upplevde jag fienderna i Killzone 2 som unika, fast det inte är så.

Annars tycker jag att Horizon presterar bra på just denna punkten.

Duke Nukem 3D tyckte jag hade unika fiender även om de upprepades, åtminstone när jag var yngre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Såg intressant ut tills... Man blev den stora/större varianten... då avtog intresset.

Håller med, det blev bara köttigt efter det.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
1
Skriv svar