Tre(!) nya trailers för Rage 2

Robot
Tre(!) nya trailers för Rage 2

11 minuter gameplay såväl som en genomgång av vapen, förmågor, miljöer och fiender.

#Avalanche, #Bethesda, #Rage-2, #iD-software


Medlem

Finns det nån story dolt bakom allt detta?

Medlem

Story och estetik vet jag inte om men själva gameplayet ser ju faktiskt riktigt roligt ut!

Ser ut som DOOM fast i öppna miljöer


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av B-itta:

Finns det nån story dolt bakom allt detta?

Grovt förenklat: det är postapokalyps och människan har äntligen lyckats få vissa områden att bli bördiga igen, vilket lett till djungler och andra miljöer som har värdefulla resurser. Diverse gäng vill åt dessa resurser, och högst upp i näringskedjan står organisationen The Authority, som vill regera över alla andra.

Som spelare vill man få ett slut på The Authority och dess styre.

Med andra ord är storyn mest en ursäkt för att få röja runt

Medlem

Köpte RAGE 2 - Deluxe Edition så fort det dök upp på Steam.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Grovt förenklat: det är postapokalyps och människan har äntligen lyckats få vissa områden att bli bördiga igen, vilket lett till djungler och andra miljöer som har värdefulla resurser. Diverse gäng vill åt dessa resurser, och högst upp i näringskedjan står organisationen The Authority, som vill regera över alla andra.

Som spelare vill man få ett slut på The Authority och dess styre.

Med andra ord är storyn mest en ursäkt för att få röja runt

Om det rör sig, skjut!
Om det inte rör sig, skjut!


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Verkar mycket köttigare än första rage, men då det är id software detta som sköter action-delen så är detta ett klart köp. Inte samma gamla rävar som jobbar kvar, men av vad man har sett så har id software levererat på gameplay (vilket är den viktigaste komponenten i ett fps).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Går det ens att bli lite skadad?.. jo såg vid ett tillfälle där.. zzz skitspel (av fler skäl).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Med andra ord är storyn mest en ursäkt för att få röja runt

Ah, det man förväntade sig då sådana titlar som man glömmer rätt snabbt sen.

Hade ju dock askul med ettan...

Medlem

Kan man bara sno BFG så rakt av?

Medlem

Verkar fantastiskt, ser fram emot detta starkt!

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

Kan man bara sno BFG så rakt av?

Har ej kollat trailern själv men iom att det är Bethesda och Id Software så tror jag man få göra som man vill men känns lite fantasilöst att bara sno vapen om det inte är en tydlig homage så kan det gå an

Medlem

Mumma! Gillar stilen. Grym gameplay!

Medlem

Hmm, det ser bra ut.... Mad Max var ju ett rätt bra spel och Rage2 verkar ha snott en del mekaniker från det så kanske kan detta bli bra också.

Men satan vad tråkiga fighterna ser ut att vara, var är utmaningen, vad är meningen? Att jonglera fiender i luften lär bli tråkigt efter två minuter och enligt alla trailers är det vad merparten av spelet kommer att handla om... Alla fiender agerar glatt cannon fodder.

Måhända är det underhållande på svåraste svårighetsgraden och det kan nog sälja bra för "latjo" lekande i sandlådemiljöer brukar tilltala kidsen. Time will tell...

Medlem

Tycker detta ser kul ut, och jag gillade även det första spelet. Förmågorna påminner mig en del om Bulletstorm. Jag antar att detta spelades på en lättare svårighetsgrad (eller med något fusk påslaget) bara för att kunna visa upp olika förmågor och vapen, för det ser ut att gå ganska lätt att plöja igenom fienderna. Lutar åt att det blir ett köp.

Medlem
Skrivet av magma:

Verkar mycket köttigare än första rage, men då det är id software detta som sköter action-delen så är detta ett klart köp. Inte samma gamla rävar som jobbar kvar, men av vad man har sett så har id software levererat på gameplay (vilket är den viktigaste komponenten i ett fps).

https://variety.com/2018/gaming/news/quakecon-rage-2-intervie...

Citat:

While id Software developed the original “Rage” in-house, Avalanche is the lead studio for “Rage 2.” Willits and his id home team are in more of a support and oversight role, working to ensure that the gunplay has the same satisfying crunch and over-the-top dynamic as in the studio’s other first-person shooters.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det ser oväntat inspirerat ut, med tanke på hur mediokra Avalanches spel varit på senare år. Jag lägger försiktigt in första växeln på hypetåget.

Avstängd

Svårt att inte tänka på te.x Just Cause. Tror det kan ha te.x intressanta miljöer och att striderna kan vara roliga första halvtimmen men att man sedan tröttnar pg.a att te.x story, uppdrag och karaktärer är totalt generiska och tråkiga.

Medlem

Ser faktiskt riktigt skoj ut, nu blev jag genast lite mer intresserad av att döda den där jäkla klippan. RIP Buffalo!

1
Skriv svar