The Sunken Cell – nytt stronghold till Anthem släpps idag

Robot
The Sunken Cell – nytt stronghold till Anthem släpps idag

Plus andra "förbättringar och fixar".

#anthem, #bioware


Medlem

Anthem jag trodde dom lag ner det skiten efter en vecka ? =D finns det inte ett talesätt på engelska som lyder "if you polish a turd it's still just a turd"

Medlem

Hoppades verkligen på att Anthem skulle vara det vi spelade nu, men tyvärr.


signatur
Medlem

Too little, too late. En ny dungeon med helt menlös loot är fortfarande helt menlöst. Det var kul genom storyn (som var rejält osammanhängande vid tillfällen), efter det var det bara att lägga ner.


signatur

I drank what?

Medlem

Finns ingenting som kan rädda detta spelet. Deras devs verkar ha blivit rekryterade direkt från McDonalds utan att ens ha någon passion för gaming.

phi
Medlem

Sunkigt värre.

Ambassadör
Xbox

Nu blir alla spelare jätteglada! Båda två.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Meso:

Finns ingenting som kan rädda detta spelet. Deras devs verkar ha blivit rekryterade direkt från McDonalds utan att ens ha någon passion för gaming.

Det är inte utvecklarna som är problemet, det är ledningen, vilket vi fått bevis för mer än en gång också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Too little, too late. En ny dungeon med helt menlös loot är fortfarande helt menlöst. Det var kul genom storyn (som var rejält osammanhängande vid tillfällen), efter det var det bara att lägga ner.

Inte så konstigt när story:n skrevs om dagligen och de hade inte råd att gå tillbaka och få nya voice overs.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är inte utvecklarna som är problemet, det är ledningen, vilket vi fått bevis för mer än en gång också.

Jag utgår från att du inte har tittat på deras dev streams.

Medlem

Släpper dem detta för att göra meme av dem? Sunken Anthem? De säger ”snälla Mobba å reta oss, vi bjuder på det” - ”bio****”


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Riktig bra patch idag som fixade en massa och la till en hel del. Riktigt bra spel. Och alla hatets. Om ni hatar spelet så mycket varför är ni här o lipar 🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Riktigt bra spel.

Verkligen inte, men det är helt ok att gilla saker som är mindre bra. Kallas guilty pleasure.

https://www.dictionary.com/e/slang/guilty-pleasure/

Det är helt ok, bara inse att bara för att du gillar det så behöver det inte vara ett bra spel, om ens ett ok spel. Upprepa efter mig, det är helt ok.

Medlem

@kaealy:

Och bara för att du tror din åsikt är viktigare eller mer rätt än någon annans, så inse, det betyder inte att det är det. Du tycker det, men sånt, för det mesta, är just som det låter, åsikt, alla har en, ingen är rätt eller fel. Åsikter är inte absoluta, och dom är inte rätta eller fel, dom är känslor, om en produkt, bara människor är så puckade att vi dödar varandra, mobbar varandra, kränker varandra för att vi tycker vår åsikt ska vi försvara in i döden, och ändrar dom inte sin åsikt till samma som jag tycker, ja då tar vi med oss dom i vår självmords hopp, if youre not with us, you are against us? Jag menar, fanboyism och typiska mänskligt, min gud är mer absolut sann än din?

Just agree that you disagree!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:

Det är inte utvecklarna som är problemet, det är ledningen, vilket vi fått bevis för mer än en gång också.

Felet ligger givetvis hos båda. Även om ledningen gjort diverse dåliga beslut så har Bioware gjort det också i följd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer ihåg när jag såg detta första gången och blev såklart lite tagen av den snygga miljön och sedan även lite charmad av att man kunde flyga. Sedan så tänkte jag att om det är i klass med DA:O och ME... oj oj. Men sedan sköljde en hint av skepticism över mig, man vet KU aldrig, och de senare spelen var inget jag fastande för eller ens spelade klart. Och nu har jag inte ens köpt Anthem. Jag tycker bara att det är så synd att det inte blev fullträff för dom och för oss. Potentialen finns ju framför näsan på oss.


signatur

Niet.

Medlem

Körde igenom den två gånger igår på Gm2. Same same same... inte en enda legendary men en massa lila.. Har iofs gett upp spelet sedan länge men ville ändå testa nya grottan och det kändes tyvärr mest meh...

Medlem
Skrivet av kaealy:

Verkligen inte, men det är helt ok att gilla saker som är mindre bra. Kallas guilty pleasure.

https://www.dictionary.com/e/slang/guilty-pleasure/

Det är helt ok, bara inse att bara för att du gillar det så behöver det inte vara ett bra spel, om ens ett ok spel. Upprepa efter mig, det är helt ok.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Gnällkuk

Vi kan ju säga så här, en snabb titt på Reddit avslöjar det mesta. Vilket skämt till utvecklare BioWare blivit


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Felet ligger givetvis hos båda. Även om ledningen gjort diverse dåliga beslut så har Bioware gjort det också i följd.

Jason Schreiers artikel om just Anthems utveckling visade att ledningen på Bioware bar en stor del av skulden, inte bara EA. Så det han skrev är korrekt, det är ledningen som är problemet. De hade tydligen liknande problem i tidigare produktioner, tex Dragon age Inquisition men där kom det inte upp i dagens ljus eftersom spelet fick ett hyfsat lyckat släpp. Det kallades av Bioware ledningen för "the bioware magic" att ha ett kaosat projekt som ändå kommer samman på sluttampen mot alla odds (säkert efter massor av crunch precis som med anthem). Däremot så kan man inte köra slut på medarbetare hur många gånger som helst, eller hur länge som helst. Så den epidemi av psykisk sjukdom, som depression, som breder ut sig på Bioware i kölvattnet av Anthem visar att trots att Bioware tycks ha förlorat sin "Bioware magic" och Anthem floppade, så finns konsekvenserna av det kvar i form av utbrända utvecklare som kanske aldrig kommer tillbaka till spelbranchen.

Det är sjukt tragiskt att det verkar snarare vara ketyn än undantag att behandla sina medarbetare som skit i spelbranchen nu. Ju mer lyckat företaget är desto större risk är det att framgången surfar på hundratals av brutna ryggar på utbrända medarbetare som behandlas som boskap.

Här är en artikel som publicerats senast idag som beskriver hur Fortnite teamen utsätts för 70 timmars veckors chrunches, ändlöst. De enda som slipper crunch i sådan omfattning är personerna i ledande ställning som ger order om det.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-04-24-epic-under-fire...

Gen
Medlem

Precis vad @trickeh2k sa, titta på https://reddit.com/r/AnthemTheGame/ så får ni läsa sanningen. Nu kollade jag själv inte på streamen men kan säga att folk förväntade sig mycket och fick nästan ingenting.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Felet ligger givetvis hos båda. Även om ledningen gjort diverse dåliga beslut så har Bioware gjort det också i följd.

Jag pratar endast om BioWares ledning. Det var de som hade spelet i pre-production i 4+ år.

Skrivet av Aletheides:

Det är sjukt tragiskt att det verkar snarare vara ketyn än undantag att behandla sina medarbetare som skit i spelbranchen nu. Ju mer lyckat företaget är desto större risk är det att framgången surfar på hundratals av brutna ryggar på utbrända medarbetare som behandlas som boskap.

Här är en artikel som publicerats senast idag som beskriver hur Fortnite teamen utsätts för 70 timmars veckors chrunches, ändlöst. De enda som slipper crunch i sådan omfattning är personerna i ledande ställning som ger order om det.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-04-24-epic-under-fire...

Du menar att ett bolag som har en kinesisk storägare behandlar sina arbetare som boskap? UNPOSSIBLE~


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Dolrak:

Körde igenom den två gånger igår på Gm2. Same same same... inte en enda legendary men en massa lila.. Har iofs gett upp spelet sedan länge men ville ändå testa nya grottan och det kändes tyvärr mest meh...

Det var som fan! fick du inte de bästa vapnen eller utrustningen efter hela 2 genomspelningar i ett grind-spel......

Medlem

Kollade på streamen igår. Tycker det är så otroligt korkat att bara negligera det absolut största problemet, LOOT.
99% av inläggen på reddit handlar om problemet med loot. 99% av meddelanden i chatten på streamen igår handlade om loot. Och det enda de säger är "vi kommer inte prata om loot, det finns en post på reddit ang. det".

Skrivet av Bioware @ Reddit:

We have heard your concerns around end game loot. We agree that our loot and progression systems need to be improved and we are working towards this. When we have more information to share, we will.

Ja jävlar vilken info de delade med sig på reddit. För att inte tala om all content man nu skjuter upp pga att man måste jobba med buggfixar. Alltså för fan...

Skribent
Skrivet av Dolrak:

Körde igenom den två gånger igår på Gm2. Same same same... inte en enda legendary men en massa lila.. Har iofs gett upp spelet sedan länge men ville ändå testa nya grottan och det kändes tyvärr mest meh...

Anthem är fortfarande en loot shooter. Utan loot. Att spela igenom Heart of Rage på GM3 och inte ens få en Masterwork är bara deprimerande.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Gnällkuk
Skrivet av Gen:

Precis vad @trickeh2k sa, titta på https://reddit.com/r/AnthemTheGame/ så får ni läsa sanningen. Nu kollade jag själv inte på streamen men kan säga att folk förväntade sig mycket och fick nästan ingenting.

Kollade på streamen igår, det var som folk säger - ett skämt. Han leveldesignern var typ sjuk arrogant och verkade se sig själv som guden på BioWare. Tjejen från Austin kunde typ inget om spelet, när hon fick frågan om hennes favoritvapen så visste hon inte vad det hette, det visade sig sen inte heller vara ett vapen utan en ability.

Det var tyst långa stunder, de spelade nya strongholdet på GM1 och pratade INGET om patchen alls, utan hänvisade till en Reddit-post. Liksom, vad är poängen? Ni visar gameplay från ett Stronghold som folk redan hunnit spela i tre timmar, dessutom på GM1 (de lyckades också wipea på bossen...).

Fin stund också när det var dags för kistöppning och ingen riktigt ville öppna den, till slut gjordes det och ut flög... fyra epics följt av av sex sekunders tystnad och ingen kommentar.

https://clips.twitch.tv/CrunchyTardyWeaselPoooound


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Anthem är fortfarande en loot shooter. Utan loot. Att spela igenom Heart of Rage på GM3 och inte ens få en Masterwork är bara deprimerande.

Du får ju 3 st av att döda bossen på GM 3. Men du kanske bara kör de två första kistorna?

Gnällkuk
Skrivet av Rydell1986:

Du får ju 3 st av att döda bossen på GM 3. Men du kanske bara kör de två första kistorna?

Ändrat? Sist jag spelade var det bara en garanterad, spelade heller ingen roll om du körde på GM1 eller GM3.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Du får ju 3 st av att döda bossen på GM 3. Men du kanske bara kör de två första kistorna?

3 st? Jag har max fått en. Och den droppar sällan av sista bossen. Har fått i första "fighten". Någon gång av Titan. 2-3 ggr av Monitor. Sist fick jag en av fienderna i rummet efter Titan. Har laborerat runt med olika stats på luck. Men jag tror inte det spelar någon roll. Det känns inte så iaf.

Men detta är ju Anthem i ett nötskal. Polaren plockar 5 legendaries på en runda i HoR på GM3. Jag plockar noll. Jag får en legendary på GM1 dagen efter. Han får endast lila och blått.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Fin stund också när det var dags för kistöppning och ingen riktigt ville öppna den, till slut gjordes det och ut flög... fyra epics följt av av sex sekunders tystnad och ingen kommentar.

https://clips.twitch.tv/CrunchyTardyWeaselPoooound

Tänkte på det med. Väldigt ironiskt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

12
Skriv svar