Hjälp sökes, letar efter ett specifikt mobil-spel!

Medlem
Hjälp sökes, letar efter ett specifikt mobil-spel!

För ett par år sedan lirade jag ett ruskigt kul spel till hmm, oklart vilken plattform. Kan ha vart från App Store eller Google play. Magkänslan säger dock app store.

Spelet:
Är ett plattformsspel där man spelar riddare (eller en kungar?) som efter att man dör, fortsätter i generationer. Med andra ord, dör man med en specifik riddare så är det permanent. Däremot får man en ny riddare med slumpade egenskaper.

Spelet går ut på att slakta sig fram i ett slott med olika delar samt kraftigt varierad svårighetsgrad. Under slaktandets gång samlar man på sig pengar som man i sin tur uppgraderar sin riddare med. Uppgraderingarna sitter permanent och förs över till nästa generation av riddare.

Alla delar i slottet har även en boss.

Nu hopppas jag att någon kan dela med sig av namnet till detta spel!

Om man spelat spelet så känner man nog igen sig rätt fort, speciellt när man ser till övergången av generationer.

Tack på förhand!

Medlem

Rogue Legacy?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Moderator | Testpilot

Som nämnt innan tänker jag på Rogue Legacy, men går det att spela på mobil?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jaaa, där har vi spelet! Som jag har letat. Inte undra på att jag inte hittade spelet då det måste vart till PS4.

Stort tack och vill samtidigt rekommendera spelet starkt till alla andra som läser detta!

Moderator | Testpilot
Skrivet av elPresidente:

Jaaa, där har vi spelet! Som jag har letat. Inte undra på att jag inte hittade spelet då det måste vart till PS4.

Stort tack och vill samtidigt rekommendera spelet starkt till alla andra som läser detta!

Haha kul att vi tänkte rätt Ha så kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar