Uppgift: Ingen Playstation 5 det kommande året

Robot
Uppgift: Ingen Playstation 5 det kommande året

När tror du nästa Sony-konsol släpps?

#e3, #playstation, #ps5, #switch, #xbox


Medlem

Julhandeln 2020 eller våren 2021.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gnällkuk
Skrivet av Seraium:

Julhandeln 2020 eller våren 2021.

vår känns väldigt märkligt att släppa konsol för, julen 2020 känns som det mest troliga.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

17 augusti kl 14:45

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

vår känns väldigt märkligt att släppa konsol för, julen 2020 känns som det mest troliga.

Switch släpptes i mars, så det är inte helt omöjligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Gen
Medlem

Verkar som att Xbox Two X/Xbox One Two/Xbox Twelve får fritt spelrum denna generation (om den nu utannonseras under E3)

Medlem
Skrivet av Gen:

Verkar som att Xbox Two X/Xbox One Two/Xbox Twelve får fritt spelrum denna generation (om den nu utannonseras under E3)

Det blir spännande att se hur microsoft förvaltar detta. Det är spelen som har betydelse, speciellt de exklusiva titlarna. Men Microsoft har lagt mycket fokus på HUR vi skall konsumera spel inte VAD för spel vi skall konsumera. Sony har ett stort försprång där denna generation och kan ganska tryggt surfa på den vågen efter sin utannonserade bakåtkompatibilitet för PS5. Microsoft har chansen men personligen tvivlar jag att de lyckas ta in försprånget då det tar tid att utveckla spel och det mesta deras egna studios utvecklar kommer även släppas till PC, inte exklusivt till Xbox.

Medlem

Lär knappast ske innan andra halvan av 2020. Skulle inte förvåna mig om det dröjer ett ytterligare år.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Switch släpptes i mars, så det är inte helt omöjligt.

Switchen är ju dock också en handhållen maskin du kan ta med dig ut i vårvärmen, Lite svårare med din xbox eller ps konsol

Medlem

Med tanke på att PS2, PS3 och PS4 släpptes i mitten av november så känns det troligt även här. Det är ju mer eller mindre den bästa tiden på året att lansera ny hårdvara.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Det blir spännande att se hur microsoft förvaltar detta. Det är spelen som har betydelse, speciellt de exklusiva titlarna. Men Microsoft har lagt mycket fokus på HUR vi skall konsumera spel inte VAD för spel vi skall konsumera. Sony har ett stort försprång där denna generation och kan ganska tryggt surfa på den vågen efter sin utannonserade bakåtkompatibilitet för PS5. Microsoft har chansen men personligen tvivlar jag att de lyckas ta in försprånget då det tar tid att utveckla spel och det mesta deras egna studios utvecklar kommer även släppas till PC, inte exklusivt till Xbox.

Nu är ju PC, xbox också samt de äger OS som majoriteten av spelen släpps på. Direct X osv osv. Microsoft är sjukt stora.

https://m.fz.se/nyhet/279010-microsoft-game-studios-blir-xbox...


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Gnällkuk
Skrivet av Seraium:

Switch släpptes i mars, så det är inte helt omöjligt.

Aha, men det låter mer som en "nödlösning" för att hamna rätt på fisical year och vad man utlovad sina investerare, eller att de ansåg att de inte skulle ha en chans mot Sony/Microsoft under julhandeln (vilket nog var hyfsat nära sanningen med tanke på att det tog ett drygt år innan de hade ett gäng bra titlar).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu är ju PC, xbox också samt de äger OS som majoriteten av spelen släpps på. Direct X osv osv. Microsoft är sjukt stora.

https://m.fz.se/nyhet/279010-microsoft-game-studios-blir-xbox...

Nu missar du poängen lite. Det handlar om vilken konsol som får det största kundunderlaget. Att Microsoft tjänar pengar på Windows på PC är absolut inga problem, men heller inte relevant när det gäller framtiden för Xbox konsolerna. Det ligger istället microsoft i fatet när det gäller spel eftersom de kör unified windows platform som standard för i stort sett alla spel till Xbox universat. Det betyder att det inte kommer speciellt många, om alls några, betydande exklusiva titlar till Xbox konsolen som således tappar många av de kunder som redan har en PC. De tjänar mer på att skaffa en Playstation eller Switch eftersom det täcker in titlar som de inte kan köra på sin PC.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Nu missar du poängen lite. Det handlar om vilken konsol som får det största kundunderlaget. Att Microsoft tjänar pengar på Windows på PC är absolut inga problem, men heller inte relevant när det gäller framtiden för Xbox konsolerna. Det ligger istället microsoft i fatet när det gäller spel eftersom de kör unified windows platform som standard för i stort sett alla spel till Xbox universat. Det betyder att det inte kommer speciellt många, om alls några, betydande exklusiva titlar till Xbox konsolen som således tappar många av de kunder som redan har en PC. De tjänar mer på att skaffa en Playstation eller Switch eftersom det täcker in titlar som de inte kan köra på sin PC.

Det är till viss del sanning. Lättare att ta med xboxet på resor t.ex samt att konsol är mycket billigare att köpa. Där av mer konsolägare än pc ägare (starka nog att spela på)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Trodde först från rubriken att PS5 inte skulle släppas nästa år 2020 vilket lät insane.

Den lär iaf släppas hösten 2020 tror jag. Spännande tider med nya konsoler och smaskig spec info.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har halvdumt väntat med att köpa en Pro tills jag har skaffat ny TV som jag väntat med att köpa tills jag flyttat, med flytten kommer jag att behöva en bil byggd det här århundradet så.....

Den kommer annonseras ungefär 1 vecka efter att jag köpt en Pro. Garanterat!

Med konsumentsläpp efterföljande holiday season. Samtidigt funderar jag på att köpa en 8K TV innan jag köper den för att jag ändå inte kan ta vara på prestandan i den här sketna gamla 4K TVn

Medlem
Skrivet av NuZ:

Det är till viss del sanning. Lättare att ta med xboxet på resor t.ex samt att konsol är mycket billigare att köpa. Där av mer konsolägare än pc ägare (starka nog att spela på)

Det är en försvinnande liten nisch av kundbasen som tar med sig en Xbox på resor eller köper en Xbox för det ändamålet. Det är överlägset Switch som gäller i det läget. Före Switch var det 3DS, PSVITA samt PSremote play. Således ett dåligt argument.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Det är en försvinnande liten nisch av kundbasen som tar med sig en Xbox på resor eller köper en Xbox för det ändamålet. Det är överlägset Switch som gäller i det läget. Före Switch var det 3DS, PSVITA samt PSremote play. Således ett dåligt argument.

Som jag sa, "lättare än PC" för att förtydliga. Ja Switch är en fantastisk konsol. Jag släpar oftast med någon av mina olika konsoler när jag bor på hotell i jobbet. Fantastiskt trevligt. Switch är enklast dock.
Det jag ville säga är att det finns fler på konsol än PC som spelar spel. Xbox är både Windows och konsolen nu


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är en försvinnande liten nisch av kundbasen som tar med sig en Xbox på resor eller köper en Xbox för det ändamålet. Det är överlägset Switch som gäller i det läget. Före Switch var det 3DS, PSVITA samt PSremote play. Således ett dåligt argument.

Knappast PSVITA eller PSRemote play, 3DS är fortsatt dominant inom den delen. VITA var ett fiasko.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Som jag sa, "lättare än PC" för att förtydliga. Ja Switch är en fantastisk konsol. Jag släpar oftast med någon av mina olika konsoler när jag bor på hotell i jobbet. Fantastiskt trevligt. Switch är enklast dock.
Det jag ville säga är att det finns fler på konsol än PC som spelar spel. Xbox är både Windows och konsolen nu

Då har du dessvärre fel. Det är betydligt fler som spelar på PC än på alla konsoler sammanlagt. Överlägset störst försäljning har mobilspel.

Hur stort spannet är beror på vilken statistik man kikar på men slutsatsen är samstämmig.
62% spelar PC mot 56% spelar på konsol räknat alla konsoler tillsammans. https://mygaming.co.za/news/features/89913-there-are-1-8-billion-gamers-in-the-world-and-pc-gaming-dominates-the-market.html
52% spelar på PC mot 41% som spelar på alla konsoler sammanräknat. https://www.pcgamesn.com/pc-gamers-vs-console-gamers-numbers
Tittar man på försäljning så krossar PC fullständigt Xbox, PC krossar även PS4. PC krossar Switch. Faktum är att PC säljer ungefär lika mycket som ALLA konsoler sammanräknat. Överlägset störst försäljning har som sagt Mobilspel-
https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#video-gaming-industry-overview

Du kan lägga ned argumentet att "PC nu är Xbox" som om PC spelandet skall läggas till Xbox konsol spelandet statistiskt. Så går inte att räkna. Det spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det, Microsofts nästa konsolgeneration har de utmaningar framför sig som jag listat i mitt ursprungliga inlägg . Det är rejäl uppförsbacke då deras satsning på att allt de släpper skall vara multiplatform till PC, den överlägset starkaste av de två platformarna, rent naturligt leder till minskat behov av en Xbox för PC ägare. Och aktiva PC spelare är som sagt som grupp större än alla konsolspelar grupper sammanräknat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker det känns som PS4:an kom "nyss". Tiden går fort.

Medlem

@Dumlen: 3DS fasas just nu ut då de sista större spelen släpps nu i vår. Detta för att nintendo fokuserar utvecklarna mot Switch. 3DS är en mycket bra plattform men betydligt klenare än samtliga övriga. Jag har själv mängder av spel till 3DS så det är en plattform som kommer leva länge även om spelen sinar. PSremote play är kraftfullare än 3DS då det streamas till en mobiltelefon eller surfplatta och det är då fulla versioner av PS3 eller PS4 spel (då de körs på din konsol).

PSvita var långt ifrån ett fiasko. Faktum är att det är en mycket bra plattform som kan köra PSP spel, PS1 spel och Vita spel. Även vissa PS2 spel som portats. Tekniskt överlägsen innan switch släpptes. Utbudet är således enormt digitalt. Den sålde inte super i väst men eftersom påståendet gällde vad folk tar med sig på resan så är VITA ett av de säkraste korten, även idag. Jag har själv två stycken och nyttjar en av dem nästan dagligen.

Xbox förekommer dock inte mätbart i någon statistik som en konsol som man tar med sig

NuZ
Testpilot
Skrivet av Aletheides:

Då har du dessvärre fel. Det är betydligt fler som spelar på PC än på alla konsoler sammanlagt. Överlägset störst försäljning har mobilspel.

Hur stort spannet är beror på vilken statistik man kikar på men slutsatsen är samstämmig.
62% spelar PC mot 56% spelar på konsol räknat alla konsoler tillsammans. https://mygaming.co.za/news/features/89913-there-are-1-8-billion-gamers-in-the-world-and-pc-gaming-dominates-the-market.html
52% spelar på PC mot 41% som spelar på alla konsoler sammanräknat. https://www.pcgamesn.com/pc-gamers-vs-console-gamers-numbers
Tittar man på försäljning så krossar PC fullständigt Xbox, PC krossar även PS4. PC krossar Switch. Faktum är att PC säljer ungefär lika mycket som ALLA konsoler sammanräknat. Överlägset störst försäljning har som sagt Mobilspel-
https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#video-gaming-industry-overview

Du kan lägga ned argumentet att "PC nu är Xbox" som om PC spelandet skall läggas till Xbox konsol spelandet statistiskt. Så går inte att räkna. Det spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det, Microsofts nästa konsolgeneration har de utmaningar framför sig som jag listat i mitt ursprungliga inlägg . Det är rejäl uppförsbacke då deras satsning på att allt de släpper skall vara multiplatform till PC, den överlägset starkaste av de två platformarna, rent naturligt leder till minskat behov av en Xbox för PC ägare. Och aktiva PC spelare är som sagt som grupp större än alla konsolspelar grupper sammanräknat.

Jaja låter dig tro du har rätt med dina flash-spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Men tror ni nya Xbox kommer redan i år?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Är det någon som kollat vad en 8K TV kostar?
Det hade vart snopet om man köpt en PS5 nu, och lallar iväg till TV affären..

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Tycker det känns som PS4:an kom "nyss". Tiden går fort.

Tycker det känns som att den senaste generationen konsoller har bromsat utvecklingen för PC-spel jävligt länge, jag. Dags för nya konsoller, så det händer nåt!

1
Skriv svar