Noclip intervjuar Bloodlines-skaparen Brian Mitsoda

Robot
Noclip intervjuar Bloodlines-skaparen Brian Mitsoda

Anekdoter från Troika-tiden och deras kaxiga pitch till Paradox för uppföljaren.

#paradox-interactive, #troika


Inaktiv

Hoppas verkligen "fans" håller förväntningarna längst, längst nere på skalan.

Hardsuit Labs är verkligen inga höjdare.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Hoppas verkligen "fans" håller förväntningarna längst, längst nere på skalan.

Hardsuit Labs är verkligen inga höjdare.

Jag sitter på hajptåget med sikte mot stjärnorna. Antingen blir det fantastisk eller en kraschlandning utan dess like. När det gäller ett Bloodlinesspel går det inte att hålla förväntningarna på en vettig nivå.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag sitter på hajptåget med sikte mot stjärnorna. Antingen blir det fantastisk eller en kraschlandning utan dess like. När det gäller ett Bloodlinesspel går det inte att hålla förväntningarna på en vettig nivå.

Jag håller med dig, vi har väntat för länge på nästa Bloodlines. Att Hardsuit har tagit sig an detta kommer att innebära att de går till historien, om det är som hjältarna som återupplivade Bloodlines eller som svinen som spottade på dess minne kommer att bli mycket intressant att se.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Hardsuit Labs är verkligen inga höjdare.

Vad baserar du det på?

Inaktiv

@Zerp: Deras spel? Vad annars.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

@Zerp: Deras spel? Vad annars.

Ja det var därför jag undrade... För Hardsuit labs har nämligen inte släppt ett endaste spel ännu, utan Bloodlines upföljaren blir deras första

Medlem
Skrivet av Zerp:

Ja det var därför jag undrade... För Hardsuit labs har nämligen inte släppt ett endaste spel ännu, utan Bloodlines upföljaren blir deras första

Blacklight: Retribution?

Medlem
Skrivet av Manqs:

Blacklight: Retribution?

Släpptes 2012 till Steam och 2013 till PS4 av Zombie Studios/Perfect World Entertainment.

Zombie Studius gick i konkurs Januari 2015.

Vissa av de anställda gick vidare och grundade en ny Stuido "Builder Box Games" som fick med sig rättigheterna till Blacklight. Denna bytte sedan namn till Hardsuit Studios.

De verkar ha tagit in ett i stortsett nytt team sedan dess inför Bloodlines 2 utvecklingen, och med tanke på hur mycket spelutvecklingsbranchen rör på sig speciellt i samband med konkurser osv så tror jag inte det team som idag 2019 Jobbar med Bloodlines 2 har mkt att göra med det team på Zombie Studios som släppte Blacklight 2012.

Jag är öppen för att bli motbevisad dock, men bevisbördan ligger på Rorschach om han vill hävda både att Blacklight är ett dåligt spel ( vilket viss press och en miljon spelare vid release inte tycks hålla med om för övrigt ) samt att Zombie Stuidios 2012 är samma team som Hardsuit labs är idag 2019.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Släpptes 2012 till Steam och 2013 till PS4 av Zombie Studios/Perfect World Entertainment.

Zombie Studius gick i konkurs Januari 2015.

Vissa av de anställda gick vidare och grundade en ny Stuido "Builder Box Games" som fick med sig rättigheterna till Blacklight. Denna bytte sedan namn till Hardsuit Studios.

De verkar ha tagit in ett i stortsett nytt team sedan dess inför Bloodlines 2 utvecklingen, och med tanke på hur mycket spelutvecklingsbranchen rör på sig speciellt i samband med konkurser osv så tror jag inte det team som idag 2019 Jobbar med Bloodlines 2 har mkt att göra med det team på Zombie Studios som släppte Blacklight 2012.

Jag är öppen för att bli motbevisad dock, men bevisbördan ligger på Rorschach om han vill hävda både att Blacklight är ett dåligt spel ( vilket viss press och en miljon spelare vid release inte tycks hålla med om för övrigt ) samt att Zombie Stuidios 2012 är samma team som Hardsuit labs är idag 2019.

Kan köpa att det är svårt att veta hur mycket av dagens team som är original och hur mycket som är nytt. Men att Blacklight var glitchigt, buggigt, kraschade och hade en mindre omtyckt F2P-model som ogillades av de flesta i communityt är inte direkt en hemlighet.

Sen har du ju alltid:
"Parity Patch - The patch that linked the PC version of the game with the PS4 version; it greatly altered the PC version to bring it in line with the console, cutting some content (maps, modes, inventory, mail). It wasn't a great result for PC players in general, many items were lost in the change, meaning players who had bought that item with Zen (PC Premium currency) simply lost them (and their money), premium purchased Merchant Passes were also lost without refunds..."

Och det var Hardsuit som släppte den patchen. Inte Zombie Studios. Det må vara min egen åsikt men Blacklight var absolut inte ett bra spel. Sen betyder det inte att Hardsuit suger eller inte kan göra något bra idag. Jag är beredd på och hoppas på att bli positivt överraskad då jag gillar Brian Mitsoda, Paradox och VTM:Bloodlines. Vill bara ha sagt att Blacklight inte var en höjdare, speciellt inte under Hardsuits flagga, och det gör i alla fall mig en smula orolig.

1
Skriv svar