Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo inget annat spel man spelar kommer upp i känslan som RDR 2 gav. Hur länge tog det innan expansionen kom till RDR 1?

Ja du det har jag faktiskt glömt. Men det kan säkert ngn hitta uppgifter om. Det var ju dessutom en Zombie expansion så det var ju typ ett helt annat slags spel i stort sett.
Det känns ju inte som att det är ngt man önskar, utan lite utveckling av berättelsen vill vi väl ha.
Dessutom känner jag att RDR 1 var mycket bra men inte en sådan total utskåpning av alla andra spel vid den tiden. Så man blev inte helt otroligt längtansfull över mer DLC som ju RDR2 gör med en.

Medlem

Nu har vi passerat 2400 inlägg här i tråden. Så det är inte dött helt i RDR2 Älskarnas sinnen och önskningar!

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu har vi passerat 2400 inlägg här i tråden. Så det är inte dött helt i RDR2 Älskarnas sinnen och önskningar!

Jag spelar fortfarande, eller hade ett uppehåll på typ en månad när det varit mycket med jobb och familj. Men har dragit igång det igen och det känns som man är "nykär" igen. Har inte passerat 40% ännu. Håller på med lite jakt och utforskande igen nu. Är glad att jag inte stressar igenom spelet utan har mycket framför mig ännu.

Tror jag kommer att hamna på 150h eller kanske uppemot 200 innan jag är nöjd. Sen kanske det blir en omspelning.

Ambassadör
Xbox

Det är ju lite så att man kan dela in sitt spelande i "före och efter RDR2". Har spelat ett gäng riktigt bra spel efteråt, men det når ju liksom inte ända upp till RDR2's nivåer.
Kommer hela tiden på mig själv med att göra jämförelser när jag spelar annat också, en sådan sak som att rida häst tex...andra spel ser ut och känns som att rida trähäst i jämförelse.

Jag saknar djupet i andra spel. Känslan för detaljer. Karaktärsutvecklingen.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det är ju lite så att man kan dela in sitt spelande i "före och efter RDR2". Har spelat ett gäng riktigt bra spel efteråt, men det når ju liksom inte ända upp till RDR2's nivåer.
Kommer hela tiden på mig själv med att göra jämförelser när jag spelar annat också, en sådan sak som att rida häst tex...andra spel ser ut och känns som att rida trähäst i jämförelse.

Jag saknar djupet i andra spel. Känslan för detaljer. Karaktärsutvecklingen.

Det där med hästarna känner jag igen. Det känns inte ens som hästar längre i AC Odyssey eller AC 3, känns bara som något som gör att man tar sig fram lite snabbare.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Det där med hästarna känner jag igen. Det känns inte ens som hästar längre i AC Odyssey eller AC 3, känns bara som något som gör att man tar sig fram lite snabbare.

Ja precis, känns som ett stendött fordon.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av saigon:

Jag spelar fortfarande, eller hade ett uppehåll på typ en månad när det varit mycket med jobb och familj. Men har dragit igång det igen och det känns som man är "nykär" igen. Har inte passerat 40% ännu. Håller på med lite jakt och utforskande igen nu. Är glad att jag inte stressar igenom spelet utan har mycket framför mig ännu.

Tror jag kommer att hamna på 150h eller kanske uppemot 200 innan jag är nöjd. Sen kanske det blir en omspelning.

Jag har completion 95,2% så långt. Tog en paus och spelade andra spel, men någon dag ska jag väl fixa klart resten. Om jag har tålamod vill säga, för det är några riktigt jobbiga grejer kvar. 🤪

Till exempel Gambler Challenge 8 - Win three hands of Blackjack with three hits or more. Den är helt turbaserad och kan tydligen ta extremt lång tid. 🙄

Om jag ska ge mig på den någon gång så får jag väl hoppas på lite tur. Och så ska jag nog testa några tips jag såg här.

Medlem
Skrivet av Över45:

Nu har vi passerat 2400 inlägg här i tråden. Så det är inte dött helt i RDR2 Älskarnas sinnen och önskningar!

Tänk när RDR2 släpps till PC. Då kommer den här tråden att explodera! 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag har completion 95,2% så långt. Tog en paus och spelade andra spel, men någon dag ska jag väl fixa klart resten. Om jag har tålamod vill säga, för det är några riktigt jobbiga grejer kvar. 🤪

Till exempel Gambler Challenge 8 - Win three hands of Blackjack with three hits or more. Den är helt turbaserad och kan ta tydligen ta extremt lång tid. 🙄

Om jag ska ge mig på den någon gång så får jag väl hoppas på lite tur. Och så ska jag nog testa några tips jag såg här.

Ja jisses... En vacker dag när jag har besegrat min backlog så ska jag gå för 100% i RDR2


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja jisses... En vacker dag när jag har besegrat min backlog så ska jag gå för 100% i RDR2

Ambassadör
Xbox

Have some godamn faith!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Tänk när RDR2 släpps till PC. Då kommer den här tråden att explodera! 😁

Det kommer nog till PC först då nästa generations konsoler är ute. Då kommer det till dom med samt en PC-version, som med GTA 5.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det kommer nog till PC först då nästa generations konsoler är ute. Då kommer det till dom med samt en PC-version, som med GTA 5.

Ja om de gör som med GTA 5 kan de dra ut på spelets livslängd otroligt mycket. Det finns väl många där ute som fortfarande spelar GTA 5.
Jag kommer knalla fram till spelhörnan med min rollator och starta RDR2 som har kommit med MYCKET story DLC genom åren. Sedan när jag är nöjd kommer jag starta det nya RDR3, sätta på mig VR utrustningen som även har handskar och en specialsits. Sedan sätter jag mig på hästen och rider ut över vidderna.🔫🐴

Releasehästryttare
Ambassadör
Xbox

Haha nice.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Haha nice.

Vi är i days gone tråden nu men ni har det tydligen inte på xbox.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Vi är i days gone tråden nu men ni har det tydligen inte på xbox.

Jasså, är det där ni håller hus! Inget för mig


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jasså, är det där ni håller hus! Inget för mig

Jag har inte ens spelet. Men @breal citerar mitt namn så han vill ha med mig när han ska diskutera saker jämt. Dock har jag ju en PS4 också. Du saknas för @Zimpan har börjat kalla oss sina A-lagare. 😁

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag har inte ens spelet. Men @breal citerar mitt namn så han vill ha med mig när han ska diskutera saker jämt. Dock har jag ju en PS4 också. Du saknas för @Zimpan har börjat kalla oss sina A-lagare. 😁

Haha, järngänget. Men ja, vintern med RDR2-tråden var fin på något sätt.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Haha, järngänget. Men ja, vintern med RDR2-tråden var fin på något sätt.

Haha vi saknar dig dock.

Jag tycker bara det är synd detta med exklusivitet mellan konsoler. Men jag förstår ju att Sony t.ex vill att många ska köpa PS4 pga spel som Days gone, Horizon, God of war och jag förstår även om Microsoft vill sälja fler spel med Sea of thieves. Det är gärna ett spel jag hade velat spela men finns ju inte till PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: bra att RDR2 i alla fall finns till både Xbox och PS4, så att alla får chansen att prova på bästa spelet ever. Ja, PC-gamers får vänta lite till.

Synd att inte Days Gone också finns till Xbox. Riktig pärla till spel som bara växer ju mer man spelar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Haha vi saknar dig dock.

Jag tycker bara det är synd detta med exklusivitet mellan konsoler. Men jag förstår ju att Sony t.ex vill att många ska köpa PS4 pga spel som Days gone, Horizon, God of war och jag förstår även om Microsoft vill sälja fler spel med Sea of thieves. Det är gärna ett spel jag hade velat spela men finns ju inte till PS4.

Skrivet av Nemo:

@breahl: bra att RDR2 i alla fall finns till både Xbox och PS4, så att alla får chansen att prova på bästa spelet ever. Ja, PC-gamers får vänta lite till.

Synd att inte Days Gone också finns till Xbox. Riktig pärla till spel som bara växer ju mer man spelar.

Ja å ena sidan förstår man ju varför exklusiviteter existerar men samtidigt så är det lite tråkigt gammeltänk. Vi får hoppas på lite DLC till RDR2 snart så vi kan fortsätta våra bravader här i tråden!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha vi saknar dig dock.

Jag tycker bara det är synd detta med exklusivitet mellan konsoler. Men jag förstår ju att Sony t.ex vill att många ska köpa PS4 pga spel som Days gone, Horizon, God of war och jag förstår även om Microsoft vill sälja fler spel med Sea of thieves. Det är gärna ett spel jag hade velat spela men finns ju inte till PS4.

Ja det alltid återkommande problemet. Nintendo vs SEGA, Sony vs SEGA vs Nintendo vs PC, PC vs (Xbox Microsoft)vs Sony PS. vs Nintendo. Ja det här har jag ju varit med om under alla dessa år. Fy fasen vad pengar jag gjort av med under alla dessa år.
Ibland för att jag helt enkelt inte stod ut att missa ett specifikt spel.😁 Tur är väl att jag inte haft några dyra andra intressen. Det är bra att ha spel som intresse jag har haft lätt att hitta presenter åt barnen. "Får jag vara med och spela?" 😂
Har bra släkt i övrigt då vi kommit överens om att när någon fyllt 18 år blir det slut med presenter.

Jag har väl varit med om att ge bort spel som inte varit direkt barnvänliga till för unga barn. (Men man kan ju sitta med och spela). Låter som jag bara tänkt på mig själv😂😉.
Men jag har ibland blivit tvingad att spela barnsliga spel för att jag är den enda som kunnat "leka med barnen".

Det största erkännandet av beundran och kärlek jag fått från barn i min närhet. Var när en tonårig brorson sa "Det är tack vare dig som jag lärt mig så mycket om spel och du lärde mig spela"
En liten tår i ögonvrån fick jag då.

Ambassadör
Xbox

@Över45: Den coola farbrorn


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag är tillbaka, raderade days gone från mitt PS4 och är glad att jag inte lurade in @mortaigne eller @Över45 i det kassa spelet.

Tror jag tänker börja en tredje runda av RDR2, jag påbörjade ju en men annat kom i vägen. Roligare att spela från början liksom.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Tror jag tänker börja en tredje runda av RDR2, jag påbörjade ju en men annat kom i vägen. Roligare att spela från början liksom.

Påbörjat en ny runda också, vet inte vilken i ordningen det är Klart man ska köra från början.


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av alias:

Påbörjat en ny runda också, vet inte vilken i ordningen det är Klart man ska köra från början.

Går det fortfarande fuska och hämta den fina pistolen där nere i öknen i kapitel 4 eller är det bortpatchat?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Går det fortfarande fuska och hämta den fina pistolen där nere i öknen i kapitel 4 eller är det bortpatchat?

Jag tror att det fortfarande ska gå i och med att det gäller single player-storyn. Rockstar verkar ju bara fokusera på att patcha online numera... 🙄

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Jag är tillbaka, raderade days gone från mitt PS4 och är glad att jag inte lurade in @mortaigne eller @Över45 i det kassa spelet.

Tror jag tänker börja en tredje runda av RDR2, jag påbörjade ju en men annat kom i vägen. Roligare att spela från början liksom.

Oj, det låter inget vidare. Days Gone verkar vara en riktig vattendelare, det har man ju iofs kunnat utläsa av recensioner också.

Tur då att Arthur, John, Leeeennny och resten av gänget väntar tålmodigt på att rida ut igen


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Oj, det låter inget vidare. Days Gone verkar vara en riktig vattendelare, det har man ju iofs kunnat utläsa av recensioner också.

Tur då att Arthur, John, Leeeennny och resten av gänget väntar tålmodigt på att rida ut igen

Hahaha festen med Leeeeennny man har där kommer jag aldrig att glömma. Sjukt att det ens finns ett sådant uppdrag men rockstar är rockstar.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar