En andra Tomb Raider-film med Alicia Vikander sägs vara på gång

Robot
En andra Tomb Raider-film med Alicia Vikander sägs vara på gång

Tja, Angelina Jolie fick ju två försök.

#alicia-vikander, #nyhetstips, #tomb-raider


Medlem

Kan ju inte bli sämre... eller?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kan ju inte bli sämre... eller?

Urdålig intro (hela boxning/cykelsekvensen och alla flashbacks) men sen hade den ändå sina moments...

Jag ser gärna en uppföljare!

Fragtjuv

Jag tyckte att den var helt okej! Ser med andra ord gärna en till


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Visste inte ens att första hade släppts. Angelina filmerna var urkass, kan knappast vara sämre än dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming

Ettan va helt okey. Men har man spelat spelet så är filmen jätte kort och storyn är helt annorlunda samtidigt som man vill försöka följa spelet.

Spelet va extremt mycket bättre än filmen.

Medlem

Såg klart filmen, spelade inte klart spelet. Så filmen är bättre än spelet?

Nä men filmen var velt okej, för att vara en fil som bygger på ett spel. Ser fram emot nästa film, lite halvt.


signatur

IDKFA

Medlem

Har inte sett filmen, trist att den fick lite svalt mottagande. Tyckte spelrebooten var riktigt bra däremot. Lite mörkare, lite mänskligare. Jag gillar't

Avstängd
Medlem

Njae, hard pass


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Även om första filmen är lite svag, har sina stunder så tycker jag Alicia Vikander gjorde ett bra jobb som Laura Croft. Ser gärna en till om kanske lite mer genomarbetad film, de la goda grunder för en fortsättning i första men de får nog lägga lite mer krut på det hela och göra det mer spektakulärt. Finns sämre film baserad på spel.

Medlem

Jag älskar Tomb Raider och Alicia är grym som Lara så jag säger då inte nej till en tvåa. Första va absolut inget mästerverk men den var verkligen inte dålig!! Folk ska ha så sjukt höga förväntningar på allt....

Medlem

Man kan inte säga nej efter man har sätt första filmen med Alicia Vikander, ser gärna framemot en tvåa också.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Inaktiv

VS

Medlem

Lol, dom där bilderna.

Medlem

Det fanns mkt bra med förra filmen även om det var trist att det var ännu en sorts reboot men tyckte hon spelade lara bra mkt bättre än Angelina så det kan säkerligen bli bra det här.
Bättre manus än förra så blir det säkerligen kanon.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

Jag har sett första filmen och måste säga att jag inte alls tyckte den var bra. Visst, den hade några ljusglimtar här och där men det var mest ostiga oneliners, tveksam CGI och Wikander som ska verka tuff och hård (typisk actionhjälte) samt en story som inte alls var spännande.

Tycker personligen att spelen är mycket bättre än filmen och att Camilla Luddington passar grymt mycket bättre i rollen som Lara då hon mänsklig, sårbar, omtänksam och tvingas till handlingar hon själv inte vill genomföra. Wikander känns liten och tanig och bara sur på allt, var helt enkelt väldigt svårt att få något som helst förhållande till henne. Måste dock erkänna att Wikander är en bättre Lara än Jolie som egentligen bara representerade pinupen i de första spelen men missade allt annat.

Lär inte se tvåan iaf.

Medlem

Vikander är en dåligt Lara, imo. Manuset var ingen höjdare heller. Pass på 2an.


signatur

I drank what?

Avstängd

Fortfarande uppe? Själva essensen av facistiskt förakt. Där ser man.

Medlem
Skrivet av vilma:

Fortfarande uppe? Själva essensen av facistiskt förakt. Där ser man.

"facistiskt förakt" Haha, hur då?

Inaktiv
Skrivet av FragMa:

"facistiskt förakt" Haha, hur då?

Jag tror att det är ett skämt, annars är även jag intresserad av en förklaring

Medlem
Skrivet av FragMa:

"facistiskt förakt" Haha, hur då?

Jag förstod inte heller, lika lite som jag förstod inlägget Vilma syftade på annat än att killen också verkade ha lång nacke. Efter en bildsök på killens bild så antar jag att grollo_92 bara letat bilder på "lång nacke" och lagt in ett av resultaten.
Tyvärr verkar ju han på bilden (som dessvärre inte var photoshopad som jag hoppats) må riktigt dåligt både psykiskt och fysiskt, vilket definitivt tar udden av skämt kring jämförelsen. Blä, skämt ska helt enkelt inte analyseras så mycket :/

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag tror att det är ett skämt, annars är även jag intresserad av en förklaring

Jag också. Om det var allvarligt menat så behöver nog Vilma slå upp av fascism betyder.


signatur

I drank what?

Inaktiv

@ender jag kände till honom vagt sedan innan, vet att han går under namnet damnlongneck eller daddylongneck på twitter men inte mer än så. Har även sett honom i en skämtsam video med wide neck så antog han var (delvis) ok med detta iom att han själv skämtar om det.

Medlem

Det största problemet med filmen var att de försökte trycka ihop hela spelets karaktärsutveckling av Lara själv till strax under två timmar och sedan bestämde sig för att actionsekvenser var mycket roligare. Att de totalt slaktade Mathias och Himiko som karaktärer hjälpte ju inte heller.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

@anon_119148: Jo, menar inte att du gjort något fel eller så. Såg ett klipp med killen och fick intrycket av någon som blir mobbad till den grad att han mobbar sig själv för att föregripa någon annan. Kanske ute och cyklar, men jag fick ingen bra känsla iaf.

Skrivet av Arzei:

Det största problemet med filmen var att de försökte trycka ihop hela spelets karaktärsutveckling av Lara själv till strax under två timmar och sedan bestämde sig för att actionsekvenser var mycket roligare. Att de totalt slaktade Mathias och Himiko som karaktärer hjälpte ju inte heller.

Känns som det största problemet med filmatiseringar av böcker och spel idag, samtidigt som det i mina ögon är den största anledningen till varför streamade serier är framtiden, där utrymme för karaktärer och story ges på ett helt annat sätt.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ettan va helt okey. Men har man spelat spelet så är filmen jätte kort och storyn är helt annorlunda samtidigt som man vill försöka följa spelet.

Spelet va extremt mycket bättre än filmen.

Vilket av spelen?! Första på Psx eller det som släpptes 2013 eller något annat?!

Geeks Gaming
Skrivet av JonnyBOj:

Vilket av spelen?! Första på Psx eller det som släpptes 2013 eller något annat?!

Va tänkt ettan i den serien de vill säga 2013

Medlem

Hon passar inte som Lara C.
För lite focus i hennes karaktär.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Både Tomb Raider och Assassin's Creed försökte tjäna storkovan på reboots, tyvärr verkar det inte som om de visste hur eller var de skulle börja. Är filmerna ämnade oss som är bekanta med spelen eller för den breda massan? Det kändes som mellanmjölk utan riktning, förhoppningsvis reder de ut något vettigt med uppföljarna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

12
Skriv svar