Days Gones motorcykel har egentligen fyra hjul

Robot
Days Gones motorcykel har egentligen fyra hjul

Ytterligare bevis på spelutvecklares vita lögner.

#days-gone, #lögner


Medlem

Literally Unplayable!!! Kappa

Medlem

Det känns ju weird med tanke på att Gears of War 4's karaktärer tuffade runt på motorcyklar. Sen kom jag på att Epic Games lämnade över facklan till The Coalition.

Undrar om de hade samma problem?

Dom hade ju kunnat ha en motorcykel med stödhjul annars xD

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chiefen:

Det känns ju weird med tanke på att Gears of War 4's karaktärer tuffade runt på motorcyklar. Sen kom jag på att Epic Games lämnade över facklan till The Coalition.

Undrar om de hade samma problem?

När jag kikade runt för att bekräfta uppgifterna såg jag uppgifter från 2015 och framåt. De flesta lär köra sådana här fullösningar.


signatur
KoP
Medlem

Hade ju varit fett om man hade åkt runt på en trike i spelet.

Medlem

Release på fredag... Det blir perfekt! Jag hinner precis bli klar med Sekiro innan dess (hoppas jag... bara några bossar kvar nu 😬).

Medlem
Skrivet av JanA:

Literally Unplayable!!! Kappa

Releasehästryttare
Skrivet av Nemo:

Release på fredag... Det blir perfekt! Jag hinner precis bli klar med Sekiro innan dess (hoppas jag... bara några bossar kvar nu 😬).

You don't finnish Sekiro, Sekiro finnishes you!

Medlem
Skrivet av Devan:

You don't finnish Sekiro, Sekiro finnishes you!

Jag känner mig träffad xD

Medlem

@Devan: Perkele! = finnish, avsluta/fullborda = finish


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Releasehästryttare

@Zymac:

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När jag kikade runt för att bekräfta uppgifterna såg jag uppgifter från 2015 och framåt. De flesta lär köra sådana här fullösningar.

Det finns massor med olika sätt att implementera en motorcykel i unreal engine 4, men just i days gone så ville de nog använda en beprövad metod så fordonet kan bete sig mer som en spel-bil än en motorcykel. I gears of war 4's fall så verkar de vara on-rails motorcykel så de har nog en annan fuskig lösning.

Unreal 4 har stöd för motorcyklar ungefär som den har stöd för zombies, det finns inte en ibyggd motorcykel preset men det finns inga begränsningar för att implementera dessa.

När man ser på hur en motorcykel för sig fram i verkligheten så är fysikimplementationen problematisk i gameplay, jag tror inte de vill att man ska köra runt i days gone som om det vore trials eller en motorcykel från pubg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Det finns massor med olika sätt att implementera en motorcykel i unreal engine 4, men just i days gone så ville de nog använda en beprövad metod så fordonet kan bete sig mer som en spel-bil än en motorcykel. I gears of war 4's fall så verkar de vara on-rails motorcykel så de har nog en annan fuskig lösning.

Unreal 4 har stöd för motorcyklar ungefär som den har stöd för zombies, det finns inte en ibyggd motorcykel preset men det finns inga begränsningar för att implementera dessa.

När man ser på hur en motorcykel för sig fram i verkligheten så är fysikimplementationen problematisk i gameplay, jag tror inte de vill att man ska köra runt i days gone som om det vore trials eller en motorcykel från pubg

Kul inblick från någon som uppenbarligen har arbetat i Unreal Engine.


signatur
Medlem

Det kanske går bra att använda som poleringsmedel för snygg finish på motorcykeln.😉

Medlem
Skrivet av eld:

Det finns massor med olika sätt att implementera en motorcykel i unreal engine 4, men just i days gone så ville de nog använda en beprövad metod så fordonet kan bete sig mer som en spel-bil än en motorcykel. I gears of war 4's fall så verkar de vara on-rails motorcykel så de har nog en annan fuskig lösning.

Unreal 4 har stöd för motorcyklar ungefär som den har stöd för zombies, det finns inte en ibyggd motorcykel preset men det finns inga begränsningar för att implementera dessa.

När man ser på hur en motorcykel för sig fram i verkligheten så är fysikimplementationen problematisk i gameplay, jag tror inte de vill att man ska köra runt i days gone som om det vore trials eller en motorcykel från pubg

Så ni som förstår detta säger alltså att man nästan aldrig kan spela som om det är en riktig motorcykel i de flesta spel?
När man vill känna sig lite tuff och köra MC. Det blir väl som den där leksakstraktorn jag trampade runt på som liten kille. JÄTTETUFF!

eld
Medlem
Skrivet av Över45:

Så ni som förstår detta säger alltså att man nästan aldrig kan spela som om det är en riktig motorcykel i de flesta spel?
När man vill känna sig lite tuff och köra MC. Det blir väl som den där leksakstraktorn jag trampade runt på som liten kille. JÄTTETUFF!

Roligt går före realism!

Medlem

2/10. Would not buy.

På allvar dock så är detta ett väldigt intressant spelsläpp för mig, Sony Bend är en relativt liten studio (Guerilla är ungefär dubbelt så stor) så det vore riktigt coolt om detta hade blivit en home-run. Inte direkt vad jag väntar mig dock.

Medlem

Låter tacky att man inte kan ha färre än 4 hjul i Unreal? Låter som en lögn bara det...

Men men, tur att Road Redemption är gjort i unity då.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Låter tacky att man inte kan ha färre än 4 hjul i Unreal? Låter som en lögn bara det...

Men men, tur att Road Redemption är gjort i unity då.

Du kan ha så många hjul i UE4 som du kan programmera. Motorn är ju öppen. 1 hjul, 2, 8, 14. Antar att de snackar om det inbyggda systemet.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du kan ha så många hjul i UE4 som du kan programmera. Motorn är ju öppen. 1 hjul, 2, 8, 14. Antar att de snackar om det inbyggda systemet.

Tänkte väl så, lät konstigt annars. Kollade upp den där studion, dom verkar ha 130 anställda, kanske bara grafiker och designers då och lite blueprintscriptare. Aja, hur dom än löser det så blir det nog bra i slutändan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det många inte verkar veta är att spelskapare gör sådant konstant. Jobbar med spel personligen och kan säga med lätthet att fusklösningar är normen.
Bara som absolut lättast att förstå. Inte fan programmerar man att ljus studsar runt för att få en verklig ljussättning. Man använder shaders istället.

Som Unreal är byggt så baserar den allt runt hjulen på bilen och sätter balanseringen på den. Du kan givetvis skriva ett helt nytt system för att hålla upp motorcykeln på två hjul utan problem. Men varför göra det när du kan använda 1/100 av tiden med att göra det med fyra hjul och sedan gömma de två överflödiga hjulen och få en väldigt liknande känsla?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

eld
Medlem
Skrivet av torylva:

Bara som absolut lättast att förstå. Inte fan programmerar man att ljus studsar runt för att få en verklig ljussättning. Man använder shaders istället.

Förutom när man använder shaders till ljusstudsning

Medlem

mitt spel är skickat nu från webhallen woho.

Medlem

Hej nördar, har ni Spotify så kika in Days Gone-spellistan! Right up my alley, riktigt bra muzzik!

1
Skriv svar