Takeuchi vill inte göra Resident Evil 6

Robot
Medlem
Takeuchi vill inte göra Resident Evil 6

Jag gillade ärligt talat femman mer än fyran storymässigt. Då ettan och trean varit mina favoriter. Jag hoppas de fortsätter i samma anda som femman. Vill veta mer om "The Organization".

Inaktiv

Jag vill gärna se Remakes av RE-Zero till RE4 i Framework2.0


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

RE5 var ett fantastiskt spel, men som RE spel... Njaee...

Gå tillbaka till sega och läskiga zombies! RE 4 fast med zombies!

Skulle vilja se följande personer i RE6:

Leon, Chris, Jill, Claire, Ada, Barry, Rebecca och Hunk som skurken!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mina förhoppningar på nästa RE-spel? Att co-op inte existerar, åtminstone inte om man spelar det själv. Det var ju seriöst en enda stor soppa att ha en datorstyrd spelare med sig som bokstavligt talat åt upp ammon.
Att det blir mer skräck samt "riktiga" zombies igen, Back to the roots helt enekelt.

Re 4 var ett av de bästa spelen någonsin, så fruktansvärt bra. Tror aldrig att de kommer att gå att toppa det spelet. Jag gillade dock femman ändå, fast det var inte alls lika bra. Grafiken var ju nästan gudomligt snygg och coop var faktiskt roligt om man hade en kompis att spela med, dock drygt att skärmen blev delad i två små delar.
Bossarna gillade jag inte alls, de var ju bara fula tentakelmonster, inget fantasifullt alls.

Medlem

Gillar själv det gamla RE spelen men 4:an och 5:an är absolut bra spel!

Gillar 4:an bättre då det känns mer troget till de gamla spelen, samt att jag tycker co-op inte direkt passar in i genren.

Missförstå mig inte, jag har spelat sönder RE5 på co-op och älskar co-op spel, RE5 är ett av de bästa som finns just nu.

Tycker bara att det inte riktigt passar in i RE serien, speciellt om man spelar själv och får ha en idiotisk AI karaktär med sig som springer och skjuter bort skott, använder first aid sprays och inte alls gör det som man ska på tex bossfighter.

Att spela RE5 på co-op efter att ha spelat det själv är som en dröm, och man inser hur bra spelet är.

Tycker ändå det är tråkigt att spel som RE gör och utvecklas exklusivt för co-op, fast det är klart, med co-op spel är alltid kul!

Medlem

Hoppa att det inte finns någon jävla coop som förstör spelet. Drygt att sitta barnvakt åt en NPC genom hela spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bra att han insett det. Då kanske nästa del inte blir helt värdelös. Ett stort plus vore också om det blev spelbart och inte dras med 10 år gamla kontroller.

Medlem

Resident evil 5 borde hetat Gears of evil istället eller något. Kändes mer som Gears of War än Resident evil.

Medlem

dem hade ju lovat att gå tillbaks till rötterna.. men ärligt talat så blev hela serien förstörd när dem släppte 4an.

Resident evil kommer aldrig bli detsamma, vi kommer aldrig få se en zombie i denna serie igen

BLIR SÅ JÄVLA LACK SAAAATAAAAAAAAAAAAAAAAN JÄVLA CAPCOM


signatur

Suup homie

Medlem

jag gillade RE5 skarpt, och det var nog co-op delen som gjorde det så pass bra. Finns inget bättre än att spela tillsammans med en kompis. :>

Skrivet av Divion:

Det var ju seriöst en enda stor soppa att ha en datorstyrd spelare med sig som bokstavligt talat åt upp ammon

Det kan jag hålla med om, inte alls roligt...

Men för mig är RE5 det bästa co-op jag spelat hittills! Så mer co-op i nästa spel, delad glädje är dubbel glädje...

Medlem
Skrivet av Kaptenkundvagn:
Skrivet av Divion:

Det var ju seriöst en enda stor soppa att ha en datorstyrd spelare med sig som bokstavligt talat åt upp ammon

Det kan jag hålla med om, inte alls roligt...

Men för mig är RE5 det bästa co-op jag spelat hittills! Så mer co-op i nästa spel, delad glädje är dubbel glädje...

Håller med helt o hållet! Bara man kan göra valet att spela själv om man vill. Utan en dum bot som bara spyr ammo.

Hur var det med spelmekaniken i RE5, var den så bra?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas ett mycket bättre team gör uppföljaren, för den här var fan inte underhållande


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har spelat igenom RE 0,1,2,3 och 5, men inte 4 - dumt nog.
Kanske bra i för sig, med tanke på att mina förväntningar inte var skyhöga när 5:an släpptes. Håller dock med flera här att RE5 inte passa in helt i serien. Ett utav anledningar är att "actiondelen" tog allt för mycket plats. Vill ju hellre att det ska vara kusligt än actionpackat.

Medlem

Bra! RE5 sög! Hade man bytt ut titeln och bytt namn på karaktärerna så hade det varit ett okej spel men det var inget Resident Evil spel. Och vart är Barry?

Medlem

Som en spelare som älskar coop spel och är grymt lättskrämd när jag spelar spel (Spelade Dead space i omgång om 20 minuter och sov sen inte på en vecka. Har fortfarande inte klarat det...:)) gillar jag både att det fanns Coop och en starkare betoning på Action i femman. Förstår dock varför äldre fans tar det hårt då det går ifrån spelets rötter.

OT så kan jag förstå killen. Inte skoj o jobba i några år på en titel, som är BRA, men får en massa skit för att det inte slog ett så priast spel som RE4.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

RE5 var enligt mig bättre än 4an, men jag hade hellre sett 4an och 5an i sann uppföljning som förrgående spelstil.

jag har inget emot COOP eller att man har en datorstyrd medhälpare, någon som gillade resident evil 0 lika mycket som mig här?

DET jag saknar är våra jävla zombies och skräckmomenten!!!!
fyran förstörde ju allting med att ändra hela storyn och conceptet, visst fan var det bra med en ny kamera vinkel och lite mer action men alltså dem tog bort allt som gjorde resident evil vilket främst är storyn och zombierna för sedan lägga till äckliga bönder som fiender, femman var en viss förbättring men långt ifrån godkänt för att räknas just som resident evil, fan va lack man blir

sedan sa dem ju efter 5an ska dem återgå till rötterna, men nu verkar det ju som att dem hellre vill fortsätta med samma stil som 4an och 5an, FFS capcom, sataaan jag har inte varit så här lack på skit länge, usch va har dem gjort med mitt resident evil

VART ÄR VÅRT T-VIRUS VÅRT G-VIRUS VÅRA HUNTERS OCH VÅRA ZOMBIIIIES, god damnit jag kan inte kontrollera mig när jag tänker på allt det här, blir så otroligt lack, satan också, jag har fan vigt halva mitt liv åt serien, sedan kommer filmerna som inte har något med spelet att göra, sedan förstör dem spelet


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av .357:

RE5 var enligt mig bättre än 4an, men jag hade hellre sett 4an och 5an i sann uppföljning som förrgående spelstil.

jag har inget emot COOP eller att man har en datorstyrd medhälpare, någon som gillade resident evil 0 lika mycket som mig här?

DET jag saknar är våra jävla zombies och skräckmomenten!!!!
fyran förstörde ju allting med att ändra hela storyn och conceptet, visst fan var det bra med en ny kamera vinkel och lite mer action men alltså dem tog bort allt som gjorde resident evil vilket främst är storyn och zombierna för sedan lägga till äckliga bönder som fiender, femman var en viss förbättring men långt ifrån godkänt för att räknas just som resident evil, fan va lack man blir

sedan sa dem ju efter 5an ska dem återgå till rötterna, men nu verkar det ju som att dem hellre vill fortsätta med samma stil som 4an och 5an, FFS capcom, sataaan jag har inte varit så här lack på skit länge, usch va har dem gjort med mitt resident evil

VART ÄR VÅRT T-VIRUS VÅRT G-VIRUS VÅRA HUNTERS OCH VÅRA ZOMBIIIIES, god damnit jag kan inte kontrollera mig när jag tänker på allt det här, blir så otroligt lack, satan också, jag har fan vigt halva mitt liv åt serien, sedan kommer filmerna som inte har något med spelet att göra, sedan förstör dem spelet

skaffa ett liv...

Medlem

Jag tycker dom har failat så grymt med att göra zombisarna " zombisar "
Normala zombisar ska inte fatta någonting och bara tänka på att äta kött, I resident evil spelen så har dom ledare som dom lyssnar på o samlas i folkmassor för att lyssna o så kan dom köra motorcykel och allt möjligt, det stämmer bara inte in enligt mig..

Medlem

RE5 var ju ett skämt, förtjänar inte ens RE titeln.
Vill ha tillbaka de äldre Resident Evil titlarna som verkligen var "Survival Horror"

Medlem
Skrivet av kow:

skaffa ett liv...

VAD HÄNDE MED MITT RESIDENT EVIL!! AAAARGH JAG KAN INTE HÅLLA MIG JAG LACKAR


signatur

Suup homie

Medlem

En remake på 2:an och 3:an skulle vara jävligt nice!
Tycker det är bra att man inte kan springa o skjuta, inte så jätte lätt i praktiken(försök att pricka nått)
Men kontrollen känns ändå lite förstörd i 5:an, fel tryckningar var ganska vanligt till en början. Till skillnad från dem på playstation.

Medlem
Skrivet av .357:

dem hade ju lovat att gå tillbaks till rötterna.. men ärligt talat så blev hela serien förstörd när dem släppte 4an.

Resident evil kommer aldrig bli detsamma, vi kommer aldrig få se en zombie i denna serie igen

BLIR SÅ JÄVLA LACK SAAAATAAAAAAAAAAAAAAAAN JÄVLA CAPCOM

Håller med helt! så jävla blä så det finns inte... det enda dom bevisat med resident evil 4-5 är hur man förstör en riktigt grym spel serie... visst tycker inte 4-5 är dåliga men kunde vart så mycket bättre

Medlem

Villken mesig asiat

Btw, RE5 Var Awesome!!

Medlem

Ge mig ett gammaldags riktigt survival horror istället för så mycket action.,

1
Skriv svar