The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Inaktiv
Skrivet av Frasstheass:

Jag avsäger mig tjänsten som clanledare nu, då jag inte spelar D2 längre. Var inte min typ av spel trots allt.

Så pass? Vad var det som fick dig att inse det?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Så pass? Vad var det som fick dig att inse det?

Mycket av samma sak. Ständigt behöva byta gear efter i stort sätt varenda litet mission. Sen är ju storyn ingen höjdare.

Medlem

@Lord Haran: Aaah känner igen ditt namn! Du joinade mig här om dagen va? Skulle precis avsluta dessvärre.
Hojta om du vill lira någon kväll

Inaktiv
Skrivet av Frasstheass:

Mycket av samma sak. Ständigt behöva byta gear efter i stort sätt varenda litet mission. Sen är ju storyn ingen höjdare.

Tycker det är kanon. Storyn är precis tillräckligt närvarande för att jag ska orka lyssna och inte för mycket för att bli uttråkad. Vi är här för att panga skurkar oxh loota phat loots. Inte sitta och äta popcorn och kolla på 5minuters drama-cutscenes ;D

Skämt åsido! Vad blir det istället för TD2 då?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tycker det är kanon. Storyn är precis tillräckligt närvarande för att jag ska orka lyssna och inte för mycket för att bli uttråkad. Vi är här för att panga skurkar oxh loota phat loots. Inte sitta och äta popcorn och kolla på 5minuters drama-cutscenes ;D

Skämt åsido! Vad blir det istället för TD2 då?

Smaken är som baken. Avvaktar och ser hur Days Gone blir.

Medlem

Försökt hitta hur man ska lvla de andra specarna utan att faktiskt spela de, men verkar inte som om specc-pointsen flyter över till de andra om man har 160/160 i en men 0 i de övriga.
Någon annan som lyckats få poäng i de ändra utan att spela de och vill dela med sig hur?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tycker det är kanon. Storyn är precis tillräckligt närvarande för att jag ska orka lyssna och inte för mycket för att bli uttråkad. Vi är här för att panga skurkar oxh loota phat loots. Inte sitta och äta popcorn och kolla på 5minuters drama-cutscenes ;D

Skämt åsido! Vad blir det istället för TD2 då?

Precis det är ju en lootshooter, göra samma sak om och om och om igen för ett vapen med aningen bättre eller andra stats är ju hela vitsen 😂🤪


signatur

//mvh

Medlem

Jag har sällan haft så roligt med ett spel som med Division 2. Det passade mig perfekt. Älskar att utforska och loota. Samt att göra händelser på vägen, där det ibland blir slumpartade situationer som blir redan slagen mellan flera fraktioner.

Är van med grind från många D3 gubbar och säsonger. Där man lite på samma sätt fick börja om när varje ny säsong startade. Tycker det är helt ok i Division 2 också om de lugnar ner tempot lite nu efter T5 vilket det verkar som de gör i och med att raiden kommer i slutet av april och sannolikt kommer ligga på T5 nivå.

Måste bara tillägga att det är så otroligt snyggt spel också. Väder och ljuseffekterna är sanslöst bra.

Medlem
Skrivet av Beera:

@Lord Haran: Aaah känner igen ditt namn! Du joinade mig här om dagen va? Skulle precis avsluta dessvärre.
Hojta om du vill lira någon kväll

Absolut. Jag har varit lite dålig på att spela nu på sista tiden.

Men bara att joina om jag är online.

Medlem

Community update 11 april - Info om patch 2.1 (mindre patch med fixar och balansering) och vad de jobbar på.
https://forums.ubi.com/showthread.php/2036414-Community-Updat...

Medlem

Hallå där! Jag söker en klan på PS4. PSN: ErnieMcracken84

Medlem
Medlem

Vad fan har hänt efter patchen ?
Tar 10 minuter att starta och stänga av spelet. Laggar pung inne i spelet och texture pop-in är outhärdligt !
Innan hade jag inga problem alls och spelet flöt på.

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Vad fan har hänt efter patchen ?
Tar 10 minuter att starta och stänga av spelet. Laggar pung inne i spelet och texture pop-in är outhärdligt !
Innan hade jag inga problem alls och spelet flöt på.

För mig är det bara inloggning som strular.
Tar en jääävla tid. När jag avslutar skriver jag alltid /quit ändå så det går alltid undan.

Får hoppas de fixar inloggningen snart!

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Vad fan har hänt efter patchen ?
Tar 10 minuter att starta och stänga av spelet. Laggar pung inne i spelet och texture pop-in är outhärdligt !
Innan hade jag inga problem alls och spelet flöt på.

Det tar väldigt lång tid starta på min PC jämfört med tidigare, men inga problem inne i spelet.

Medlem

Äsch Ps4 klanen är ju full finns det fler FZ klaner för Division 2 på ps4:an?

Medlem

Massive svarade på reddit att de är medvetna om att något är fel med den långa start tiden och jobbar på det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Massive svarade på reddit att de är medvetna om att något är fel med den långa start tiden och jobbar på det.

Nice, men de lär ju inte jobba nu över påsk och fixa det.
När man äntligen är ledig och har tid att spela.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Intressanta saker som är på ingång.
Speciellt 515 GS från Dark Zones. Kommer nog framkalla en och annan tår från gnällisarna

Ser fram emot raiden!

Medlem

Gillar spelet starkt måste jag säga, men det finns ju katastrofala missar som det är nu.
Tycker det viktigaste är att fixa crafting och recalibration samt loot rng på vapen drops. totalt meningslöst som det är nu. Ingen recalibration på craftade delar= helt meningslöst att crafta överhuvudtaget.
Sen varför man lägger in rng roll på vapen drops är ju ett mysterium, droppar en gs500 AR ACR så SKA den ha mer skada än en exakt likadan med GS 460, helt hjärndött tänk av massive att köra rng roll på loot drops.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv
Skrivet av Snabeltorsk:

Gillar spelet starkt måste jag säga, men det finns ju katastrofala missar som det är nu.
Tycker det viktigaste är att fixa crafting och recalibration samt loot rng på vapen drops. totalt meningslöst som det är nu. Ingen recalibration på craftade delar= helt meningslöst att crafta överhuvudtaget.
Sen varför man lägger in rng roll på vapen drops är ju ett mysterium, droppar en gs500 AR ACR så SKA den ha mer skada än en exakt likadan med GS 460, helt hjärndött tänk av massive att köra rng roll på loot drops.

"KATASTROFALA missar" är väl ändå lite att ta i

Kan dock hålla med om att det är frustrerande att det droppar max-gs items som har sämre stats än items med lägre GS.
Hittade en P416 ikväll på gs495 med mycket sämre dmg än den lila jag hittade för någon vecka sedan på gs430.
Blev ett litet missnöjestjut

Om de nu ska insistera på att ha RNG på stat roll så får de iaf anpassa det så det scalear med itemets gearscore.

Sen att man kan få både lila och gula items på samma GS känns bara störigt. Borde gå att sortera bättre.
Allt <450 är lila och allt >450 är gult typ... Sen kan turkos och röd fortsätta variera i gs då de ändå sticker ut som de är.

Vad gäller craftingen så känns det som något man bara använder medan man levlar för att hålla sig
på samma nivå som fienderna. Sen när man är max-lvl får man ju sin gear via missions/strongholds osv.

Sist men inte minst (ironin) så skulle jag vilja att ens minimala utrymme uppgraderas rejält.
Ens inventory och cache fylls heeeelt för snabbt när man försöker spara ihop lite bis-rolls för att föra över till maxade items.
(Ja.. jag har perkat upp mitt utrymme )

Inaktiv

Läste att Massive backat med att ha farmable gs515 gear exklusivt i dark zones. De lyssnade på spelarna och lyckades därför troligtvis att undvika samma misstag som med ettan där folk slutade för att de blev intvingade i darkzones för bästa gearen. Bra ändring!

Medlem

Hur ser de ut i ps4 clanen nu, kommer vi ha tillräckligt med folk när de är dags för raid? Är inne då och då å tycker de verkar vara väldigt lite folk som spelar nu, även om clanen är full. Max 5 stycken online samtidigt är vad jag har sett

Gnällkuk

@Ezokas: Inget konstigt, har själv knappt spelar något på sistone. Funktionsuppdateringarna blev ju framskjutna en månad för att fokusera på balansändringar och om man inte gillar att spela PvP finns det ju inte så mycket som lockar en tillbaka in i spelet, åtminstone kan jag känna så själv.

Hyser inget tvivel på att folk kommer tillbaka strax innan raiden släpps dock!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ny state of the game igår, här är en summering. Det mesta är ändringar på PTS inför kommande uppdatering.
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/bgmv1r/state_of...

Massa bra saker är på gång!

Medlem

Många bra ändringar på gång. Ska bli kul för jag är inte supernöjd som det är nu.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Äntligen! Gul D50 @497 efter nästan 200 timmar. Craftade liberty och lägger den under kudden . Rättare sagt använder den i flera builds..rockar som holstered.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Äntligen! Gul D50 @497 efter nästan 200 timmar. Craftade liberty och lägger den under kudden . Rättare sagt använder den i flera builds..rockar som holstered.

Hittat 4st med 160h spelade.
Craftade Liberty och deconstructade direkt så jag kunde uppgradera min Chatterbox.
Bästa holstered efter Nemesis imo

Medlem

@anon_326725: 4st! vissa har turen på sin sida! har en 500 chatterbox. Menar du chatterbox är näst bäst holstered? För mig så är liberty strået vassare, beror ju så klart på build och prioriteringar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

@SaltyApple: 4st! vissa har turen på sin sida! har en 500 chatterbox. Menar du chatterbox är näst bäst holstered? För mig så är liberty strået vassare, beror ju så klart på build och prioriteringar.

Jag kör en P416 som mainvapen och chatterbox holstered pga man får sjuk RPM efter varje kill/reload. När jag får nemesis så blir det troligtvis den som holstered istället för 25% mer damage på min AR.

Skriv svar