Civilization V kräver Steam

Medlem

Bättre med Steam än Ubisofts skräp till drm.

Medlem
Skrivet av LimStift:

Efter att ha blivit VAC-bannad på css (utan att ha spelat spelet) och därmed blivit avstängd från multiplayer på alla spel jag hade på kontot, så köper jag helt enkelt inte spel på steam längre. De svarar inte heller på mail och bryr sig inte ett skit om sina kunder.

Haha du kan inte bli VAC-bannad utan att ha:
1. Spelat spelet
2. Kört ett känt fuskprogram

Varför försöker ni fuskare ens med dessa historier?

Edit* Det kan ju ha varit någon som spelat på ditt konto/dator när du inte visste om det. Men någon spelade iaf, den saken är klar, och någon fuskade.

Medlem

Är fanatisk civ4 spelare. Och ja, jag har det, samt dess expansioner i original.

Kan dock bara säga att mitt intresse för civ5 svalnade betydligt när jag läste detta.

Våga vägra DRM.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Steam är DRM och DRM är adrig bra ur kundperspektiv.

Medlem

har inget mot steam, men hade nog sett en steam-fri version då det är för nymodigt för farsan


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av LimStift:

Haha du kan inte bli VAC-bannad utan att ha:
1. Spelat spelet
2. Kört ett känt fuskprogram

Varför försöker ni fuskare ens med dessa historier?

Edit* Det kan ju ha varit någon som spelat på ditt konto/dator när du inte visste om det. Men någon spelade iaf, den saken är klar, och någon fuskade.

Jo det är klart, det är den reaktionen man brukar få. Deras system måste ju vara ofelbart.

Att valve enligt licensavtalet har rätt att dra tillbaka sina produkter/tjänster när de vill, med eller utan anledning, fastän att man betalt för det tycker jag är så sjukt fel. Jag vet i alla fall var jag inte köper spel i framtiden. :\

Inaktiv
Skrivet av LimStift:

Att valve enligt licensavtalet har rätt att dra tillbaka sina produkter/tjänster när de vill, med eller utan anledning, fastän att man betalt för det tycker jag är så sjukt fel.

Stämmer bra, Valve är noga med att påpeka att det handlar om en "prenumeration" och "licens att använda" som närsomhelst kan avslutas. Med andra ord så köper man inte sina produkter på Steam, utan i praktiken hyr (licenserar) man dem.

Om man nu köper ett Steam-spel i affär så borde faktiskt försäljaren informera om detta, då det är lätt att tro att man faktiskt köper en vara i affären (vilket man inte gör i just detta specifika fall). Vet inte hur bra affärerna informerar om regler med specifika spel, som t.ex. MMO/Steam/UBI och framtida spel som har speciella regler/online-krav.

Empire Total War och Dawn of War II är två tidigare spel (som inte är från Valve) som också krävt Steam.

Medlem

Lite snopet är de att de kräver Steam, men det känns iaf bra att de är Steam och inget annat, t.ex. Windows Live.

Ish
Medlem

Enda problemet jag har med steam är väll priserna på en del spel.
Sen att vissa verkar kräva att man är uppkopplad, och jag tänker inte på Ubisoft's skit nu. Å andra sidan är ju 99.99% av befolkningen ständigt uppkopplad i hemmet så det spelar ju ingen roll. Vart lite grinig dock när min telefonlina fick kortslutning för nån vecka sedan då jag har i princip alla spel på steam och alla inte fungerade


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Enda problemet jag har med steam är väll priserna på en del spel.
Sen att vissa verkar kräva att man är uppkopplad, och jag tänker inte på Ubisoft's skit nu. Å andra sidan är ju 99.99% av befolkningen ständigt uppkopplad i hemmet så det spelar ju ingen roll. Vart lite grinig dock när min telefonlina fick kortslutning för nån vecka sedan då jag har i princip alla spel på steam och alla inte fungerade

Fungerade inte offline-läget alltså?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Steam funkar bra. Tills skillnad från GFWL som kan strula med både det ena o andra, så är steam ypperligt. Det håller säkert kvar i installationerna och även vid formatering så äre bara att spela. Allt kan göras backup på och även steamcloud möjligheter finns på endel spel.

Civilization 5 kommer att bli perfekt i kombinationen med steam.

Match made in heaven (vakna upp alla gamla fanboys, vi går mot nya tider)


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Inte för att klaga som många här redan gör, men "Disconnected from steam"... säger inte det er någonting? ;P


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Förstår att det kan kännas konstigt att tvingas använda en tjänst, oavsett om man gillar den eller inte, men ärligt talat, vad har de för alternativ? Något slags autenticiering måste de ha, och då tar jag en i övrigt mycket trevlig tjänst Steam över något monster-DRM från Ubisoft alla dagar i veckan.

Inaktiv
Skrivet av jackpac:

Inte för att klaga som många här redan gör, men "Disconnected from steam"... säger inte det er någonting? ;P

Att du bör se över din uppkoppling.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Bara gött med automatiska uppdateringar till spelet
Fattar inte varför folk klagar på steam.

Medlem

Hoppas cracken fixar det.

Medlem

Steam har några irriterande "features". Inget snack om saken. Men jag måste säga att efter att jag köpte mitt första Steamspel (MW2) så blir jag mer och mer van och har svårt att tänka mig gå tillbaka till DVD-installationerna igen.
1. Sjysst erbjudande? (senaste blev Rockstars samlade verk för 40 euro)
2. Klickar på köp
3. Verifiera sig (Är det jag? Jajamensan..)
4. Spelet/spelen lägger sig i "att ladda ner listan"
5. Klickar på starta och spelet börjar ladda ner
6 Någon timme senare är det bara att sätta sig i förarstolen

Det kan fan inte bli enklare än så. T o m Punkbuster funkar utan att ställa till med några hyss. Jag har inte haft ett enda problem med Steam.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar